Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilEla Valentová
1
Interaktivita v procesu elektronického studia, workshop elektronickou cestou Aleš Poláček
2
e-learning synchronníasynchronní On-line předávání informacíOff-line předávání informací
3
Překážky e-learningu Nedostatečná interaktivita Kulturní bariéry Přenosová rychlost Měřitelnost návratnosti investic Problémy s prohlížečem Firewally Neexistující standardy 56 % 41 % 36 % 8 % 5 % 3 % Forrester Research Interviews: Online Training Needs A New Course
4
Jako formou dodáváte své on-line kurzy HTML stránky Prezentační software Konference přes web 79 % 33 % 26 % Forrester Research Interviews: Online Training Needs A New Course
5
Začínající učitel bez ustání přednáší a předvádí. Zkušený učitel naproti tomu naslouchá, vybízí k aktivitě a odmítá okamžitě vydat správnou odpověď. Lao Tzu Slyším, zapomínám vidím, pamatuji si dělám, rozumím přemýšlím, učím se Staré přísloví
6
Charakteristické rysy efektivní výuky Možnost okamžitého uplatnění nabytých poznatků v praxi Ukázky praktických příkladů Možnost spolupráce na řešení problému Účast na diskusi Řešení problémů v malých skupinkách
7
Vliv způsobu výuky na zapamatování M. Chi, M. Bassok, M. Lewis, P. Reimann, R. Glasser „Self- explanations: How to Study and Use Examples in Problem Solving”, Cognitive Science, 1989, 13, pp. 145-182; in: „Online Training Needs Anew Course”
8
Jak vypadají existující Vaše kurzy? Jsou účastníci spíše aktivní nebo pasivní? Existuje něco, co dělám já a mohl by to přitom dělat posluchač? Jak můžu ještě více zapojit posluchače do výuky?
9
Základní pravidla pro sestavování kurzu Pravidelně vyžadovat zpětnou vazbu od posluchačů (např. hlasování ANO/NE) Dávat posluchačům slovo Ukázat ve svém projevu zaujatost pro věc Začlenit do programu větší množství kvízů Obměňovat způsob získávání zpětné vazby
10
Jak zvýšit stupeň zapojení posluchače do výuky Nahradit seznamy s tvrzeními testovými otázkami Hra na „otázky a odpovědi“ Seznam užitečných poznatků Předávání slova mezi posluchači
11
CENTRA Obousměrná hlasová komunikace Videozáznam každého účastníka Hlasování ANO/NE Vyjadřování nálady – smích, potlesk PowerPoint prezentace s možností kreslení do jednotlivých fólií Sdílení aplikací Tabule On-line průzkumy Veřejný či soukromý textový chat Breakout rooms Možnost zaznamenat celý průběh výuky a později si jej přehrát
13
Interní využití TERTIA – přes 60 poboček v Německu a 4 mimo 1200 zaměstnanců podle potřeby min. 1x týdně informace o nových kurzech a školeních změny zákonů brainstorming neformální výměna informací mezi pobočkami
14
Interní využití pozitivní přijetí umožnilo komunikaci mezi geograficky vzdálenými pobočkami zvýšilo povědomí o situaci ve firmě přesahující vlastní pobočku vzbudilo zájem o neformální setkání nad rámec oficiálních setkání významné snížení cestovních nákladů
15
Využití při školeních a rekvalifikacích TERTIA Training and Consulting + Debis školení pro informatiky „Systémová integrace“ až 3 leté studium ukončené tzv. „Kammerprüfung“ Několik fází tradiční výuka praxe virtuální setkání v prostředí CENTRA 2x týdně 18 studentů
16
Využití při školeních a rekvalifikacích doplnění tradiční výuky organizační informace výměna poznatků z průběhu školení získávání zpětné vazby udržení kontaktu i v průběhu praktika zvýšení možnosti komunikace mezi studenty efektivnější přísun resp. výměna informací
17
Využití při školeních a rekvalifikacích Důležitý poznatek nutnost klidného místa v případě výuky nesmí být setkání příliš dlouhá poslat agendu setkání předem e-mailem
18
Přínosy Vysoký stupeň interaktivity účastníků a tím i vysoká efektivita výuky Časové úspory Možnost okamžitého nasazení v případě potřeby Úspory cestovních nákladů Možnost účasti velkého množství posluchačů
19
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.