Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAlexandr Němeček
2
Jak vyjednávat o smlouvě a honoráři I. pro společnost JTP Roman Čiviš, A TREND
3
Zamyšlení na začátku Co nás dnes čeká? oKde vidím úskalí v jednání s klienty (smlouvy a honoráře)? oCo bych se rád dozvěděl(a)? oCo se ve vyjednávání daří?
4
Mýty ve vyjednávání nedá se nic dělat potřebuji práci a proto... „dobré zboží“ se chválí samo vyjednávání je boj...
5
4 kroky Krok IPROBLÉM V čem je chyba ? Jaké jsou současné příznaky? Co na situaci nevyhovuje v souvislosti s preferovaným stavem věcí ? Krok IV MOŽNÉ AKTIVITY Co by se mohlo udělat ? Jaké specifické kroky by se měly podniknout, aby bylo možno problém řešit ? Krok III PŘÍSTUPY Jaké možné strategie nebo přístupy existují ? Co pro vyřešení problému navrhuje teorie ? Vytvořte si představu o tom, co by bylo možno dělat Krok IIANALÝZA Diagnostikujte problém Rozčleňte příznaky do kategorií Navrhněte možné příčiny Sledujte, co chybí Povšimněte si bariér řešení problému
6
Typy otázek otevřené uzavřené souhrnné Otázky v komunikaci
7
OTEVŘENÉ otázky Vyžadují delší odpovědi bohaté na informace získáváme více informací najednou povzbuzujeme k hovoru nezačínají slovesem volně řídíme konverzaci Otázky v komunikaci
8
UZAVŘENÉ otázky Vyžadují odpověď ANO / NE prověřujeme informace potvrzujeme dohodnutý postup dáváme vybrat začínají slovesem Otázky v komunikaci
9
SOUHRNNÉ otázky Představují shrnutí ve formě otázky dáváme zpětnou vazbu vhodné použít kombinaci: Já..., Vám... ukazujeme svoji snahu porozumět Otázky v komunikaci
10
Klientská orientace Co je klientská orientace? Jak se projevuje? Jaký má význam?
11
Dvě úrovně služby organizační (technická) úroveň existující systémy a postupy při poskytování informací, služeb a produktů, při péči o pacienty osobní úroveň jak personál působí na klienta, způsob komunikace a postoj ke klientovi
12
Klientská orientace ORGANIZAČNÍ ÚROVEŇ OSOBNÍ ÚROVEŇ
13
Dvě kvality služby Základní služba kvalita poskytnuté péče postup, prostředí služba Zákaznická služba řešení stížností a nestandardních žádostí osobní přístup „něco navíc“
14
Námitky Upřímné námitky otázka obava tvrzení
15
Postup: 1. Vyjasnit si podstatu námitky 2. Vyjádřit porozumění 3. Podat vysvětlení (argumentace) 4. Ověřit, jestli byla námitka překonána Námitky
16
Řešení stížnosti 1. vyjasnění a ověření situace - vyslechněte, o co klientovi jde (a snažte se odhadnout, zda je stížnost stížností nebo zástupným jednáním, prostě si potřebuje pouze „ulevit“) - ověřte, zda jste opravdu udělili chybu
17
Řešení stížnosti Zjistili jste, že: ANO, opravdu jste pochybili: 2. konstatování a omluva 3. řešení 4. ověření
18
Řešení stížnosti Zjistili jste, že: NE, na Vaší straně chyba není 2. konstatování, jak se věci mají 3. nějaký návrh, co můžete pro klienta udělat 4. pozitivní ukončení
19
Nestandardní žádost klienta Postup: 1. Vyjasnit si, co klient chce 2. Vyjádřete porozumění s jeho žádostí a zároveň konstatujte, že to nelze 3. Navrhněte, co jiného můžete udělat 4. Ověřte si přijetí
20
Závěr semináře: Co si z dnešního dne odnášíte? Která klíčová myšlenka Vás napadla? Bylo to užitečné setkání?
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.