Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilZdeněk Bureš
1
Celostátní konference k základním cílům programu strany LEV 21 v Evropském parlamentu Ochrana spotřebitele a pracovního trhu agenda LEV 21 v Evropském parlamentu Ing. Filip Drapák stínový ministr financí za stranu LEV 21 a kandidát č. 2 do Evropského parlamentu za stranu LEV 21
2
Oligopolní prostředí Klamavý či agresivní prodej Ceny neodpovídající efektivnímu trhu Nížší kvalita výrobků ve východní části EU Ochrana spotřebitele – v čem je problém?
3
České oligopoly -Spotřebitel nemá skutečnou alternativu -Ceny diktuje malá skupina hráčů na trhu -Oligopol se nemusí obávat konkurence, nefunguje trh POZNÁMKA: Oligopol nemusí být sám o sobě problém, pokud funguje regulace
4
Důsledky českých oligopolů Vysoké ceny (výrazně vyšší než na obdobném trhu) Špatné chování oligopolů vůči svým zákazníkům Silný vliv oligopolů na politiku (síla peněz) Vysoký odliv hotovosti z českých domácností do kapes zpravidla zahraničních majitelů
5
Příčiny českých oligopolů Slabý regulátor, nedostatečná regulace, nekonající regulátor, nekonající vláda Nefunkční Úřad pro ochranu hospodářské soutěže Zákazník si ledacos nechá líbit
6
Řešení? Posílit regulátora, umožnit pokutovat až do výše škody způsobené spotřebiteli Povolat regulátora k odpovědnosti za špatnou regulaci – záleží i na politické reprezentaci Zamezit ekonomickému vlivu oligopolů na politickou reprezentaci
7
Evropská ochrana spotřebitele I. Nakupujte, co chcete, kde chcete (a kolik chcete v rámci EU) Vaše nákupy v EU nejsou ničím omezeny a nejste zatíženi žádnými cly ani dodatečnou VAT Pokud to nefunguje, tak jak by to mělo fungovat, vraťte zboží Zboží v EU můžete reklamovat do 2 let a navíc do 6 měsíců je prokázání souladu s prodejem na prodejci, ne na vás Máte zajištěn bezpečnostní standard na jídlo a spotřební zboží EU má jedny z nejvyšších standardů bezpečnosti ve světě a tento standard se nevztahuje jenom na koncový produkt, ale na celý výrobní řetěz Víte, co jíte Jídlo prodávané v EU musí mít uvedeno složení na obalu
8
Evropská ochrana spotřebitele II. Vaše smlouva s prodejcem musí být férová EU pravidla vás chrání před nefér smlouvami a smlouvami, kde prodejce například drobným písmem skrývá pro vás nepřijatelná či nevýhodná ustanovení Spotřebitel může nákup zrušit Pokud změníte názor anebo zjistíte, že vás prodejce ukecal u dveří na koupi něčeho, co vlastně nechcete, máte právo smlouvu do 7 dnů vypovědět, tato ochrana platí i na prodeje po telefonu nebo internetu Máte právo na porovnatelnost cen Při nákupu v EU máte právo porovnat ceny zboží, a proto prodejce musí zveřejňovat jednotkovou cenu
9
Evropská ochrana spotřebitele III. Spotřebitel nesmí být oklamán To, co vám prodejce řekne při nákupu nebo uvede ve své reklamě, musí být pravda. Pokud vám tedy bude prodejce při prodeji satelitní karty tvrdit, že máte balíček programů navždy zadarmo, a satelitní společnost zavede jakékoliv poplatky, tak jste byl oklamán a máte právo na vrácení zboží Ochrana vašich prázdnin Pokud vám prodejce dodá jinou kategorii hotelu, než vám slíbil, tak máte nárok na odškodnění, musí pro vás mít také zajištěnu dopravu domů pro případ bankrotu atd. EU centra ochrany spotřebitele Pokud potebujete poradit, EU zavedla centra ochrany spotřebitele, která vám poradí při vašem nákupu
10
Podíl nezaměstnanných osob k 30. 4. 2014 je 7,9 procenta Ale? Tato statistika se vztahuje jenom k uchazečům o práci registrovaných na Úřadu práce. Ochrana pracovního trhu
11
Ochrana pracovního trhu by měla spočívat na následujících principech: – Opatření směřující k vyšší mobilitě pracovní síly – Opatření směřující k vyšší kvalifikaci pracovní síly – Opatření směřující podpoře podnikání a vytváření pracovních míst – Jasná pravidla pro imigraci a práci v České republice Ochrana pracovního trhu
12
DĚKUJI ZA POZORNOST Ing. Filip Drapák stínový ministr financí za LEV 21 a kandidát č. 2 do Evropského parlamentu
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.