Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Odborná skupina Řízení portfolia projektů Pavel Pivoňka 5. 10. 2007
2
Segmentace Marketingový pohled Segmentace se v marketingovém pojetí používá k rozdělení zákaznické báze do společných skupin Matematický pohled Segmentací se v matematice rozumí rozdělení složitého problému na menší, jednodušší části Finanční pohled Již mnoho let používané podvojné účetnictví segmentuje/rozděluje firemní finance na analytické účty
3
Projektové portfolio Marketingový pohled Jaké produkty, pro jaký trh a kdy budeme mít k dispozici Technologický pohled Všechno se nedá udělat najednou, potřebujeme priority Finanční pohled Kdy a jaké prostředky budeme vynakládat a vynakládáme-li tyto prostředky s péčí řádného hospodáře
4
Projektové portfolio Produkty Strategie Projekty
5
Strategie Zodpovědnost managementu / vlastníků –Kam chceme firmu směrovat –Jaké prostředky chceme do rozvoje vložit
6
Produkt Zodpovědnost managementu / vlastníků –Co je to, co naší firmu živí –Jak nosný produkt „vyrobíme“ –Jak zorganizujeme firmu, aby organizace podpořila firemní produkt
7
Projekt Interní proces pro řízení změny –Co řešíme projektem (Definice projektu v organizaci) –Mají projekty nějaký společný jmenovatel?
8
Společný jmenovatel projektů Parametr projektového portfolia Hierarchická struktura parametrů Získávání/vyhodnocování/prezentování parametrů /rozdělení projektů ve cvičném portfoliu, hledání vhodných parametrů/
9
Společný jmenovatel projektů Portfolio rozvojových projektů (Výzkum a vývoj) - R&D Portfolio výnosových projektů (Přímé generování zisku) - P&L
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.