Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBohumila Křížová
1
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace Ročník : 6. Téma : Síť a povrch kvádru a krychle Autor : Mgr. David Suchánek
2
Síť a povrch kvádru a krychle
3
Síť krychle Sestroj síť krychle, která má délku hrany 3,5cm. a a a a a
a … délka hrany krychle Sestroj síť krychle, která má délku hrany 3,5cm.
4
Síť kvádru Sestroj síť kvádru s rozměry 4cm, 3cm a 6cm. b c c b a b b
a, b, c … délky hran kvádru Síť nemusí vypadat zrovna jako na obrázku (zkus načrtnout jinou síť) Sestroj síť kvádru s rozměry 4cm, 3cm a 6cm.
5
Povrch krychle je součet obsahů všech jejích stěn.
Krychle se skládá ze čtverců, proto využijeme vzorec pro výpočet obsahu čtverce S = a . a S = 6 . a . a a Vypočítej povrch krychle, která má délku hrany 1,2 cm.
6
Povrch krychle je součet obsahů všech jejích stěn.
Povrch kvádru Povrch krychle je součet obsahů všech jejích stěn. Krychle se skládá z obdélníků, proto využijeme vzorec pro výpočet obsahu obdélníku S = a . b S = 2 . a . b a . c b . c S = 2 . (a . b + a . c + b . c) c b a Vypočítej povrch kvádru s rozměry 2,5m; 4,1m; 7m.
7
Zdroje: Odvárko – Kadleček, 2001, Matematika pro 6. ročník základní školy 3 – Úhel, trojúhelník, Osová souměrnost, Krychle a kvádr Obrázky: ( ) ( ) ( ) ( )
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.