Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDavid Mareš
1
Projekty PHARE v gesci odboru informatizace veřejné správy Ministerstva vnitra ČR PHARE 97 informační a komunikační systémy VS přednáší Ing. Tomáš Holenda PHARE 98 přednáší Mgr. Vladimír Chýský
2
PHARE 97 informační a komunikační systémy VS historie vzniku projektu hlavní cíle projektu průběh realizace projektu hlavní výstupy projektu co dále
3
Historie vzniku projektu první úvahy již v roce 1997 reálné kroky k přípravě v roce 1998 (především paní Eva Pauknerová, z jejíchž podkladů dále čerpám) příprava konkrétního zadání v roce 1999 (již na odboru informatizace VS na MV) podpis smlouvy prosinec 1999 (MF - CZP vybralo firmu SEMA group z Belgie)
4
Hlavní východiska Reforma veřejné správy (RVS) je priorita, –fungující veřejná správa je nezbytným zázemím pro každého občana či podnikatele - je podmínkou pro začlenění ČR do EU; –Změn lze m.j.dosáhnout: zefektivněním procesů a komunikace ve VS, zkvalitněním vztahů mezi VS a občany; –Je třeba, chápat souvislosti, respektovat odlišný pohled a role druhé strany, rozvíjet různé formy komunikace a spolupráce; –RVS je dlouhodobý proces !
5
Kontext vzniku projektu Neúčinná komunikace ochromuje a prodražuje fungování institucí; znepříjemňuje život občanům. RVS - reformní trendy v zemích OECD v poslední čtvrtině 20.století; Iniciativy zástupců EK v ČR; Rozvoj ICT a „informační společnosti“. Byrokracie je obecný jev, ale přístupy jednotlivých zemí se liší dle tradice, hospodářské situace atd.; RVS v ČR - obnovení územní samosprávy (obce, VÚSC); příprava zákona o státní službě; pomalé hledání souvislostí mezi RVS a ICT
6
Proč IKSSVS To, jak občan vnímá úřady a veřejnou správu jako celek, značně ovlivňuje jeho osobní zkušenost s konkrétním úředníkem. Reakce úředníka je často odrazem toho, má-li úředník snadno k dispozici potřebné informace. Průběh konkrétního případu závisí na tom, zda občan/podnikatel včas získá srozumitelné, aktuální a jednoznačné informace; včetně té, jak se dovolat případné nápravy. Kvalitní a snadno dostupné informační zázemí je potřebné pro úředníky, občany... společnost. Informační služby jsou součástí zlepšování VS.
7
Obecné cíle projektu Podporovat: –demokratické rysy RVS a aktivní roli občanů ve vztahu k VS; –spolupráci uvnitř veřejné správy a zlepšení komunikace VS s veřejností; –přístup zaměřený na systémy a procesy; –rozvoj kvalifikovaných informačních služeb a posílení důvěry občanů ve VS.
8
Specifické cíle projektu –vytvoření organizačního a metodického zázemí; –vytvoření fondu srozumitelných informací o VS; –budování databáze informací o VS orientovaných na potřeby občanů; –návrh komunikačního/distribučního systému; –návrh a vytvoření uživatelsky vstřícného rozhraní mezi VS a veřejností; –pilotní řešení
9
Průběh realizace projektu první setkání únor 2000 dokončení úvodní Strategie květen 2000 konkrétní setkání s odbornou veřejností (workshopy) červen - říjen 2000 závěrečný seminář 20. prosince 2000 oficiální zakončení 22. prosince 2000
10
Hlavní výstupy projektu celková strategie –komunikační –informační metodická doporučení pilotní řešení –databáze metainformací –podpůrné programy základ pro standard ISVS pro weby VS
11
Co dále projekt bude pokračovat: –a) především jako projekt AP realizace SIP (VIS, veřejné informační služby) –b) usilujeme o pokračování i ve PHARE 2001 (twinning)
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.