Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
TŘÍFÁZOVÝ MODEL UČENÍ Název vyučovací jednotky: ANIMALS (zvířata)
Cílová skupina: ročník, třída 3. A Časové rozvržení: vyučovací jednotky, 90 minut Vzdělávací oblast podle RVP: CIZÍ JAZYKY Vzdělávací obor podle RVP: ANGLICKÝ JAZYK Vyučující (autoři prezentace): Mgr. Jaroslava Ledererová Mgr. Sandra Krausová Cíl vyučovací jednotky: Zopakovat a rozšířit slovní zásobu animals Výstup SSZŠ: Žáci se seznámí se slovní zásobou animals Použité metody: E-U-R: teploměr, braisntorming, kostka …
2
TŘÍFÁZOVÝ MODEL UČENÍ Začínáme a těšíme se!
Žákům je vysvětlen postup v následujících dvou hodinách a také cíl těchto hodin.
3
EVOKACE – 1. FÁZE VYCHÁZÍME Z PŘEDPOKLADU, ŽE DĚTI O DANÉM TÉMATU NĚCO VĚDÍ. VYZÝVÁME JE TEDY K ZAMYŠLENÍ, CO JIŽ O TÉMATU VĚDÍ. PTÁME SE, CO BY SE CHTĚLY NAUČIT. TEPLOMĚR Máme pomyslnou stupnici „teploměr“, který prochází celou místností. (jsou přesně určeny bod nula i maximální a minimální hodnota) Žáci mají za úkol promyslet si, kolik zvířátek umí v angličtině pojmenovat. Podle celkového počtu se postaví na vyznačenou úsečku.
4
EVOKACE – 1. fáze BRAINSTORMIG Žáci sepisují všechna zvířátka, která umí v angličtině pojmenovat. Nejprve pracují samostatně, píší zvířátka na papírek, který se nalepí na tabuli. Poté žáci sepisují zvířátka ještě ve dvojici a následně i ve skupině. Všechny papírky jsou nalepeny na tabuli a žáci si mohou uvědomit, že ve větším počtu mohou vymyslet víc …
5
BRAINSTORMIG
6
BRAINSTORMIG
7
BRAINSTORMIG
8
UVĚDOMĚNÍ SI VÝZNAMU – 2. FÁZE DĚTI ZPRACOVÁVAJÍ INFORMACE
UVĚDOMĚNÍ SI VÝZNAMU – 2. FÁZE DĚTI ZPRACOVÁVAJÍ INFORMACE. PRACUJÍ S RŮZNÝM MATERIÁLEM POTŘEBNÝM A VHODNÝM K VÝUCE. Žáci poslouchají píseň a kroužkují zvířátka, která v písničce uslyší.
9
UVĚDOMĚNÍ SI VÝZNAMU – 2. FÁZE
Žáci pracují s obrázkovým slovníčkem.
10
UVĚDOMĚNÍ SI VÝZNAMU – 2. FÁZE
Žáci pracují s plyšovými zvířátky. Žáci hrají pexeso s obrázky a názvy zvířátek.
11
UVĚDOMĚNÍ SI VÝZNAMU – 2. FÁZE
KOSTKA Žák si hodí plyšovou kostkou. Padne mu např. číslo 1 = musí tedy předvést zvířátko, které mu učitel určí a ostatní žáci hádají, které zvířátko žák předvádí.
12
REFLEXE – 3. fáze Děti se ohlížejí a uvědomují si, co se naučily nového (popř. co se jim ještě nedaří). Hodnotí, jak se jim pracovalo a kdo jim pomohl (nebo oni jemu). PRÁCE S INTERAKTIVNÍ TABULÍ Žáci přiřazují k obrázku zvířátka jeho anglický název. Žáci přiřazují k anglickému názvu zvířátka jeho obrázek.
13
PRÁCE S INTERAKTIVNÍ TABULÍ ŽÁCI SKLÁDAJÍ Z PŘEHÁZENÝCH PÍSMENEK SPRÁVNÝ ANGLICKÝ NÁZEV ZVÍŘÁTKA. ŽÁCI HÁDAJÍ NÁZEV ZVÍŘÁTKA PODLE ZVUKU, KTERÝ VYDÁVÁ.
14
REFLEXE – 3. fáze T- GRAF Žáci rozdělují do t-grafu zvířátka domácí (pets) a zvířátka, která mohou vidět v zoo. Žáci vyplní tabulku, do které zapíší, jaká zvířátka uměli pojmenovat ještě před danou výukovou jednotkou, jaká zvířátka stále pojmenovat neumí a jaká zvířátka se během výukové jednotky naučili pojmenovat.
15
NAŠE SNAHA, CÍLE A PŮSOBENÍ NA ŽÁKY
Snažily jsme se zapůsobit na smysly našich žáků (jejich sluch, zrak, hmat). Snažily jsme se o poutavou, zajímavou a zábavnou formu výuky. Snažili jsme se využít formy podle vhodnosti a srozumitelnosti pro žáky 3. třídy. Žáci si zopakovali slovíčka - animals, která již znali. Žáci se naučili nová slovíčka a rozšířili svou „anglickou“ slovní zásobu. Žáci si dokonce pod vlivem našeho brainstormingu vyzkoušeli soutěž s rodiči. Jeden žák nám oznámil, že s maminkou doma soutěžil. Víc anglických názvů zvířátek napsal na papír právě žáček třetí třídy a nad maminkou zvítězil …
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.