Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBožena Vlčková
1
Věcné záměry zákonů o vysokých školách a finanční pomoci - rekapitulace jednání 3-4/2012 připravil P. Popela podle podkladů členů pracovní skupiny pro P RVŠ 19. 4. 2012
2
Jednání pracovní skupiny na MŠMT 29. 3. 2012 22. 3. Zasedání P RVŠ, stručné informace o změnách harmonogramu a obsahu jednání s MŠMT ze strany MŠMT, P RVŠ přijalo usnesení viz zápis. 22. 3. MŠMT pozvalo členy pracovní skupiny na jimi vyžádané jednání o principech reformy na 29. 3. a navrhlo předběžný program jednání. 22. 3. Pracovní skupině dále z MŠMT zaslán podkladový materiál 4p9_R_strucne_principy_reformy.doc po projednání rozeslán pro informaci P RVŠ 16. 4.
3
Jednání pracovní skupiny na MŠMT 29. 3. 2012 23. 3. – 28. 3. K podkladovému materiálu členové pracovní skupiny za RVŠ individuálně zpracovali své připomínky. Materiál úrovní obecnosti a neurčitosti nevyžadoval širší konzultace v rámci RVŠ. 29. 3. Proběhlo jednání k principům reformy po úpravě programu v bodech: diverzifikace, financování, autonomie, kvalita (bod odročen na další jednání). K projednaným bodům zástupci RVŠ přednesli obecné i konkrétní připomínky, většinou již shrnuté v předchozích materiálech RVŠ (viz rozbory, usnesení).
4
Jednání pracovní skupiny na MŠMT 29. 3. 2012 V obsáhlé diskusi i o detailech zaslaného doc předneseny i tyto náměty, na kterých se shodli zástupci RVŠ a ČKR: Autonomie: Došlo ke sblížení stanovisek, že Rada vysoké školy by měla mít výhradně kontrolní roli. MŠMT akceptovalo, ale zatím nepromítnuto do VZZ. Financování: Ukázalo se podstatné riziko kontraktů, protože MŠMT předpokládá jejich uzavírání na nižší částky, které snad umožní přežívání VŠ, ne rozvoj. Školné a zápisné nezmíněno, slíben finanční model. Diverzifikace: Funkční místa jsou pojata obecně, nejsou vysvětleny kritické varianty a jak při nich dojde ke stabilizaci a otevřenosti systému.
5
Jednání pracovní skupiny na MŠMT 4. 4. 2012 29. 3. K odročenému bodu kvalita nabídnuta pracovní informace z výsledků práce IPN na další jednání. 4. 4. Předneseny informace o stavu témat IPN zaměřeného na kvalitu. Rozprava se zaměřila zejména více na detaily prezentace než na principy. Pracovní skupina neobdržela MŠMT přislíbený finanční model (vzorce a data), který by umožnil verifikace. Z pohledu MŠMT uzavřena témata rizik podle ČKR. Viz zaslaný soubor: 4p9_R_CKR_rizika_final.doc Shoda účastníků, že rizika a obecnost témat VZZ žádají úpravy a konkretizaci podle diskuse v pracovní skupině. Úpravy zatím neprovedeny, jen MŠMT hodlá dosažený kompromis tlumočit jako připomínky zástupců reprezentací LR a vládě.
6
Nové skutečnosti Postupně poskytnuty zápisy MŠMT z jednání pracovní skupiny. Zatím nevyužity pro úpravy VZ. Neverifikovány účastníky, kteří si pořizovali vlastní poznámky. Měly by existovat zvukové záznamy. Trvající problémy výhledu financování VŠ. V médiích vážně prezentována novinka neprojednávaná na pracovní skupině - zápisné, která se má podílet na řešení podfinancování VŠ a resortu, viz stanovisko SK. Objevují se další návrhy, viz zaslaný NERV: 4p9_R_NERV_DanielMunich_Normativy.pdf Demise ministra školství, postupně uváděni kandidáti na pozici ministra v médiích, koaliční krize.
7
Návrh usnesení P RVŠ Rada VŠ bere na vědomí průběžnou zprávu o jednáních pracovní skupiny od posledního zasedání P RVŠ. Rada VŠ doporučuje MŠMT soustředit veškeré úsilí především na zásadní problémy resortu (evropské projekty, další krácení finančních prostředků VŠ), které hrozí zničujícími dopady i na VŠ. Rada VŠ se zřetelem na zřejmé riziko, že nedopracované návrhy věcných záměrů zákonů se zejména v souvislosti se zcela nejasnou politickou situací vlády se opět stanou předmětem oprávněných kritických veřejných vystoupení občanů ČR, doporučuje MŠMT stáhnout věcné záměry zákonů a věnovat se jejich dalším úpravám v souladu se závažnými připomínkami Legislativní rady vlády, pracovní skupiny zástupců reprezentací VŠ a stanovisky Rady VŠ a České konference rektorů. Rada VŠ opakuje požadavek na poskytnutí výpočtových modelů věcného záměru zákona o finanční pomoci studentům (vzorce a vstupní data) k ověření výpočtů. Rada VŠ nepovažuje za možné spolehnout se jen na externí komerční subjekt, který dodal výsledky bez výchozích údajů, ze kterých by je bylo možné ověřit.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.