Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Silniční dopravci na železnici
Petr Doskočil BOHEMIAKOMBI,spol.s r.o.
2
Silniční dopravci na železnici
operátor kombinované dopravy na trhu od roku 1992 leader v oblasti kontinentálních přeprav intermodálních návěsů Zajišťuje kombinovanou přepravu silnice – železnice intermodálních návěsů včetně meganávěsů výměnných nástaveb kontejnerů, tank-kontejnerů, bulk-kontejnerů bezplatná konzultantská činnost pro nové a stávající zákazníky
3
Silniční dopravci na železnici
Mise BOHEMIAKOMBI = železnice ve službách silničních dopravců (od 1992) V minulosti: RoLa = doprovázená KD Dnes: kontinentální linky = nedoprovázená KD od 1997 Dotace nevyhnutelné !!! Bez provozních dotací !!!
4
BOHEMIAKOMBI A PROJEKT COSMOS:
Silniční dopravci na železnici BOHEMIAKOMBI A PROJEKT COSMOS: COoperative Solutions for Managing Optimized Services Podpora rozvoje (kombinované) intermodální dopravy v regionu střední a jihovýchodní Evropy Spolufinancován Evropskou komisí v rámci programu Marco Polo Common Learning Action
5
Silniční dopravci na železnici
Projekt COSMOS: podpora a rozšiřování kombinované dopravy Podpora intermodální dopravy jako takové. Podpora jednotlivých programů na přechod k intermodální dopravě (správní, daňové, technické, finanční). Ve spolupráci se všemi zúčastněnými stranami (operátoři, dopravní společnosti, zákazníci, politické a veřejné subjekty) Šíření výsledků projektu („Reklamní kampaň“) Kulaté stoly, Závěrečné setkání, Databáze znalostí ( Další opatření jako tiskové zprávy, prezentace projektu COSMOS na konferencích a seminářích
6
Silniční dopravci na železnici
Cíle projektu COSMOS v rámci kulatých stolů: Vyhodnocení příležitostí, hrozeb, silných a slabých stránek současného stavu KD (SWOT analýza) Zhodnocení možnosti rozvoje kombinované dopravy ve vybraných zemích v letech Vypracování strategického plánu na rozvoj KD Vyhodnocení vlivu na železniční infrastrukturu a na terminály KD v zemích střední Evropy a dalších vybraných zemích
7
Silniční dopravci na železnici
Projekt COSMOS - Partneři KombiConsult Německo Consultancy (Lead Partner) Adria Kombi Slovensko Intermodal Operator Bohemiakombi Česká republika Crokombi Chorvatsko DB Schenker Austria Rakousko Logistics Service Provider DB Schenker Bulgaria Bulharsko Railway Undertaking DB Schenker Romania Rumunsko Ecologistics Terminal Operator (1st year) Trans Express Forwarder (2nd year) Gysev Cargo Maďarsko/Rakousko HaCon Consultancy, IT Lokomotion Slovenian Railways Slovinsko
8
Asociace, svazy a sdružení
Silniční dopravci na železnici Praha, 19. září 2013 Velké kolegium ministra dopravy Kulatý stůl Operátoři vlaků Železniční dopravci SŽDC Zákazníci Asociace, svazy a sdružení Operátoři terminálů Ministerstvo dopravy
9
Silniční dopravci na železnici
Metodika dosažení cílů: Diskuze o dosažených úspěších, současném stavu a budoucích výhledech KD v České republice Dosažení usnesení o růstu KD a o koordinaci usměrňujících, finančních a operativních opatření, které budou nutné pro rozvoj KD Identifikace důležitých subjektů a stanovení časových horizontů pro realizaci stanovených strategií Shrnutí “Přehledu o kombinované dopravy” pro Českou republiku Diskuse na kokrétní témata: Infrastruktura Terminály kombinované dopravy Linky z a do námořních přístavů Kontinentální linky Motivační programy
10
Silniční dopravci na železnici
Evropské železniční koridory protínající ČR Železniční nákladní koridory EC 913/2010: RFC5 Baltic-Adriatic RFC7 Orient RFC9 Eastern TEN-T Core Network Corridors COM(2011)650 Praha
11
? ? ? Silniční dopravci na železnici
Návaznost českých koridorů na evropské nákladní koridory ? ? RFC5 Baltic (11/2015) Gdynia - Katowice ? RFC9 Eastern (11/2013) Zillina - Kosice, Cierna nad Tisou (SK/Ukrainian border) RFC5 Adriatic (11/2013) Vienna/Bratislava – Klagenfurt - Udine – Venice/Trieste/Bologna/Ravenna - Graz – Maribor – Ljubljana – Koper/Trieste RFC7 Orient Vienna/Bratislava – Budapest/ Bucuresti – Constanta Vidin – Sofia – Thessaloniki - Athens
12
Růst objemů zboží přepraveného v ČR v KD, v tunách, 2000–2012
Silniční dopravci na železnici Růst objemů zboží přepraveného v ČR v KD, v tunách, 2000–2012
13
Silniční dopravci na železnici
Vývoj nákladní dopravy v ČR podle druhu,
14
Prognóza vývoje KD podle typu ložných jednotek, 2000 – 2012
Silniční dopravci na železnici Prognóza vývoje KD podle typu ložných jednotek, 2000 – 2012 +5% p.a. (lineárně) Růst je možný, ale ne automatický. Nutná opatření s ohledem na kontinentální KD.
