Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Testování obalu přednáška
2
Testování obalu I. Technické testy II. Vizuální testy
III. Maloobchodní testy IV. Spotřebitelské testy
3
Název a značka produktu
Metody a techniky testování
4
Cíle výzkumu NÁZVU produktu
Nové náměty Ověření čitelnosti a vyslovitelnosti Asociace s názvem spjaté Odlišnosti od jiných názvů Možnost využití názvu výrobku v další marketingové strategii…
5
jméno, název, znak, výtvarný projev nebo kombinace předchozích prvků
Co je značka? jméno, název, znak, výtvarný projev nebo kombinace předchozích prvků
6
Značka nám sděluje informace až v 6 odlišných úrovních:
1. Charakteristika - asociace 2. Přínosy 3. Systém hodnot 4. Kulturní hodnoty 5. Osobnost 6. Uživatel K objasnění percepce značky v uvedených úrovních slouží metody a techniky MAV (především kvalitativní, projektivní)
7
(asociace na slovo „značka“)
Co to je značka? (asociace na slovo „značka“) l. Dopravní značka, SPZ % 2. Označení výrobku, podniku, výrobce % 3. Vyjádření kvality % 4. Jmenování skupin výrobků, konkrétních značek % 5. Jiná odpověď % 6. Neví %
8
Výběr a testování značky
1. Asociační test 2. Test učení 3. Test zapamatovatelnosti, resp. znalosti (spontánní x podpořené) 4. Test preferenční 5. TEST PERCEPCE – vnímání značky - může být kombinací 1. – 4. či vybraných testů
9
Výzkum citlivosti poptávky na změnu ceny
Cenový výzkum Výzkum citlivosti poptávky na změnu ceny
10
Cenový výzkum lze uskutečňovat:
CENOVÁ ANALÝZA sleduje pozici našeho výrobku a prodejní ceny při podmínkách volné tvorby cen. Sledujeme, za jaké ceny se náš výrobek v určitých typech prodejen prodává, jaká je naše cenová hladina ve srovnání s konkurencí. Cenový výzkum lze uskutečňovat: nezávisle na nákupech v závislosti na nákupech
11
Cenový výzkum uskutečňovaný nezávisle na nákupech
simulování nákupu dezagregace ceny produktu do hodnot
12
Cenový výzkum závislý na nákupech
Využívá údajů o minulém prodeji: uskutečňuje se experimentem v reálném nebo simulovaném prostředí (experiment terénní a laboratorní) u zásilkového prodeje lze s úspěchem realizovat modifikovaný posttest s kontrolní skupinou
13
Měření cenové pružnosti poptávky
Koeficient cenové pružnosti poptávky: ED< cenově pružná poptávka ED> cenově nepružná poptávka ED = -1 jednotková elasticita Pozn. Jestliže se měří míra vlivu změny ceny jednoho produktu na poptávku po jiném produktu, jde o tzv. křížovou pružnost poptávky.
14
Nejvýznamnější efekty pozorované při změně ceny:
Substituční efekt Veblenův efekt Guttenbergův efekt Spekulační efekt Atraktivní efekt
15
Prožívání cen - stanovení přijatelné ceny
Westendorpova metoda Batzova konfiguračně frekvenční analýza
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.