Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBohuslav Čech
1
Vybrané aspekty zvyšování kvality IS cestovního ruchu v regionech, městech a obcích
2
Pojetí IS pro turismus komplex různých místních i globálních řízených zdrojů informací, určených pro zájmové skupiny (návštěvníci, destinační management, místní správa a samospráva atd.) typické je propojování informačních systémů, rostoucí trend internet lze chápat jako integrující IS; na internet je často zužováno pojetí IS pro CR do budoucna poroste význam LBS (lokálně- kontextových služeb) a nových médií (digitální televize)
3
Český webovský prostor cestovního ruchu řada kvalitních celostátních IS (ubytování, památky) velké množství různě kvalitních zdrojů obcí, regionů, atraktivit mnoho slabých míst
4
Typická slabá místa českých webovských IS cestovního ruchu Chybějící nebo nedostatečně propracované cizojazyčné verze Chybějící rozdělení verzí v různých jazycích podle URL Chybějící rozdělení podle typů návštěvníků Statičnost stránek Příliš velký důraz na historizující informace Malé využívání grafických a audio prvků Podceňování navigačních prvků a orientace ve vztahu ke známým objektům
5
Typická slabá místa českých webovských IS cestovního ruchu Malá vzájemná propojenost stránek – v textu i v tematicky tříděných „odkazovnících“ Neexistence důsledně integrujícího celostátního projektu Téměř absence kvalitních mapových podkladů Nevyužívání tematických map Nedostatek komunikace s návštěvníkem, s tím souvisí také převažující popisnost stránek Nedostatečná grafická úroveň, nevyhovující design
6
Typická slabá místa českých webovských IS cestovního ruchu Nedostatečné zaměření na různé segmenty návštěvníků (např. jsou velmi málo nabízeny tematické produkty) Malé využívání celostátních či regionálních a místních databází služeb Výskyt reklam, graficky i obsahově necitlivě volených a začleněných Neexistence portálu, který by kvalitně propojoval a třídil množství existujících zdrojů Obecně jsou municipální WWW stránky méně flexibilní
7
Jak zvýšit kvalitu WWW prezentace – vybrané aspekty projektový přístup propojování - vyhledání partnerů a kvalitních projektů místní, regionální a nadregionální spolupráce a partnerství (TIC, atraktivity, podnikatelé a místní správa a samospráva na principu PPP) kontinuální rozvoj IS (respektování již v koncepci – např. objektový přístup, několik vrstev IS, autentizace, způsob aktualizace)
8
Jak zvýšit kvalitu WWW prezentace – vybrané aspekty vyjasnit, komu je prezentace určena (tematické a jazykové rozdělení stránek, technologické propojení - WAP) vytvoření koncepce prezentace i v návaznosti na další součásti místního či regionálního IS, včetně zapojení všech zájmových skupin do procesu vzniku a provozu WWW stránek analýza odezvy uživatelů aplikace
9
Jak zvýšit kvalitu WWW prezentace – vybrané aspekty Konstituování DM Zavedení pravidelné aktualizace WWW stránek (aktivní stránky, autentizace přístupu a dálková správa, sledování data aktualizace atd.) Diskuse navržených doporučení pro obsah a funkci WWW stránek, jejich doplnění včetně tematického rozšíření, modifikace a oficiální zveřejněnínavržených doporučení pro obsah a funkci WWW stránek Pokračující grantová podpora pro výrazné změny při zvyšování kvality WWW prezentací
10
Jak zvýšit kvalitu WWW prezentace – vybrané aspekty Soutěž o nejlepší WWW stránky s tematikou CR, rozlišené podle několika kategorií stránek, s jasnými a zřetelně publikovanými kritérii pro hodnocení, s odpovídající publicitou v tištěných i elektronických médiích, v televizi a rozhlase Vzájemná inspirace tvůrců WWW stránek a výměna zkušenosti mezi nimi (konference, semináře, články, diskusní skupiny aj.) Podpora vzniku kvalitních portálů, resp. větší využívání odkazů na kvalitní WWW stránky Soustavné publikování pozitivních příkladů Zavedení poradenství a metodické podpory pro tvůrce WWW na úrovni regionální či celostátní
11
Herbář inspirace
12
Co je inspirující Způsob a roviny vytváření vztahu k sídelnímu místu a regionu – kronika, pověsti, drobné památky, paměť krajiny, knihovna publikací o místě Fotogalerie s historizující reminiscencí Fotogalerie s uměleckými fotografiemi Interaktivní (senzitivní) mapy s propojením dalších tematických informací Integrování moderních technologií do celků – vytváření virtuálních prohlídek či alespoň jednotlivých virtuálních prezentací Propojování s dalšími zdroji
13
Využívání rolí (profilů). Stránky Brna, informace pro CR.
