Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PROJEKT COMENIUS. OBSAH Cíle projektu Comenius (dle Národní agentury pro evropské programy) Cíle projektu Comenius (dle Národní agentury pro evropské.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PROJEKT COMENIUS. OBSAH Cíle projektu Comenius (dle Národní agentury pro evropské programy) Cíle projektu Comenius (dle Národní agentury pro evropské."— Transkript prezentace:

1 PROJEKT COMENIUS

2 OBSAH Cíle projektu Comenius (dle Národní agentury pro evropské programy) Cíle projektu Comenius (dle Národní agentury pro evropské programy) Obecná charakteristika multilaterálních projektů Obecná charakteristika multilaterálních projektů Projekt na naší škole Projekt na naší škole Profily partnerských škol Profily partnerských škol

3 Program Comenius je zaměřen na školní vzdělávání. Zapojit se mohou mateřské školy, základní školy a střední školy. Cílovou skupinou jsou žáci, studenti, učitelé a pedagogičtí pracovníci působící v těchto typech škol. Cílem programu je rozvíjet porozumění mezi mladými lidmi z různých evropských zemí, pomáhat jim osvojit si základní životní dovednosti nezbytné pro jejich osobní rozvoj, pro jejich budoucí zaměstnání a pro aktivní účast v evropských záležitostech. Cílem programu je rozvíjet porozumění mezi mladými lidmi z různých evropských zemí, pomáhat jim osvojit si základní životní dovednosti nezbytné pro jejich osobní rozvoj, pro jejich budoucí zaměstnání a pro aktivní účast v evropských záležitostech.

4 Typy aktivit

5 Obecná charakteristika projektů Grant z EU financuje aktivity spojené s prací na dvouletém projektu, jehož náplní je nějaké společně sdílené téma. Téma by mělo souviset se vzděláváním a podporou sociálních dovedností žáků. Školy si určí společný jazyk (Aj, Fj, Nj, Šj atd.) a prostředek komunikace (nejčastěji nově zřízený web). Během projektového období musí školy průběžně vykazovat výstupy z projektu (texty, videozáznamy, doklady o návštěvách partnerských škol apod.).

6 Projekt na naší škole Na konci června 2011 nám byla schválena žádost o projekt, na které jsme pracovali společně s dalšími 5 školami (viz na další straně). Na konci června 2011 nám byla schválena žádost o projekt, na které jsme pracovali společně s dalšími 5 školami (viz na další straně). Projekt byl zaregistrován pod titulem Let’s meet under the Spots. Hlavní komunikační jazyk - Angličtina Hlavní komunikační prostředek – společný web (bude vytvořen v listopadu tohoto roku)

7 Stručný popis aktivit Školy si určily za společné téma studium pověstí a pohádek partnerských zemí. Tento písemný materiál totiž umožňuje studovat kulturní odlišností, rozdílné literární figury apod. Školy si určily za společné téma studium pověstí a pohádek partnerských zemí. Tento písemný materiál totiž umožňuje studovat kulturní odlišností, rozdílné literární figury apod. V první fázi projektu studenti společně s vyučujícím vyberou vhodný (reprezentativní) text, ten poté skupinově přeloží do angličtiny a pošlou na příslušný web, odkud bude distribuován dalším partnerským školám. Na základě četby přijatého textu studenti vytvoří text nový a nacvičí podle něj krátké divadelní představení v angličtině, jehož záznam bude opět elektronicky sdílený. Společná setkání, kterých bude v průběhu projektu celkem šest (včetně Prahy), budou sloužit k poradám, vzájemnému seznamování studentských skupin apod.

8 Financování Grant, který škola získala, lze využít na pokrytí cestovného (letenky, jízdenky), pojištění, ubytování (většinou pro učitele; u žáků se předpokládá zájem pobytu v hostitelských rodinách), popř. nákupu potřebných pomůcek k projektu. Grant, který škola získala, lze využít na pokrytí cestovného (letenky, jízdenky), pojištění, ubytování (většinou pro učitele; u žáků se předpokládá zájem pobytu v hostitelských rodinách), popř. nákupu potřebných pomůcek k projektu.

