Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRostislav Čermák
1
Základní škola a mateřská škola T. G. Masaryka Milovice, Školská 112, 28923 Milovice projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: IV / 2 Výrazy. Lomené výrazy Název: Matematika – 9.r., Výrazy. Lomené výrazy Anotace: Materiál obsahuje slovní úlohy s použitím určitých výrazů, určují podmínky, za nichž- lomený výraz má smysl. Autor: Tamara Huková. Datum :25.09.2011 Jazyk: čeština Ročník: IX. Předmět: Matematika Očekávaný výstup: Žáci odhadují a vypočítají obsah základních útvarů, sestavují výrazy,stanoví podmínky. Klíčová slova: výraz má smysl, lomený výraz Druh učebního materiálu: PowerPointová prezentace Autorem materiálu a všech jeho částí,není-li uvedeno jinak, je Tamara Huková. Dostupné na www.zsmilovice.czwww.zsmilovice.cz, OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost,financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
2
Výrazy. Lomené výrazy. Pomocí písmen a, b zapište správně výrazy pro výpočet obsahu a obvodu následujícího obrázku. O = 4a - 2b S = a. a - b.b = a 2 - b 21. a a b b 2. Na záhon ve tvaru obdélníka o rozměrech 1,5m a 4m napršelo během noci 20mm dešťových srážek. Určete kolik litrů vody spadlo na záhon? Vypočítejte, kolika desetilitrovými konvemi bychom záhon zalili stejně vydatně jako tento déšť? Na záhon ve tvaru obdélníka o rozměrech 1,5m a 4m napršelo během noci 20mm dešťových srážek. Určete kolik litrů vody spadlo na záhon? Vypočítejte, kolika desetilitrovými konvemi bychom záhon zalili stejně vydatně jako tento déšť? 20mm 20mma=1,5mb=4mh=20mm=2cm=0,02m V = S. h S = a. b V = a. b. h m =. V ρ =100kg/m =100kg/mρ 120l:10l = 12(konvi) V =1,5. 4.0,02 =0,120m 3 M = 0,120m 3. 1000 kg/m 3 =120kg Autorem materiálu a všech jeho částí,není-li uvedeno jinak, je Tamara Huková. Dostupné na www.zsmilovice.czwww.zsmilovice.cz, OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost,financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
3
Výrazy.Lomené výrazy. Pomocí písmen a, b zapište správně výrazy pro výpočet obsahu a obvodu následujícího obrázku. O = 4a - 2b S = a. a - b.b = a 2 - b 21. a a b b 2. Na záhon ve tvaru obdélníka o rozměrech 1,5m a 4m napršelo během noci 20mm dešťových srážek. Určete kolik litrů vody spadlo na záhon? Vypočítejte, kolika desetilitrovými konvemi bychom záhon zalili stejně vydatně jako tento déšť? Na záhon ve tvaru obdélníka o rozměrech 1,5m a 4m napršelo během noci 20mm dešťových srážek. Určete kolik litrů vody spadlo na záhon? Vypočítejte, kolika desetilitrovými konvemi bychom záhon zalili stejně vydatně jako tento déšť? 20mm 20mma=1,5mb=4mh=20mm=2cm=0,02m V = S. h S = a. b V = a. b. h m =. V ρ =100kg/m =100kg/mρ 120l:10l = 12(konvi) V =1,5. 4.0,02 =0,120m 3 M = 0,120m 3. 1000 kg/m 3 =120kg Autorem materiálu a všech jeho částí,není-li uvedeno jinak, je Tamara Huková. Dostupné na www.zsmilovice.czwww.zsmilovice.cz, OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost,financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
4
Obchodník Novák nakoupil od pěstitele meruňky po m Kč za 1kg. Za nákup a dopravu zaplatil celkem x Kč. Kolik kg meruněk nakoupil, když doprava stála d Kč ? d Kč x Kč. n =?kg m Kč za 1kg x - d m n = m = 0 3. 4. Určete podmínky, za nichž má daný výraz smysl. (x+2). (25x 2 -36) x+5 =0 Pro která číslo x, se hodnota výrazu rovná nule? Autorem materiálu a všech jeho částí,není-li uvedeno jinak, je Tamara Huková. Dostupné na www.zsmilovice.czwww.zsmilovice.cz, OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost,financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
5
Autorem materiálu a všech jeho částí,není-li uvedeno jinak, je Tamara Huková. Dostupné na www.zsmilovice.cz, OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, www.zsmilovice.cz financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. http://www.bio-info.cz/uploads/images/Potraviny/Broskve.jpg http://www.dodavky-komplet.cz/imgs/masterl3h2.jpg Zdroj:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.