Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMichaela Vítková
1
1 European Bus System of the Future Evropský autobusový systém budoucnosti Ing. Jan Barchánek 15.11.2012
2
2 EBSF – Základní informace Rozsáhlý mezinárodní výzkumný projekt v oblasti městské autobusové dopravy s finanční podporou Evropské komise (DG-RTD) rozpočet celkem / financováno EU: 26 mil € / 16 mil. € 7. rámcový program EU září 2008 – prosinec 2012 přímé zapojení do projektu: 49 účastníků z 10 států EU uživatelská skupina: navíc 22 účastníků + dalších 5 států Koordinátor: UITP – Mezinárodní svaz veřejné dopravy Ředitel projektu: Umberto Guida umberto.guida@uitp.orgumberto.guida@uitp.org Další informace a dokumenty: www.ebsf.eu
3
3 Simulátor pracoviště řidiče Modularita interiéru Efektivní řešení přestupních terminálů Vnější modularita Model chování cestujících Vybrané klíčové rozvojové oblasti
4
4 Autobusy – 4 prototypy + cca 125 upravených vozů Zastávky – 1 prototyp + cca 25 upravených zastávek IT architektura – 2 simulátory + 5 vzorových řešení
5
5 MODULARITA INTERIÉRU TELEDIAGNOSTIKA PRACOVIŠTĚ ŘIDIČE TELEDIAGNOSTIKA PREVENTIVNÍ ÚDRŽBA MANAGEMENT GARÁŽE PŘÍSTUPNOST PRO HANDICAPOVANÉ (AUTOMATICKÉ NASTAVENÍ VÝŠKY VOZU DLE VÝŠKY NÁSTUPNÍ HRANY) MULTIMODÁLNÍ INTEGRACE INFORMACÍ (PRO ŘIDIČE / PRO CESTUJÍCÍ) LOKALIZACE VOZIDEL V PODZEMNÍM TERMINÁLU PŘÍSTUPNOST KOMFORT CESTUJÍCÍCH TELEDIAGNOSTIKA PREFERENCE A ŘÍZENÍ PROVOZU PŘÍSTUPNOST CENTRÁLNÍ PRACOVIŠTĚ ŘIDIČE EFEKTIVNÍ ODBAVOVÁNÍ ECO-DRIVING INTEGROVANÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM (VOZIDLA, ZASTÁVKY) KOMFORT CESTUJÍCÍCH ROME MADRID BRUNOY (Paris) BREMERHAVEN GOTHENBURG ROUEN BUDAPEST 7 Případových řešení IT Architektura Modelová zastávka Elektromobilita
6
6 Elektrifikace autobusových systémů Technicko-ekonomická analýza variant elektrobusových systémů (EBSF + VDV) optimalizace systému pro efektivní provoz („přeprava cestujících a nikoliv baterií“) využití synergií se stávajícími systémy elektrické trakce výměna baterií bateriové kontejnery odpojování přívěsu dobíjení baterií v zastávce (konečná, nácestná) v úseku kontaktní indukční
7
7 EBSF závěrečná konference Představení všech aktivit v rámci projektu – výsledky, doporučení, navazující akce a projekty Výstava prototypů a simulátorů (4 autobusy, simulátory pracoviště řidiče a IT architektury, model zastávky) Videa z realizace jednotlivých případových řešení a simulací Prezentace dalších technických aktivit projektu Účast klíčových aktérů sektoru městské autobusové dopravy 15.10.2012 Brusel Prezentace jsou k dispozici: www.ebsf.eu
8
8 EBSF – navazující projekty IT architektura – standardizace HW řešení – komponenty „plug and play“ SW řešení – „Opendata“ (otevřené protokoly), IP komunikace síťové řešení – ethernet, WiFi, bluetooth Pracoviště řidiče aktualizace standardu VDV výhody pro dopravce dostupnost moderního ergonomického řešení další krok ve sjednocování ovládání autobusů) výhody pro výrobce předpoklad omezení požadavků na individuální úpravy NODES – přestupní terminály výzkumný projekt pro efektivní řešení přestupních terminálů EUROPTIMA – odbavovací systémy výzkumný projekt pro aplikaci doporučení EBSF v oblasti odbavovacích systémů
9
9 EBSF – navazující projekty Elektrifikace autobusových systémů demonstrační projekt pro ověření inovativních systémů elektrifikace městské autobusové dopravy v různých provozních podmínkách elektrobusy s různým systémem dobíjení případně hybridní autobusy s dobíjením baterií předpoklad přímého zapojení 5-7 evropských měst částečné financování ze zdrojů EU realizace 2014 – 2016 3iBS – inteligentní, inovativní a integrované autobusové systémy výzkumný projekt pro koordinaci rozvoje efektivních autobusových systémů v městském prostředí s využitím závěrů a doporučení EBSF realizace v období 10/2012 – 4/2015 koordinátor – UITP
10
10 Děkuji za pozornost Ing. Jan Barchánek Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. e-mail: barchanekj@dpp.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.