Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBohuslav Říha
1
Ondřej Hynek
2
Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí
3
Dálnice je rychlostní komunikace pro motorová silniční vozidla, je to nejvyšší typ pozemní komunikace, která se staví na nejzatíženějších dálkových vnitrostátních a mezinárodních tazích. Oproti silnicím je na dálnicích obecně povolena vyšší rychlost a jsou zde použity vyšší technické parametry.
4
Dálnice je charakterizována svými vlastnostmi: návrhová rychlost přes 100 km/h, maximální povolená rychlost se v jednotlivých zemích světa liší kategorijní šířka čtyřpruhové dálnice 27,5 metru mimoúrovňové křižovatky připojovací a odbočovací pruhy v maximální předepsané délce směrové oblouky, stoupání a klesání musí dodržovat určité parametry pro daný typ terénu v dlouhých stoupáních musí být vždy přidán stoupací pruh střední dělicí pás a krajnice musí dodržovat předepsané šířky
5
V jednotlivých zemích světa se trasy dálnic značí různým písmenem: A Francie, Chorvatsko, Itálie, Litva, Německo, Polsko, Rakousko D Česko, Slovensko M Irsko, Maďarsko, Rusko, Velká Británie O Turecko H Izrael R USA
6
První dálnice v Evropě, a i na světě, byla Autostrada dei laghi. Její stavba byla dokončena 21. září 1924 v Milánu. Spojovala Milán s městem Varese v Lombardii. Dálnice byla postavena dle návrhu konstruktéra Piera Puricelliho, který tehdy představil nový typ cesty, jejíž náklady budou hrazeny zpoplatněním pomocí mýtného. Historicky první dálnice dnešního typu (čtyřproudová rychlostní komunikace, s oddělenými směry) byly ve velké míře stavěny po nástupu Hitlera k moci v Německu před 2. světovou válkou. Výstavba první takovéto dálnice byla slavnostně zahájena u obce Unter Haching rok po nástupu Hitlera k moci.
8
Dálnice D1 je nejstarší a nejdelší dálnice na území Česka (a historicky první dálnice Československa), která má po dokončení spojovat Prahu, Brno a Ostravu. Její historie sahá až do 30. let 20. století, v časech normalizace měla být hlavní osou republiky, v současnosti je její hlavní a nejvýznamnější úsek z Prahy do Brna nejvytíženější v Česku Projektovaná délka v ose dálnice je 376,5 km. V současné době je v provozu 265 km v úseku Praha – Hulín a 73 km mezi Lipníkem nad Bečvou a Bohumínem (původně dálnice D47).
9
Dálnice D11 bude spojovat Prahu přes Hradec Králové s Jaroměří. Dále bude pokračovat jako rychlostní silnice R11 až na hranice s Polskem, kde se napojí na rychlostní silnici S3 Dohady trvají 16 let Stát se snaží dohodnout se statkářkou Ludmilou Havránkovou 16 let, zároveň jedná se spolumajitelkou a sestrou Havránkové Jaroslavou Štrosovou. Dohoda spočívá v tom, že Havránková za své tři hektary na trase D11 dostane od státu jiné tři hektary. Dalších 130 hektarů státních pozemků dostane do pronájmu. Pokud ale vláda přistoupí k vyvlastnění, dostane Havránková za pozemky peníze a dohoda o pronájmu padne - Novinky.cz
11
DĚKUJI ZA POZORNOST DOTAZY, PŘÁNÍ,PŘIPOMÍNKY, STÍŽNOSTI
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.