Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace
žáků ke vzdělávání v těchto oborech registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ Krychle, kvádr Mgr. Lenka Krčová
2
STĚNOVÁ A TĚLESOVÁ ÚHLOPŘÍČKA KRYCHLE
D´ C´ A´ B´ D C B A Stěnová úhlopříčka – spojuje dva protilehlé vrcholy jedné stěny. Tělesová úhlopříčka – spojuje dva protilehlé vrcholy, které neleží na téže stěně.
3
SÍŤ KRYCHLE
4
Objem krychle je součin všech tří jeho rozměrů.
a a a V = a . a . a Objem krychle je součin všech tří jeho rozměrů.
5
Př.: Vypočítej objem krychle
V = 2 dm . 2 dm . 2 dm V = 8 dm3 0,2 m 20 cm 2 dm Všechny rozměry musí být vyjádřeny ve stejných jednotkách.
6
POVRCH KRYCHLE a a a a S = a . a S = 6 . a . a a a
7
STĚNOVÁ A TĚLESOVÁ ÚHLOPŘÍČKA KVÁDRU
C´ A´ B´ D C A B Stěnová úhlopříčka – spojuje dva protilehlé vrcholy jedné stěny. Tělesová úhlopříčka – spojuje dva protilehlé vrcholy, které neleží na téže stěně.
8
SÍŤ KVÁDRU
9
Objem kvádru je součin všech tří jeho rozměrů.
a V = a . b . c Objem kvádru je součin všech tří jeho rozměrů.
10
Všechny rozměry musí být vyjádřeny ve stejných jednotkách.
Př.: Vypočítej objem kvádru 8 cm 5 cm 6 cm V = 6 cm . 5 cm . 8 cm V = 240 cm3 Všechny rozměry musí být vyjádřeny ve stejných jednotkách.
11
POVRCH KVÁDRU c b a c a b S = 2 . a . b a . c b .c nebo S = 2 . ( a . b + a . c + b . c)
12
Použité zdroje: Objekty použité k vytvoření této prezentace jsou součástí Microsoft PowerPoint, dále vlastní nápady. Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech základních škol. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Krčová. Zkvalitnění výuky přírodovědných předmětů s cílem zvyšování motivace žáků ke vzdělávání v těchto oborech registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.