Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Www.zlinskedumy.cz Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Www.zlinskedumy.cz Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací."— Transkript prezentace:

1 www.zlinskedumy.cz Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací oblast Odborné vzdělávání Vzdělávací obor Architektura Tematický okruh Architektura novověku Téma Prokreslování architektury a malířství renesance a baroka Tematická oblast Prokreslování architektury a malířství renesance a baroka I. Název Prokreslování architektury a malířství renesance a baroka I. AutorIng. arch. Jiří Šobáň Vytvořeno, pro obor, ročníkzáří 2013, stavebnictví, 3. ročník anotacerenesanční a barokní malířství, malba a kresba Přínos/cílové kompetenceseznámit žáky s kreslením v době renesance VY_32_INOVACE_38_07

2  CÍLE KAPITOLY  osvěžíte si stručnou historii renesance a baroka  seznámíte se, se základy kreslení dle předlohy

3  RYCHLÝ NÁHLED A OBSAH TÉTO KAPITOLY  v této kapitole je důležité pochopení kreslení v renesanci  kresba figurální  kresba portrétů

4  ČAS POTŘEBNÝ KE STUDIU  na tuto kapitolu si rezervujte jednu vyučovací hodinu  KLÍČOVÁ SLOVA  Tužka, papír, předloha – obrázek, skutečná historická stavba

5

6 Božské umění kresby V kresbách si Michelangelo promýšlel první nápady, dělal si i detailní studie lidské anatomie, které pak jako pomůcku použil v malbách a sochách a svým zákazníkům pomocí kresebných skic naznačoval podobu budoucích projektů, ať už to byl náhrobek pro papeže Julia II. nebo kopule vatikánské baziliky sv. Petra.

7 Michelangelo Buonarroti kresby považoval jen za pracovní pomůcky. Proto jsou tak často upatlané, zacákané a osahané. Choval se k nim téměř macešsky. Tím se výrazně lišil od svého rivala Leonarda da Vinciho, který skici považoval za plnohodnotné dílo a prodával je sběratelům stejně jako obrazy.

8 Michelangelo: Studie k Sibyle; modelem nebyla žena, ale muž.

9 Michelangelova kresba Piety z pozdního období

10

11

12 SAMOSTATNÝ ÚKOL Napište jména nejznámějších renesančních malířů a sochařů

13 SHRNUTÍ KAPITOLY osvěžili jste si stručnou historii renesance a baroka seznámili jste se se stavebními konstrukcemi a stavebními hmotami. seznámili jste se s charakteristickými znaky stavitelství renesance a baroka !

14  KRESBY A FOTOGRAFIE:  fotografie z volně přístupných zdrojů internetu  http://en.wikipedie.org,  http://fr.wikipedie.org,  http://de.wikipedie.org,  http://chestofbook.com,  http://romanes.com,  http://architektur.relig.free.fr,  http://www.czecot.com/cz/turisticky- objekt/4782_nove-hrady-u-skutce-zamek-nove-hrady

15  KRESBY A FOTOGRAFIE:  www.pbase.com,  www.eupedia.com,  www.tesoridiroma.net,  www.digifotomag.cz,  www.romeartlover.it,  www.hrady.cz


Stáhnout ppt "Www.zlinskedumy.cz Škola Střední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č. Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací."

Podobné prezentace


Reklamy Google