Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAntonín Sedlák
1
Člen skupiny HVB Group Strategické vzdělávání zaměstnanců a jak se ujistit, že ho opravdu děláte ? Petra Slabá HVB Bank Czech Republic a.s.
2
Člen skupiny HVB Group HVB Group v CEE regionu
3
Člen skupiny HVB Group Front Office 4 FTE Back Office 5 FTE T&D Centre of Excellence 3 FTE HR Director 1 FTE TOTAL FTE=13 HR Odbor Aktiva: 5,231 mio EUR Zisk před zdaněním (PBT): 72,5 mio EUR Náklady/výnosy: 53% Počet zaměstnanců: 1274 PBT/zam.: 56,900 EUR 2004 HVB Bank CR audited results 2004 audited results HVB Bank v České Republice Výsledky
4
Člen skupiny HVB Group T&D investice a zisk = zajímavé srovnání
5
Člen skupiny HVB Group Trénink = dnes, Rozvoj = zítřek Trénink = trénujeme naše zaměstnance, aby získali kompetence potřebné k výkonu jejich současné pracovní pozice. Rozvoj = rozvíjíme zaměstnance s vysokým potenciálem proto, abychom podpořili rozvoj jejich kariéry v souladu s potřebami rozvoje společnosti.
6
Člen skupiny HVB Group Komunikace a hodnoty HVB Bank HR Strategie: Podpora obchodních cílů + Autonomie + Příležitost PŘÍLEŽITOST Příležitost pro rozvoj autonomních zaměstnanců PRODUKTIVITA Vytvořit výkonné a motivující pracoviště PODMÍNKY Být firmou, kde chci pracovat PERSONÁLNÍ SAMOOBSLUHA Personální informace na dosah ruky Chceme pomáhat HVB Bank vybudovat takovou individuální a organizační kapacitu, aby splnila své obchodní cíle a zvýšila svoji konkurenceschopnost na českém trhu
7
Člen skupiny HVB Group T&D Strategie musí být obchodně orientovaná T&D projekty - sponzoři projektů sdílí odpovědnost za investice a výsledky Linoví manažeři a zaměstnanci se podílí na přípravě projektů s HR Focus Groups Steering Committees projektů Výstupy z PMS = vstupy do analýzy rozvojových potřeb Interní trenéři a tvůrci e-kurzů Interní hodnotitelé
8
Člen skupiny HVB Group Jak vnímáme AUTONOMII zaměstnanců? Autonomie = právo zaměstnance samostatně a aktivně pracovat na rozvoji své kariéry v souladu s možnostmi a zájmy organizace a využít ke svému rozvoji všechny zdroje, které jsou k dispozici. Autonomní zaměstnanec Já potřebuji Společnost mi nabízí LET‘S DO IT!
9
Člen skupiny HVB Group T&D strategie rozvíjí AUTONOMII zaměstnanců Performance Management System manažeři dávají rámcové zadání, zaměstnanci formulují své cíle, oboustranně akceptovatelné Individální rozvojové plány v rámci hodnotícího rozhovoru společně diskutují individuální rozvojové potřeby zaměstnance Learning Management Portal interní řešení přístupu k externímu, internímu i elektronickému vzdělávání E- administrativní proces = self-service
10
Člen skupiny HVB Group T&D strategie je nabízet zaměstnancům příležitosti Moje příležitosti HVB Bank nabízí Hodnocení výkonostiPrůvodce kariérou Development CentraManažerský rozvojový program Assessment CentraProdejní Akademie 360HOT-TIPs Individualní diagnostikaProgram pro klíčové zaměstnance Proaktivní zpětná vazbaIndividuální rozvojové plány Team Feedback ProcessProgram pro Talenty Trainees program Interní katalog kurzů E-learning Rotační kolečka Koučink
11
Člen skupiny HVB Group HVB Bank Průvodce kariérou
12
Člen skupiny HVB Group Zvyšování efektivity v oblasti T&D Interní trenéři Měření přínosů vzdělávání E-learning = významná úspora nákladů: T&D COSTS SAVINGS (EURO) 100 000 200 000 300 000 400 000 0 4 Courses 16 Courses 24 Courses 20042005 2006 93291 163 220 353 013
13
Člen skupiny HVB Group T&D Strategie = investice do segmentů Manažeři Manažerský rozvojový program, Hot-Tips, Indiv. Rozvojové plány, koučink, E-kurzy – Průvodce kariérou, Change mng. Bankovní Front Office Prodejní Akademie, E-kurzy produktové + prodejní Vybrané skupiny zam. Speciální rozvojové programy, individuální rozvojové plány, projektová zadání, mentoring, koučink Key Employees, Talenti, Trainees, Management Pool
