Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

ZAHRÁDKY aneb využití zahrádkářských kolonií ve výuce geografie

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "ZAHRÁDKY aneb využití zahrádkářských kolonií ve výuce geografie"— Transkript prezentace:

1 ZAHRÁDKY aneb využití zahrádkářských kolonií ve výuce geografie
14. LETNÍ GEOGRAFICKÁ ŠKOLA – BRNO 2006 HUMÁNNÍ GEOGRAFIE JINAK – URBÁNNÍ, SUBURBÁNNÍ A RURÁLNÍ PROSTOR VE VÝUCE ZEMĚPISU ZAHRÁDKY aneb využití zahrádkářských kolonií ve výuce geografie Mgr. Sandra KEYZLAROVÁ Geografický ústav PřF MU srpen 2006, Brno

2 Možnosti využití ve vzdělávání?
5 min Mgr. Sandra KEYZLAROVÁ, Zahrádky, LGŠ – Brno 2006,

3 FENOMÉN ZAHRÁDKÁŘSKÝCH KOLONIÍ
ZAŘAZENÍ DO SYSTÉMU POČÁTKY VÝVOJ SOUČASNÝ STAV Brno - město FUNKCE A VÝZNAM ekologické, sociální, ekonomické, edukační TYPOLOGIE 1. generace, 2. generace, 3. generace BUDOUCNOST scénáře, návrhy Mgr. Sandra KEYZLAROVÁ, Zahrádky, LGŠ – Brno 2006,

4 ZK JAKO SOUČÁST KRAJINNÉHO RÁZU
ZK JAKO DRUHÉ BYDLENÍ rekreace, cestovní ruch ZK JAKO SÍDELNÍ ZELEŇ ekologie, environmentalistika ZK JAKO ROZVOJOVÁ ZÓNA urbanismus, územní plánování ZK JAKO KOMODITA ekonomie, trh s nemovitostí ZK JAKO SOUČÁST KRAJINNÉHO RÁZU ZK JAKO SOUČÁST ENVIRONMENTÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Mgr. Sandra KEYZLAROVÁ, Zahrádky, LGŠ – Brno 2006,

5 FUNKCE A VÝZNAM EKOLOGICKÝ VÝZNAM SOCIÁLNÍ EKONOMICKÉ EDUKAČNÍ
bioklimatické funkce edafické funkce hygienické funkce SOCIÁLNÍ KKK, RRR, multifunkčnost z hlediska věku, zájmů Český zahrádkářský svaz, Evropská unie zahrádkářů EKONOMICKÉ rozvojová zóna – rezerva subsistence economy EDUKAČNÍ Mgr. Sandra KEYZLAROVÁ, Zahrádky, LGŠ – Brno 2006,

6 4 SCÉNÁŘE: BUDOUCNOST NÁRŮST POKLES STAGNACE ČÁSTEČNÁ TRANSFORMACE
Mgr. Sandra KEYZLAROVÁ, Zahrádky, LGŠ – Brno 2006,

7 ČÁSTEČNÁ TRANSFORMACE
ZAČLĚNĚNÍ DO ZAHRÁDKÁŘSKÉ KOLONIE park místo pro studium a relaxaci dětský koutek sport – petanque… zábava – ohniště… Mgr. Sandra KEYZLAROVÁ, Zahrádky, LGŠ – Brno 2006,

8 Možnosti využití ve vzdělávání?
5 min Mgr. Sandra KEYZLAROVÁ, Zahrádky, LGŠ – Brno 2006,

9 EDUKACE TEORIE PRAXE EXKURZE PROJEKT NAUČNÁ STEZKA přidružená
samostatná PROJEKT NAUČNÁ STEZKA Mgr. Sandra KEYZLAROVÁ, Zahrádky, LGŠ – Brno 2006,

10 KONCEPCE INFORMAČNÍCH TABULÍ
NAUČNÁ STEZKA OBECNÉ PŘEDPOKLADY multifunkčnost: věková, zájmová poučení a zábava KONCEPCE INFORMAČNÍCH TABULÍ povídka, pohádka, pověst odborná část hra bonus: „poznávačka“, apod. doprovodné informace (mapka pro lokalizaci, motivační prostředky – otázky, výzvy k zamyšlení) napište taky ppp (publikace, prezentace, …) Mgr. Sandra KEYZLAROVÁ, Zahrádky, LGŠ – Brno 2006,

11 NAUČNÁ STEZKA – tématika odborné části
KLASICKÁ geologie, geomorfologie, klimatologie, hydrologie, biota, ATD. ZAHRÁDKÁŘSKÁ ZK JAKO sídelní zeleň druhé bydlení rozvojová zóna komodita součást krajinného rázu součást environmentálního vzdělávání a další – např. dějiny zahrádkaření, dějiny konkrétní kolonie, (ve spolupráci s pamětníky - zahrádkáři) dějiny trpaslíku v Čechách a na Moravě Mgr. Sandra KEYZLAROVÁ, Zahrádky, LGŠ – Brno 2006,

12 NAUČNÁ STEZKA – ppp a hry
OBRÁZKY, TEXTY – žáci ZŠ, SŠ – aktivní spolupráce NÁMĚTY A PŘÍKLADY NA PPP (pověsti, pohádky, povídky) O zkamenělém trpaslíkovi Proč je rybíz červený? Brněnské pověsti – drak, kolo HRY OTEVŘENÝ A FLEXIBILNÍ SYSTÉM PŘÍKLADY HER rozdíly mezi dvěma obrázky spojování dvojic hry na procvičení paměti, apod. Mgr. Sandra KEYZLAROVÁ, Zahrádky, LGŠ – Brno 2006,

13 NAUČNÁ STEZKA – další požadavky
INFORMAČNÍ TABULE LAVIČKY STOJANY NA KOLA ODPADKOVÉ KOŠE LETÁKY, BROŽURY (do infocentra) MÍSTO PRO VÝHLED MÍSTA PRO VÝSTAV(K)Y sochy, obrázky, výpěstky, …. práce dětí – skleněná vitrína SCHOVKY PŘED DEŠTĚM ATRAKCE PRO DĚTI (prolézačky) Mgr. Sandra KEYZLAROVÁ, Zahrádky, LGŠ – Brno 2006,

14 VÝHODA: UKÁZAT INTERDISCIPLINARITU
SPOLUPRÁCE JE TO MOŽNÉ? ZA JAKÝCH PODMÍNEK? FORMY ODMĚNY ČASOVÁ DOTACE VÝHODA: UKÁZAT INTERDISCIPLINARITU Český jazyk – sloh – zatraktivnění odborných informací – povídka, vyprávění Výtvarná výchova – mentální mapa – výkres Biologie – obsah tabulí Prostor pro žáky: název stezky, rámec Věk žáků DALŠÍ KOMENTÁŘE? Mgr. Sandra KEYZLAROVÁ, Zahrádky, LGŠ – Brno 2006,

15 Naučná stezka zahrádkářskou kolonií
Mgr. Sandra KEYZLAROVÁ, Zahrádky, LGŠ – Brno 2006,

16 DĚKUJI VÁM ZA POZORNOST.


Stáhnout ppt "ZAHRÁDKY aneb využití zahrádkářských kolonií ve výuce geografie"

Podobné prezentace


Reklamy Google