Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDominik Urban
1
Role tutora a studenta v on-line formě DiV
2
Klíč k úspěšné on-line výuce Kvalitní technické zázemí Zřetelné institucionální ukotvení Dostatečné personální zajištění kompetentní REALIZAČNÍ TÝM motivovaný a proškolený TUTOR motivovaný a poučený STUDUJÍCÍ
3
Dovednosti pro e-learning
4
Klíčové role v e-learningu MANAŽER je odpovědný za nastolení e-learningové strategie a řízení projektů VÝVOJÁŘ je odpovědný za navržení programů a produkci obsahu TUTOR je odpovědný za poskytování průběžné podpory studujícím v průběhu vzdělávání
5
Proč školit učitele pro DiV? KVALITA TUTORA (odbornost, osobnost, postoje) výrazně ovlivňuje kvalitu vzdělávacího procesu. SPECIFIKA DiV kladou na učitele ODLIŠNÉ požadavky než prezenční výuka mění se role vzdělavatele !!!
6
Kdo je tutor?
7
Jeho posláním je navázat se studujícími partnerský dialog. Těžiště práce tutora spočívá v předávání informací, poskytování poradenství, průvodcovství, konzultování... Poradce, průvodce, podporovatel distančního studia.
8
Možnost okamžitého ovlivnění průběhu učení Více možností a nástrojů ve výběru didaktických metod k okamžitému usměrňování procesu vzdělávání formou otázek a úkolů, k rozvíjení motivace, k hodnocení, v neverbální komunikaci. Nevyučuje, nepřednáší Vede studujícího v procesu vzdělávání Pomáhá studujícímu jako konzultant Hodnotí samostatné práce studujících a sděluje jejich hodnocení; motivuje. Připravuje a řídí tutoriály; moderuje, zadává, usměrňuje… Je „styčným důstojníkem“ mezi studujícími a vzdělávací institucí Pedagog v prezenčním studiuTutor Odlišnosti Pedagog v prezenčním studiu odpovídající odborné i pedagogické vzdělání, znalosti oboru, sociologie a psychologie (učení) určování a plánování cílů komunikační, motivační, hodnotící dovednosti schopnost empatie znalost potřeb studujících Tutor Společné rysy - požadavky na učitele i tutora
9
Tutor v on-line formě DiV je přesvědčený o efektivitě ICT ve výuce reaguje pružně, je přizpůsobivý a motivovaný!!! má pedagogické i technické dovednosti je schopen řídit kooperativní aktivity
10
7 principů on-line výuky 1.Podporování kontaktů mezi studujícími a tutory. 2.Rozvíjení spolupráce mezi studenty. 3.Používání metod aktivního učení. 4.Poskytování rychlé zpětné vazby. 5.Zdůrazňovaní času potřebného k vykonání úkolu. 6.Očekávání úspěchu. 7.Respektování různorodého talentu a odlišných způsobů učení se.
11
Otázky on-line tutora Jaký je cíl kurzu? Jaký bude poměr prezenční a on-line výuky? Kdo bude adresátem kurzu? Kolik studentů bude v kurzu? Jaký bude časový plán kurzu? Jak mohu předejít studentovu pocitu izolovanosti? Jak mohu aktivizovat studenta? Jaké role budu jako tutor vykonávat?
12
4 dimenze role on-line tutora technická pedagogická sociální manažerská
13
Význam cílů kurz Kapitoly Úkoly, cvičení, diskuse, testy Znalost cílů (komplexní, dílčí) umožňuje studujícím lépe řídit vlastní studium: lepší SEBEREGULACE dosažení cíle je jednodušší, efektivnější a rychlejší. TUTOR upozorňuje studenty na důležitost znalosti cílů.
14
Kontaktní výuka/výuka on-line Blended learning = vhodná forma výuky Úvodní setkání se studenty je důležité pro navázání počátečního kontaktu s tutorem; instruktáž. Závěrečné setkání se studenty je velmi důležité pro zpřesnění evaluace.
15
Studující v on-line výuce Studijní skupina je velmi různorodá (věk, znalosti, předchozí zkušenosti, motivace ke studiu, styly učení) Studující musí mít silnou motivaci, dostatečnou vytrvalost a schopnost organizace studia, určité technické kompetence a technické zázemí. Distanční výuka musí studující aktivizovat, vést ke spolupráci, reagovat na jejich potřeby a životní styl a musí být vytvořena erudovaným specialistou na danou problematiku.
16
Jak zabránit pocitu izolace? aplikace kooperativních forem studijních činností častý kontakt tutora se studujícími častý kontakt studujícího s ostatními studujícími kurzu
17
Jak aktivizovat studenty? zábava + motivace rozmanitost aktivit podněcování sociální interakce možnost volby stálá pozitivní zpětná vazba úkoly vyžadující tvůrčí myšlení přiměřeně náročné aktivity + uznání
18
Doporučení pro tutory přizpůsobte on-line výuku studujícím své studenty motivujte poskytujte efektivní zpětnou vazbu průběžně sledujte studijní výsledky účastníků a dodržování harmonogramu studia problémy a potíže studentů řešte individuálně zapojte aktivně účastníky do studia
19
Monika Všetulová CDV UP © 2004
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.