14
Propojení města a regionu. Stránky Brna.
15
Využití metainformací. CzeCOT, část turistika.
16
Využití odkazů na vhodně navržený projekt. Databanka akcí, vkládání akcí uživateli, nastavování designu a filtru.
17
Využití odkazů na stránky atraktivit. Virtuální prohlídka ZOO ve Dvoře Králové n. Labem.
18
Využití odkazů na celostátní projekt. České hory (aktuální informace- sníh, webkamery).
19
Atraktivity – Křivoklát, fotogalerie s panoramatickými fotografiemi.
20
Atraktivity – Křivoklát, kontaktní údaje.
21
Atraktivity – Křivoklát, spojení s využitím celostátních IS o spojení.
22
Atraktivity – Křivoklát, propojení s okolím.
23
Český Krumlov – aktuality, návštěvníci nebo místní?
24
Český Krumlov – kam až se větví „nekonečný“ textový strom?
25
Český Krumlov – inspirativní senzitivní mapa zámeckého divadla.
26
Český Krumlov – inspirativní senzitivní mapa zámku, propojení s panoramatickými snímky.
27
Český Krumlov – komu informace, komu?
28
Český Krumlov – inspirativní senzitivní mapa historického centra.
29
Český Krumlov – inspirativní senzitivní mapa okolí města (mikroregionu).
30
Český Krumlov – využití hypertextových odkazů na objekty, terminologii.
31
Český Krumlov – okolí, panoramatické fotografie.
32
Lužické hory (soukromé stránky) – drobné památky v krajině.
34
Lužické hory (soukromé stránky) – knihovnička.
35
Asociace muzeí a galerií ČR – standardizované základní informace.
37
Nové Město n. Metují – část pro CR, nedůsledně oddělená (URL).
38
Využití odkazů na vhodně navržený projekt. Památky ČR
40
Využití odkazů na vhodně navržený projekt. Ubytovací, stravovací, kongresové a lázeňské kapacity, TravelGuide.
41
Využití odkazů na osobní stránky. Český ráj.
42
Metainformační server tour-explorer.uhk.cz.
43
Kvalita WWW v CR Sledování návštěvnosti a aktivit návštěvníků se zpětnou vazbou na obsah, podobu (strukturu) stránek a marketing Využívání rolí (typicky rezident, návštěvník, investor, zástupce DM) Vytváření komplexního, horizontálně i vertikálně a na časové ose propojeného obrazu regionu či sídelního útvaru (historicko-geografické reminiscence, hledání souvislostí, propojování s dalšími sídly či regiony atd.) Propojení s celostátními IS – tematicky zaměřenými (databáze služeb, atraktivit, tematických produktů – např. naučných stezek, cyklostezek) a všeobecnými
44
Kvalita WWW v CR Komunikace s návštěvníky WWW stránek různými prostředky – návštěvnické knihy, formuláře pro odezvu na kvalitu stránek či návštěvu místa, regionu, personální sdělení zástupců tvůrců stránek směřující k návštěvníkům, možnost zveřejnění fotografií zhotovených návštěvníky atd. Vyvážené a v souladu s koncepcí a designem WWW stránek (ne samoúčelné) využívání zajímavých prvků (fotogalerie, videogalerie, audio, senzitivní mapy aj.) Prezentace propojených celků, ne pouze jednotlivostí Využívání přístupů mentálních map
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.