Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJosef Tábor
1
Mapa českého Internetu je zčásti přepsána: Malí, velcí a světoví Jiří Hlavenka Czech Internet Forum Praha, 20/11/2008
2
Agenda Nejvýznamnější vlastnické přesuny na českém Internetu v uplynulém roce a co z toho vyplývá České nebo zahraniční firmy.. nebo je to jedno? Fúze a akvizice: mezery zaplňují noví bojovníci Výhled pro nejbližší roky
3
Kde leží na českém Internetu peníze? Portály: 3-4 mld Kč E-shopy: 30-40 mld Kč Internetová reklama celkem: 4-6 mld Kč Připojení (maloobchod): 4-5 mld Kč Tvorba webů (a spol.): 2-3 mld Kč Další nezařazené: 2-3 mld Kč Nepřeceňujme význam portálů: z celkové net-ekonomiky ukusují nějakých 5%!
4
Nejvýznamnější události roku Centrum+Atlas v rukou (jiného) finančního investora Mall, Kasa a Vltava s novými vlastníky, na prodej možná Alza Jyxo/Blog.cz koupila CME/TV Nova Miton buduje internetové impérium Nový hráč Dignity, kupuje Tiscali, Dokina a další
5
Centrum s Atlasem proti Seznamu? Zatím bez strategického vlastníka, jen jeden investor nahradil dva Zánik Atlasu v Centru je zcela logický Boj se Seznamem za každou cenu se nedá očekávat Spíše jde o snahu budovat středo- a východoevropské portálové impérium = na českém trhu se mnoho nemění
6
Seznam: jasná pozice, nejasná strategie Přesuny minoritního podílu jsou bezvýznamné, majoritní vlastník firmu plně ovládá Seznam pokračuje v „trhání nízko visících hroznů“, neexpanduje bezhlavě, hromadí hotovost, je pragmatický Investice letos: Ubytování.cz, Stream.cz (podíl) Bdělé oko sleduje spíše Google než Centrum, TV Nova než iDnes Dlouhodobá strategie není zřejmá, nelze vyloučit velkou akvizici v době nízkých cen (deník?) Prodej Seznamu není na pořadu dne – zvláště ne nyní
7
Internetová média: mnoho ryb v rybníce Mnoho prostoru pro všechny, v médiích nelze být monopolním hráčem Překotný vývoj i akvizice se na rok-dva zadrží (ekonomická krize) Očekávat se dá organické posilování hlavně u Centra a iDnesu Bude pořád vznikat hodně start-up médií, prostor je stále obrovský
8
Internetové obchody: hledání přístavu i finančních zdrojů Krutá cenová válka víceméně přiměla Kasu i Obchodni- dům.cz k prodejům Kasa.cz prodána dvakrát? (Arca Capital, nyní HP Tronic?) Mall.cz akvíruje a expanduje, ale příliš neroste a ziskovost má minimální – získal 700 mil. od finančních investorů Vltava Stores po těžkých ztrátách s novým majitelem a opouštěním vlastních prodejů Lídrem trhu je jednoznačně Alza, akvizici nelze vyloučit Nepřehlížejme takřka „nekonečný“ počet dalších internetových obchodů – každý pěšák může mít v torně maršálskou hůl. Konsolidace trhu velkými retailovými hráči je nevyhnutelná, krize akvizice trhu zpomalí
9
Centralway prodává, Dignity kupuje Centralway koupil levně, prodal draho a v nejvhodnější chvíli: Jyxo/Blog.cz, Auto.cz, Invia.cz – jeden z nejúspěšnějších zahraničních investorů, bude jistě pokračovat Dignity: nová investorská skupina, vlastnická skupina ne zcela jasná, zatím několik projektů (Tiscali, Dokina atd.)
10
Miton: fabrika na internetové projekty Po prodeji Stahuj.cz získala firma finanční impuls Dnes firma startuje či kupuje nový projekt co pár měsíců Zdaleka ne všechny jsou výdělečné, ale jejich řízení a rozvoj jsou profesionální Firma nemá jednoznačnou oborovou strategii, využívá příležitostí
11
Nezapomeňme na: Menšina v Ataxo za 220 mil. Kč – bublina nebo reálný základ? Automodul pod Mafru: za dluhy? Logos prodán Nessu: kdy přijdou na řadu internetoví vývojáři? Líbímseti.cz: propásli šanci?
12
Vyhlídky: dívejme se na 2010 Zahraniční strategičtí i finanční investoři v roce 2009 nepochybně omezí svoji aktivitu (kromě „angels“) Naopak je to ideální příležitost pro české privátní investory disponujícími vlastními penězi i vlastním rozumem Některé projekty se budou prodávat vynuceně za malé peníze „Ceny za firmy“ v roce 2009 prudce poklesnou, možná se začnou zvedat v roce 2010 Mnoho smělých plánů může vzít za své
13
Děkuji za pozornost!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.