Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Železnice a silnice, konkurenti nebo partneři ?
Ing. Pavel Lamacz člen představenstva
2
Hledání synergií Silniční dopravci dnes obchodně drží naprostou většinu přeprav spotřebního zboží Infrastruktura skladů a výroby je dnes přizpůsobena prakticky jen silniční dopravě – to je prostě fakt
3
Silnice x Železnice Silnice a železnice musí proto hledat společné plochy a omezit vzájemný konkurenční boj Železniční doprava a silniční „speditéři“, tedy stěhovací firmy, bývaly partnery již před více než sto lety I dnes je třeba vzájemně využít silných stránek obou druhů doprav
4
Železnice – partner silnice
Železnice může vystupovat jako partner silnice dvěma způsoby: Jako dodavatel přepravy silničních návěsů a výměnných nástaveb (přičemž i železniční dopravce může tyto jednotky intermodální dopravy vlastnit) Jako partner silničního dopravce, zajišťující část přeprav přímo konvenční železniční dopravou
5
Systém Ro-La Naopak jako odepsaný lze hodnotit způsob přepravy celých kamionů, takzvaný systém RoLa
6
Přepravy návěsů Linka: Duisburg – Lovosice – Ostrava
Využívána například firmou Hangartner pro přepravy pro Lego Linka: Rostock – Brno a Rostock Vídeň dopravce LKW Walter Linka: Charleroi (Belgie) – Lovosice přepravuje skleněné tabule k dalšímu zpracování v českých sklárnách
7
Přepravy pro řetězec Tesco na železnici
Zvlášť zajímavým příkladem je vytěžování intermodálních návěsů ve směru Lovosice – Ostrava zboží retailového řetězce Tesco z jeho distribučního skladu v Postřižíně u Kralup nad Vltavou pro severomoravské prodejny
8
Příklad spolupráce železnice se silnicí
Mattoni v úseku Kyselka – Prostějov hl.n. Spolupráce s Autodopravou Hanzalík Korunní v úseku Obrnice – Olomouc hl.n. Spolupráce s autodopravou M + L LOGISTIK
9
Další spolupráce železnice se silnicí
Speciálním případem spolupráce mezi silniční a železniční dopravou jsou nadrozměrné zásilky Nadrozměrné zásilky jsou po silnici přepravitelné jen za zvláštních podmínek, ale po železnici bez problémů
10
Závěr Obecně lze říci, že železnice může v moderním distribučním řetězci nabídnout schopnost přepravy většího objemu zboží na delší vzdálenost, optimálně tzv. nočním skokem Naopak nemá příliš smysl konkurovat silniční dopravě v tzv. poslední míli, tedy při svozu a rozvozu zboží
11
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.