Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJiří Říha
1
Integrace na druhou PPP FM - Terapeutické techniky – školní rok 2010/2011 Od začátku září 2010 probíhalo ve Frýdku-Místku vzdělávání a odborná metodická podpora v rámci terapeutických technik zaměřených na komunikaci a hudební tvorbu. Vzdělávání: celkem 5 setkání po 8 výukových hodinách 39 pedagogů – 2 skupiny Zkoušení nového ve výuce Zapisování zážitků a společné diskuze Ocenění: Seznámení s novými technikami a přístupy možnost si sami na sobě jednotlivé techniky nejdříve vyzkoušet, vidět a uvědomit si své vlastní reakce.
2
Odborná metodická podpora: prosinec 2010 dvě setkání po 4 hodinách 4 skupiny po 10 účastnících Náplň: odborné konzultační pomoc a podpory ze strany lektora předávání zkušeností a diskuze nad tím, jaké byly jejich první pokusy, co se podařilo, co a proč při zavádění terapeutických technik udělat jinak,
8
Zavádění nových prvků do praxe škol: v době od 9/2010 do 1/2011 podpůrné programy s prvky arteterapie a relaxace využití ve vyučování i volnočasových aktivitách s dětmi pracovali pedagogové, kteří absolvovali nácvik terapeutických technik zaměřených na relaxaci a výtvarnou tvorbu v období 3 – 6/2010
9
Využívání nových terapeutických prvků nejčastěji : ve výuce – v hodinách českého jazyka, výtvarné výchovy, dějepisu a přírodopisu po vyučování - ve skupinkách kolem 8 - 12 žáků. Délku trvání jednotlivých setkání a jejich četnost si stanovila každá škola sama, možnost bylo setkání 1x týdně 1 hod. nebo 1x za 14 dní 2 hod. Více než 80% škol využilo druhou možnost.
10
Období 2 – 6/2011: zavádění podpůrných programů s prvky muzikoterapie a nácviku vzájemné komunikace s dětmi pracovali pedagogové proškolení v těchto technikách na podzim 2010. Celkový počet podpořených žáků za celý školní rok: přesáhl 420 záznamy v evidenčních listech - počty žáků a jejich docházka.
11
Záznamy z činnosti: písemně podle doporučené struktury 1 vypracovaná kazuistika závěrečné hodnocení celého období Sborník dobré praxe:. Na základě vybraných záznamů využívání terapeutických technik při výuce a v rámci volnočasových aktivit Tištěná podoba + CD předání školám při ukončení projektu
12
Osvědčení o absolvování akreditovaných vzdělávacích programů: V současné době splnilo všechna kriteria 70 pedagogů 1. Terapeutické techniky zaměřené na arte a relaxaci 35 pedagogů 2. Terapeutické techniky zaměřené na muziko a vzájemnou komunikaci 35 pedagogů
13
Postřehy ze zaslaných zápisů použití terap. technik: Terapeutické techniky jsme uváděli doporučenou motivací, pokračovali „rozehřívacím cvičením“, pak jsme dali hlavní techniku konec – relaxace a reflexe. Je důležité to dodržet, to už máme odzkoušené…. podařilo se mi je zaujmout, mám z toho dobrý pocit zkoušela jsem taky kromě naučených technik i své vlastní alternativy a „šlo to“…. žáci se na jednotlivá setkání těší, mají o ně velký zájem, chodí se ptát o přestávkách, kdy „to“ zase bude …. když jsem se přidala v jedné technice k nim, protože jich byl lichý počet, byli úplně nadšení… A několik záznamů:
17
Děkujeme Vám všem za dobrou spolupráci a těšíme se na její pokračování, přejeme hodně zdaru a elánu Za projektový tým PPP F-M Mgr. Zdeňka Neničková
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.