15
Silniční dopravci na železnici
Růst objemů v KD (+250% za posledních 12 let) bude pokračovat pokud se přijmou následující opatření: - Koncept ucelených vlaků - osvědčený v námořním sektoru – rozšířit i na linky kontinentálních přeprav včetně propojení na vnitrostátní antény - Koordinované investice do terminálů a volný přístup všem účastníkům - Investice dopravců do prostředků KD a účinná státní podpora - Školení osob zainteresovaných v dopravě o kombinované dopravě
16
Silniční dopravci na železnici
Služby kombinované dopravy v ČR, 2013 Kiel Lübeck Rostock Bremerhaven HAMBURG RUSSIA Duisburg Lovosice Rotterdam PRAHA Antwerp OSTRAVA Charleroi Plzen Prerov Ludwigshafen Zlin Brno Breclav Bratislava Wien Dunajska Streda Lyon Trh Vlaků za týden Podíl Námořní 251 81% Kontinentální 58 19% Celkem 309 100% Ljubljana Verona Trieste Koper
17
Silniční dopravci na železnici
Linky operátorů Bohemiakombi a Kombiverkehr jsou součástí evropské sítě linek
18
Silniční dopravci na železnici
Síť linek operátora Kombiverkehr se zahušťuje. Slouží potřebám silničních dopravců a speditérů
19
Silniční dopravci na železnici
Novinky operátora Bohemiakombi v letošním roce: Nově otevřené kontinentální linky v ČR Březen 2013: Lovosice – Charleroi, Belgie Květen 2013: Ostrava (Paskov) – Terst Rozšíření servisu Září 2013: Lovosice – Hamburg, zvýšení frekvence odjezdů vlaků ze 3 na 5 týdně nově i přepravy námořních kontejnerů z/do přístavu
20
Silniční dopravci na železnici
Projekt pro LANNUTTI: Základ tvoří přepravy tabulového skla loženého ve speciálních intermodálních návěsech (tzv. innenladery nebo též „Pershingy“) Fáze (minulost): Charleroi – Dresden 1 pár týdně Fáze (aktuálně): Charleroi – Lovosice 1 pár týdně Fáze (výhled): 5 párů vlaků týdně
21
Silniční dopravci na železnici
Projekt pro LANNUTTI. Vytvořil železniční alternativu pro těžké cargo (výhoda: každým návěsem lze v tranzitu po Německu přepravit o 4 tuny zboží více než po silnici)
22
Silniční dopravci na železnici
Projekt pro EKOL: Silniční přepravy návěsů z Turecka do EU v kombinaci moře/železnice/silnice 23 párů ucelených vlaků týdně, trajekt start 2009: 1.linka Terst – Mannheim 2013: Terst - Ludwigshafen , Terst – Köln Eiffeltor, Terst – Frankfurt/M, Terst – Ostrava
23
Silniční dopravci na železnici
Proč je kombinace silnice – železnice výhodná? Obecně: ekologický aspekt (emise CO2) snížení závislosti dopravy na fosilních palivech udržitelná forma mobility uplatnitelné jen na přepravně silných osách Výhody na straně silničního dopravce: vyšší přepravní výkony při menší potřebě personálu nižší vázanost kapitálu (méně tahačů, více potřebuje jen návěsů) úspora nákladů na mýto, PHM, personál legislativní zvýhodnění KD (silniční daň, výjimka ze zákazu jízd) vyšší hmotnostní limity v zahraničí státní podpora
24
E-mail: info@bohemiakombi.cz
Silniční dopravci na železnici BOHEMIAKOMBI spol. s r.o. Opletalova 6 Praha 1 Tel Fax
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.