Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Historie MHD I N S T I T U T D O P R A V Y
VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210 Úvodní list Historie MHD Předmět: Městská a regionální hromadná doprava Připravil: Ing. Vladislav Křivda, Ph.D. ...\E:\Přednášky-TVMHD\Historie.ppt
2
Stanoviště nosítek před kostelem sv. Michala ve Vídni roku 1780
3
Typy kočárů v 18. století
4
Berlínský drožkař
5
První londýnský omnibus pro 18 cestujících
Omnibusy Paříž (1854) Paříž (1860) První londýnský omnibus pro 18 cestujících
6
Pražská koňka Příkopy (1890)
7
Elektrická tramvaj (trolejbus)
Motorový vůz „Brňák“, výrobek Královopolské strojírny Brno, zařazen do provozu v Ostravě Dvoupodlažní tramvaj, Glasgow Pražské Příkopy kolem roku 1930 (křižovatka Na Můstku) První typy trolejbusů (vozíčkový sběrač proudu)
8
Pražské lanové dráhy
9
Automobilizace (1/2) První typ vídeňských městských autobusů
První typ pražských autobusů Fiat, 1908 První typ pražských autobusů L&K, 1908 Autobus Škoda, 1930
10
Automobilizace (2/2) Vídeňský dvoupodlažní autobus
Minibus Steyer pro přepravu cestujících ve Vídni
11
Podzemní a nadzemní dráhy (1/6)
Elektrická lokomotiva londýnského metra Vnitřek vozu londýnského metra
12
Podzemní a nadzemní dráhy (2/6)
Parní lokomotiva s nákladem v tunelu na trati Liverpool – Manchster (1829) Dřevěné vozy podzemní dráhy v Budapešti
13
Podzemní a nadzemní dráhy (3/6)
Parní vlak nadzemní dráhy (New York) Nadzemní dráha Manhattan Street v New Yorku
14
Podzemní a nadzemní dráhy (4/6)
Vyvýšená železnice v New Yorku Vyvýšená železnice v New Yorku (pohled zdola)
15
Podzemní a nadzemní dráhy (5/6)
Parní lokomotiva Foreyova pro nadzemní dráhu v New Yorku Bostonská nadzemní sedlová dráha
16
Podzemní a nadzemní dráhy (6/6)
Stanice visuté dráhy ve Wuppertalu (1909) Trať visuté dráhy ve Wuppertalu (1909)
17
Poválečný vývoj MHD v Praze (1/3)
Základní typ pražského motorového vozu v meziválečném období Jednosměrný motorový vůz (zaváděný v období kolem II. světové války) se zavíracími posuvnými dveřmi a pevným stanovištěm průvodčího - levý bok Jednosměrný motorový vůz - pravý bok (poválečné uspořádání)
18
Poválečný vývoj MHD v Praze (2/3)
Tramvaj typu T1 s jednosměrným nastupováním předními dveřmi a vystupováním středními a zadními dveřmi a místem pro průvodčího Tramvaj typu T3 (nejrozšířenější typ tramvají kusů v letech ) Linkový autobus Karosa C 730
19
Poválečný vývoj MHD v Praze (3/3)
Základní konstrukční uspořádání městských autobusů: A – městský autobus; B – dvoupodlažní autobus; C – kloubový autobus Konstrukční uspořádání městských autobusů Ikarus: A – typ ; B – typ 280; C – typ 282
20
Pražské metro Původní vozy pražského metra ze sovětské produkce
21
Ing. Vladislav Křivda, Ph.D.
Kontakt Závěrečný list Ing. Vladislav Křivda, Ph.D. Institut dopravy, Fakulta strojní, VŠB – TU Ostrava 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba kancelář: A-736 telefon:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.