Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ondřej Hynek. Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka,

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ondřej Hynek. Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka,"— Transkript prezentace:

1 Ondřej Hynek

2 Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí

3  Dálnice je rychlostní komunikace pro motorová silniční vozidla, je to nejvyšší typ pozemní komunikace, která se staví na nejzatíženějších dálkových vnitrostátních a mezinárodních tazích. Oproti silnicím je na dálnicích obecně povolena vyšší rychlost a jsou zde použity vyšší technické parametry.

4  Dálnice je charakterizována svými vlastnostmi:  návrhová rychlost přes 100 km/h, maximální povolená rychlost se v jednotlivých zemích světa liší  kategorijní šířka čtyřpruhové dálnice 27,5 metru  mimoúrovňové křižovatky  připojovací a odbočovací pruhy v maximální předepsané délce  směrové oblouky, stoupání a klesání musí dodržovat určité parametry pro daný typ terénu  v dlouhých stoupáních musí být vždy přidán stoupací pruh  střední dělicí pás a krajnice musí dodržovat předepsané šířky

5  V jednotlivých zemích světa se trasy dálnic značí různým písmenem:  A Francie, Chorvatsko, Itálie, Litva, Německo, Polsko, Rakousko  D Česko, Slovensko  M Irsko, Maďarsko, Rusko, Velká Británie  O Turecko  H Izrael  R USA

6  První dálnice v Evropě, a i na světě, byla Autostrada dei laghi. Její stavba byla dokončena 21. září 1924 v Milánu. Spojovala Milán s městem Varese v Lombardii. Dálnice byla postavena dle návrhu konstruktéra Piera Puricelliho, který tehdy představil nový typ cesty, jejíž náklady budou hrazeny zpoplatněním pomocí mýtného.  Historicky první dálnice dnešního typu (čtyřproudová rychlostní komunikace, s oddělenými směry) byly ve velké míře stavěny po nástupu Hitlera k moci v Německu před 2. světovou válkou. Výstavba první takovéto dálnice byla slavnostně zahájena u obce Unter Haching rok po nástupu Hitlera k moci.

7

8  Dálnice D1 je nejstarší a nejdelší dálnice na území Česka (a historicky první dálnice Československa), která má po dokončení spojovat Prahu, Brno a Ostravu. Její historie sahá až do 30. let 20. století, v časech normalizace měla být hlavní osou republiky, v současnosti je její hlavní a nejvýznamnější úsek z Prahy do Brna nejvytíženější v Česku  Projektovaná délka v ose dálnice je 376,5 km. V současné době je v provozu 265 km v úseku Praha – Hulín a 73 km mezi Lipníkem nad Bečvou a Bohumínem (původně dálnice D47).

9 Dálnice D11 bude spojovat Prahu přes Hradec Králové s Jaroměří. Dále bude pokračovat jako rychlostní silnice R11 až na hranice s Polskem, kde se napojí na rychlostní silnici S3 Dohady trvají 16 let Stát se snaží dohodnout se statkářkou Ludmilou Havránkovou 16 let, zároveň jedná se spolumajitelkou a sestrou Havránkové Jaroslavou Štrosovou. Dohoda spočívá v tom, že Havránková za své tři hektary na trase D11 dostane od státu jiné tři hektary. Dalších 130 hektarů státních pozemků dostane do pronájmu. Pokud ale vláda přistoupí k vyvlastnění, dostane Havránková za pozemky peníze a dohoda o pronájmu padne - Novinky.cz

10

11  DĚKUJI ZA POZORNOST  DOTAZY, PŘÁNÍ,PŘIPOMÍNKY, STÍŽNOSTI


Stáhnout ppt "Ondřej Hynek. Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka,"

Podobné prezentace


Reklamy Google