9 Hlavní výstup projektu Vydání společné brožury dokumentující průběh společných aktivit Společné divadelní vystoupení při příležitosti posledního setkání

10 Přínos pro studenty Zdokonalení se v komunikačních schopnostech Poznání nových přátel Možnost cestovat za podpory přiděleného grantu

11 Partnerské školy Ahmet Kabakli Anadolu Ogretmen Lisesi, město Elazig (TURECKO) Ekonomska i turisticka škola, město Daruvar (CHORVATSKO) Istituto Istruzione Superiore, Oliverio De Fonseca, město Giovanni in Fiore (ITÁLIE) Geniko Likeio Vonitsas, město Vonitsas.(ŘECKO) Gymnázium bratří Čapků a První české soukromé SOU, Praha (ČESKÁ REPUBLIKA)

12 TURECKO

13 Turecké město Elazig – základní fakta Poloha: východní Anatolie Populace: 298 000 obyvatel

14

15

16 Škola Ahmet Kabakli Anadolu Ogretmen Lisesi

17 Charakteristika školy Ahmet Kabakli Anadolu Ogretmen Lisesi je obdobou naší střední pedagogické školy; její hlavní zaměření je soustředěno na přípravu budoucích učitelů. Ahmet Kabakli Anadolu Ogretmen Lisesi je obdobou naší střední pedagogické školy; její hlavní zaměření je soustředěno na přípravu budoucích učitelů. Turecká škola je hlavním koordinátorem našeho projektu. Škola má několikaleté zkušenosti s výukou dramatiky, na jejíž metodice spolupracovala v minulosti společně se specializovanou školou v Madridu. Turecká škola je hlavním koordinátorem našeho projektu. Škola má několikaleté zkušenosti s výukou dramatiky, na jejíž metodice spolupracovala v minulosti společně se specializovanou školou v Madridu. Kapacita školy je cca 450 studentů Kapacita školy je cca 450 studentů

18 CHORVATSKO

19 Chorvatské město Daruvar Poloha: město ležící v Slavonii, 120 km jihovýchodně od Záhřebu a 150 km západně od Osijeku Populace: 15 000 obyvatel

20

21

22 Ekonomska i turistička škola Daruvar

23 Daruvarská škola je střední odborná škola se specializací v oborech jako např. ekonomie, provoz hotelu, cestovní ruch a gastronomie. Daruvarská škola je střední odborná škola se specializací v oborech jako např. ekonomie, provoz hotelu, cestovní ruch a gastronomie. Škola má v současné době okolo 400 studentů Hlavní motivací pro vstup do společného projektu je již tradiční zájem této školy o sběratele lidových pověstí a pohádek, jako např. A. Šenoa nebo I. Brlić.

24 RUMUNSKO

25 Rumunské město – základní údaje Rumunské město Bacău – základní údaje Město leží ve stejnojmenné oblasti, nedaleko státních hranic s Moldávií Město leží ve stejnojmenné oblasti, nedaleko státních hranic s Moldávií Populace: 211 000 obyvatel Populace: 211 000 obyvatel

26

27

28 Rumunská škola Rumunská škola Liceul cu Program Sportiv Liceul cu Program Sportiv je střední škola s rozšířenou výukou v oblast sportovních aktivit V současné době zde studuje cca 500 studentů

29 ITÁLIE

30 Italské město San Giovanni in Fiore – základní info Poloha: jižní Itálie, provincie Calabria Poloha: jižní Itálie, provincie Calabria Populace: 19 000 obyvatel Populace: 19 000 obyvatel

31

32

33 Italská škola Istituto Istruzione Superiore, Oliverio De Fonseca, Istituto Istruzione Superiore, Oliverio De Fonseca je střední odborná škola, jejíž zaměření je orientováno na technické a ekonomické předměty. Cizí jazyky: Angličtina, Francouzština Škola často organizuje divadelní vystoupení a jiné kulturní aktivity.

34 ŘECKO

35 Řecké město Vonitsas-Anaktorio – Vonitsas-Anaktorie je menší město v odlehlé části západního Řecka Vonitsas-Anaktorie je menší město v odlehlé části západního Řecka Oblast je převážně zemědělsky orientovaná Oblast je převážně zemědělsky orientovaná

36

37

38 Lyceum Vonitsa Partnerskou školou, která vstoupila do našeho projektu jako poslední, je Lyceum Vonitsa. Oborové zaměření této školy je všeobecné, tedy obdobné jako v případě českého gymnázia. Partnerskou školou, která vstoupila do našeho projektu jako poslední, je Lyceum Vonitsa. Oborové zaměření této školy je všeobecné, tedy obdobné jako v případě českého gymnázia.

39 Děkujeme za pozornost. Děkujeme za pozornost.


Stáhnout ppt "PROJEKT COMENIUS. OBSAH Cíle projektu Comenius (dle Národní agentury pro evropské programy) Cíle projektu Comenius (dle Národní agentury pro evropské."

Podobné prezentace


Reklamy Google