Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Implementace systému flexibilních benefitů
2
Co je benefit?
3
Co je benefit? Který benefit lze „flexnout“?
Penzijní připojištění Úrazové skupinové pojištění Životní skupinové pojištění Individuální životní pojištění kapitálové Individuální životní pojištění investiční Penzijní pojištění Pojištění v nemoci Dny nemoci X Stavební spoření Zdravotní péče (pro zaměstnance / členy rodiny) Speciální balíčky zdravotních služeb Masáže, rehabilitace Příspěvek na kulturu Příspěvek na stravování / poukázky Dny dovolené navíc Příspěvek na dovolenou (do 20 tis.) Sportovní aktivity Vzdělávání (nesouvisející s prací) Jazykové vzdělávání Služební auto pro soukromé účely X Příspěvek na dopravu (benzín / MHD) Výrobky zaměstnavatele Sleva na jiné výrobky (počítač, fotoaparát, …) Mobilní telefon k soukromým účelům X Lze „flexnout“ dobře v našich podmínkách Nicméně některé z těchto benefitů mohou být zařazeny mezi tzv. základní benefity, které jsou poskytovány plošně: Např. Příspěvek na stravování Dny dovolené navíc Nadstandardní zdravotní péče
4
Jak vaši zaměstnanci chápou svojí odměnu?
Jen mzda nebo širší pojetí?
5
Benefity jako součást komplexního systému odměňování
KOMPENZACE Základní plat Krátkodobé pobídky Dlouhodobé pobídky Bonusy BENEFITY Zdravotní a skupinové benefity Důchod Práce / volný čas Výhody vážící se k pozici KARIÉRY Školení a rozvoj Kariérový postup Motivace pro kariéru
6
Různé fáze životního cyklu
Flexibilní benefity jako nástroj stabilizace zaměstnanců díky uspokojování jejich potřeb Vnější signál směrem k hodnotě na trhu a pozici na trhu Zdravotní péče, zařízení pro děti, Důchodové zabezpečení Různé fáze životního cyklu Různé potřeby Noviny, osobní finanční poradce, zabezpečení Ochrana pozůstalých Důchod Období před Důchodem Změna rodinného stavu Výchova dětí, rodičovství Děti Sňatek / Partnerství Další vzdělávání Vstup na Trh práce Služební auto, sportovní vyžití, Služby pro rodinu Stabilizuje zaměstnance Přitahuje kvalitní zaměstnance
7
Máte systém výhod? Kdo ho navrhl? Kdo ho implementoval? Využíváte poradce?
8
Role poradce při řešení návrhu a implementaci zaměstnaneckých výhod
9
Jak jste zjistili, jaké benefity zaměstnancům nabídnout?
Využíváte průzkumy?
10
Nabídka benefitů odráží mojí pozici Benefity odpovídají mým potřebám
Využití průzkumu přání a potřeb zaměstnanců jako nástroje řízení skladby benefitů Ukázka výsledků – obecná část Jak zaměstnanci vnímají stávající nabídku benefitů? Nabídka benefitů odráží mojí pozici Benefity odpovídají mým potřebám Rozhodně ano 18 % 11 % Spíše ano 48 % Spíše ne 29 % 33 % Rozhodně ne 5 % 8 % 1/3 zaměstnanců se domnívá, že nabídka benefitů není srovnatelná s ostatními zaměstnavateli v sektoru Téměř 45 % zaměstnanců se cítí málo informovaná o benefitech 70 % zaměstnanců navrhla nové benefity k zařazení do benefitového systému firmy
11
Kolik zaměstnanců se každodenně zabývá benefity?
Kolik času jim správa benefitového programu zabírá?
12
Flex – ano! Ale kdo to bude dělat?
Výhoda: Externí správa celého programu zaměstnaneckých výhod prostřednictvím jednoho partnera Individuální pojištění Skupinové pojištění Zdravotní péče Vzdělávání a rozvoj Volný čas – sport, kultura, relaxace, dovolená a další Komplexní správu je nutno chápat jako správu celkovou včetně výběru poskytovatelů, jejich pravidelného vyhodnocování a vyjednávání s poskytovatelem a uzavírání pojistných smluv v případě pojištěných zaměstnaneckých výhod vzhledem k oprávnění k makléřské činnosti Musí být podpořeno bezpečnou a spolehlivou technologií, dostatečně flexibilní vyhovět specifickým požadavkům zaměstnavatele.
13
Ukázka portálu zaměstnaneckých výhod – Komunikace I.
14
Ukázka portálu zaměstnaneckých výhod – Komunikace II.
15
Ukázka portálu zaměstnaneckých výhod – Objednávání I.
16
Ukázka portálu zaměstnaneckých výhod – Objednávání II.
17
Ukázka portálu zaměstnaneckých výhod – Objednávání III.
18
Ukázka portálu zaměstnaneckých výhod – Objednávání IV.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.