Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMatěj Sedláček
1
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana CZ.1.07/1.1.10/01.0063
2
Lomené výrazy – sčítání a odčítání Matematika 9.ročník Marcela Kubátová
3
LV se stejným jmenovatelem Pokud je stejný jmenovatel, můžeme rovnou sčítat či odčítat čitatele.
4
LV s různými jmenovateli Hledáme společného jmenovatele, což je nejmenší společný násobek! Jednotlivé čitatele pak rozšiřujeme podílem nového a původního jmenovatele! Před hledáním společného jmenovatele, rozkládáme na součin!
5
Hledání společného jmenovatele:
6
Další řešený příklad: = = = = Prvně jmenovatele rozložíme na součin, abychom našli snadněji společného jmenovatele!
7
Ještě jeden řešený: Pokud chybí jmenovatel, snadno si ho doplníme a pokračujeme…
8
Příklady na procvičení:
9
Příklady se závorkami:
10
Pozor na podobné jmenovatele:
11
Příklady na procvičení:
12
Zdroje: učebnice: RNDr. Jan Houska, CSc. Mgr. Jaroslava Hávová Doc. Ing. Bohuslav Eichler Matematika pro 9.ročník základní školy Aritmetika a algebra Fortuna, 1991
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.