Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJitka Brožová
2
Oficiální jazyk: Němčina (dialekt – curyština)
3
5maturity pro dospělématurity k povolání 4 odborné maturity 3vyšší střední odborné školy 2gymnázia (4, 6 let) odborná učiliště kurzy 1 3nižší gymnázia integrativní podpora speciální školy zvláštní školy 2 3 roky druhého stupně 1 s vnitřním členěním podle výkonnosti (A,B,C) 6 6 let prvního stupně 5 4 3 2 1 2 2 roky mateřského stupně (nástup ve 4 letech) 1
4
Celá aglomerace čítá 1,1 mil. obyv. Školní okres LETZI
6
Ředitelé školy – dualismus. Dva ředitelé společně řídí školu o více budovách. Nemají na starost správní zaměstnance ani účetnictví, chybí ekonom, hospodářka. Kantonské testy probíhají 3x do roka. Slouží dítěti a jeho učitelům. Hodnocení: 6 nejlepší, 1 (skoro nikdo nemá, jinak jde do zvláštní školy – pro děti pod 70 IQ). Chování A – B – C Žákovské knížky na ½ roku. Začátky hodin v 8:20. Mezi 12:00 a 13:45 pauza na oběd, pak výuka až do 17:30 hodin kromě středy (jen dopoledne) a pátku (do 16:00). Učitelé mají úvazek 28 hodin týdně. Plní dozory. Celkem 14 týdnů prázdnin. Na školách sociální pracovnice pro vyhledávání problémů a konání náprav. Pokud se situace nelepší, pak teprve k psychologovi na vyšetření. Okresní psycholog má na starost cca 600 dětí ve věku 5-18 let.
7
V Curychu 170 etnik. Speciální třídy pro děti na 1-3 semestry, kde se učí pouze němčina. Speciální třídy pro negramotné azylanty. QUIMS (kvalita a internacionální a multikulturní škola) = program pro školy se zastoupením více jak 40% cizinců. Polovina škol je do programu zapojena,15 škol vykazuje 80-94% cizinců. Finance navíc: 10000 na ZŠ + 1800/třída (40-60% cizinců) nebo 2400/třída (nad 60= cizinců) jsou určeny na pomůcky a DVPP (změna myšlení učitelů). Program doplňuje model začleňování cizinců do společnosti a nabízí řešení ve všech fázích emočního vývoje imigranta. Efektivita spolupráce ve společnosti znamená ekonomický úspěch (až o 30%). Ročníky 2. stupně se dělily na třídy podle výkonnosti (A, B ev. C). Dnes se dělí pouze na primární předměty (I - III). Dítě má možnost 3x do roka přestoupit.
8
3 oddělení MŠ (70 dětí) 6 tříd 1.-3. r. (130 dětí) 3 třídy 4.-6. r. (72 dětí)
9
Obědy připravují vychovatelky
10
Za družinu a obědy se platí podle výše příjmů rodičů.
18
Pravidla systému, hodnocení, speciální židle...
19
Sociální pracovnice ve své pracovně pomáhá dětem docvičovat, případně sem chodí logoped.
20
Portfolia dětí v pořadačích. Pracovní místo dětí bez penálů – všichni mají stejné krabičky. Co oslavit 100 školních dní?
22
Geometrie jinak
23
www.betzold.ch
25
Pravidla psaná a v piktorgamech.
26
3 oddělení MŠ (60 dětí) 3 třídy 1.-3. r. (62 dětí) 3 třídy 4.-6. r. (68 dětí)
28
A zase pomůcky – doma dělané. Piktogramy předmětů.
29
Týdenní plánování Práce pro rodiče a děti přes internet Kontrola místního školského výboru
30
ročníky 2.stupně a MŠ
32
Pěstitelky Vaření
34
Otevřeno každý den vč. prázdnin. Akce, pravidelné kurzy, volný čas.
36
kavárnaKlub pro náctileté Posezení v zahradě Sál pro pořádání akcí, možnost pronájmu
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.