14
Člen skupiny HVB Group T&D investice jsou cílené 200420052006 (T&D investice do 3 prioritních segmentů / celkový T&D budget) Manažeři 8,7 % 10,2 %11 % Bankovní Front Office 26,6 % 16,4 %20 % Vybrané skupiny zam. 2,4 % 17,5 % 23,2 % TOTAL 37% 44,1%54,2 %
15
Člen skupiny HVB Group Manažeři Manažerský rozvojový program Bankovní Front Office Prodejní Akademie Rozvojové projekty a měření investic
16
Člen skupiny HVB Group Manažerský rozvojový program je (4letý) proces nekončící 2003 Development Centra (110 účastníků) definovali jsme požadovaný profil změřili jsme manažerský rozvojový potenciál 2004 Mandatorní část MRP (1. fáze) Role manažera v organizaci + Leadership Manažerská hra – Gold of the Dessert Kings 2005 Individuální část MRP(2. fáze) + Hot Tips 8 volitelných kurzů – specifické manažerské dovednosti výběr na základě dohody účastník + manažer 2006 Re-evaluation – Development Centra
17
Člen skupiny HVB Group Můžeme měřit jen tehdy máme-li s čím porovnat … Já jsem Jsem součást managementu Já jako manažer
18
Člen skupiny HVB Group Změřili jsme a co dál ? "Talents" 2nd3rd direct3rd4th 0 2 4 6 8 Total 0 10 20 30 40 GAUS CURVE TARGET ACTUAL
19
Člen skupiny HVB Group MBTI profil další podklad pro rozvoj Extroversion/Introversion Thinking/Feeling Intuitive/Sensitive Feeling Judgement/Perception
20
Člen skupiny HVB Group Prodejní Akademie – změna přístupu a myšlení od poradce k obchodníkovi od manažera adminstrátora ke kouči prodejního týmu rozvoj obchodních a odborných dovedností implementace metody řízení prodejních týmů vytvoření nové firemní kultury Měřitelný nárůst ochodních výsledků
21
Člen skupiny HVB Group Prodejní Akademie je pro všechny obchodníky 2003 Design + zahájení Roll-outu tréninky obchodních manažerů – koučů koučink on the job 2004 Pokračování Roll-outu + design tzv. Impact trainings 2005 Prodejní Akademie je standardem Key Account Management, SME, koučování E- kurzy produktové a prodejní 2006 Probíhá diskuze o rozvojových potřebách na 2006
22
Člen skupiny HVB Group Základní koncept projektu HARD SKILLS SOFT SKILLS PERSONAL DEVELOPMENT
23
Člen skupiny HVB Group Propojení s kariérovou dráhou Manažeři Seniorní obchodník Obchodník Juniorní obchodník Pokladník Nový obchodník Trénink koučů Koncentrovaný program PA Prodejní dovednosti – Advanced, Vyjdenávání,Prezentační dovednosti - advanced Prodejní dovednosti, Vyjednávání, Prezentační dovednosti, Time Mng. Prodejní dovednosti, Vyjednávání, Prezentační dovednosti, Time Mng., Komunikační dovednosti Komunikační dovednosti, Zákaznická orientace Adaptační proces pro obchodníky Soft skills oblast
24
Člen skupiny HVB Group Co můžeme měřit v Prodejní Akademii 1. Rozvoj dovedností a znalostí – assessment trenérů 2. Obchodní výsledky dosažené během koučování 3. Znalosti – testy (e-learning) 4. Spokojenost účastníků vzdělávání 5. Mystery shopping – spokojenost zákazníků 6. Team Process Feedback – interní zákazník je také pán 7. PMS – dosažený rozvoj v oblasti cílů a kompetencí
25
Člen skupiny HVB Group Rozvoj dovedností 2003 0 1 2 3 4 5 6 7 4,2 5,5 2005 3,4 4,9 2003 0 1 2 3 4 5 6 7 2005 3,0 4,7 2003 0 1 2 3 4 5 6 7 2005 Obchodní manažeři (měřeno na škále 1-7) Obchodníci (měřeno na škále 1-7) Corporate Division Retail Division
26
Člen skupiny HVB Group Obchodní výsledky Koučink v korporátní divizi 2004 Parametr získání nových zákazníků : + 60% Koučink v retailové divizi 2004 Parametr získání nových zákazníků : + 40% KOučink v retailové divizi 2005 Výnosy + 155 th. EUR
27
Člen skupiny HVB Group Děkuji vám za pozornost ! Pro případný kontakt: petra.slaba@cz.hvb-cee.com
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.