Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
JAK ZVÝŠIT PŘIJETÍ BRÝLOVÉ KOREKCE KLIENTEM Kristýna Potyšová
2
M OJE ZKUŠENOST nechat klienta mluvit poslouchat, co říká ptát se pokud si nejsem něčím zcela jist zopakovat, zda jsem správně pochopil, co mi říkal Protože pokud si na začátku správně neporozumíme, nejspíš si už vůbec nebudeme rozumět při placení a přebírání hotových brýlí.
3
I DEÁLNÍ POSTUP 1. co vlastně klient chce a jaké má zkušenosti se stávající korekcí 2. refrakce 3. volba vhodné brýlové čočky 4. rozhodnutí a dohoda o povrchových úpravách 5. výběr rámečku 6. centrace
4
C O KLIENT CHCE A JAKÉ MÁ ZKUŠENOSTI SE STÁVAJÍCÍ KOREKCÍ POZOR! práce na více vzdáleností najednou nemusí být jen kancelářská švadlena obsluha CNC fréz pracovník na velíně zvukař kadeřnice lékař v ambulanci …
5
C O KLIENT CHCE A JAKÉ MÁ ZKUŠENOSTI SE STÁVAJÍCÍ KOREKCÍ jaké brýle zákazník používal pro práci na střední vzdálenost/ PC / v kanceláři? jak je s nimi spokojen? sedí mu dobře obruba? vidí přes ně na vzdálenosti na které potřebuje vidět? jsou jedno nebo víceohniskové? pokud je má s sebou ať nám používání předvede
6
C O KLIENT CHCE A JAKÉ MÁ ZKUŠENOSTI SE STÁVAJÍCÍ KOREKCÍ pokud na střední vzdálenost (PC) používal multi – jaká byla add = šíře ZP a jak se změní v nových brýlích? POZOR! obvykle není u multi tak velký problém se šíří ZP jako nepřirozený záklon hlavy!
7
C O KLIENT CHCE A JAKÉ MÁ ZKUŠENOSTI SE STÁVAJÍCÍ KOREKCÍ vždy se dopodrobna vyptat, co klient chce a jaké mu můžeme nabídnout řešení a co mu přinese za výhody a nevýhody jednoohnisková čočka (nízká add nebo práce s notebookem) upravený bifokál ( tlačí na cenu a má dvě fixní vzdálenosti) POZOR! nejdražší a nejsofistikovanější řešení nemusí být tím nejlepším z hlediska obchodu
8
REFRAKCE základem je správná refrakce do dálky s maximální akomodační rovnováhou add přidáváme podle vzdálenosti na jakou je klient zvyklý číst vždy držet add nízko správná vzdálenost je ta, která klientovi vyhovuje podle jeho zvyků a ergonomie PC – pracuje na notebooku nebo má monitor? korekci do blízka překontrolujeme každým okem zvlášť
9
VÝBĚR BRÝLOVÉ ČOČKY opakovaně si s klientem projdeme důvody, které nás k výběru konkrétní korekční pomůcky vedli společně si odsouhlasíme, že si rozumíme někdy je vhodné si do karty udělat poznámky o potřebách, které nám klient sdělil ukázat klientovi simulaci připravit klienta na všechny negativní změny (je ochoten je podstoupit?)
10
SIMULACE VÍCEOHNISKOVÝCH ČOČEK VisuReal v i Padu pohled na střední vzdálenost pohled na blízko
11
SIMULACE VÍCEOHNISKOVÝCH ČOČEK
12
P OVRCHOVÉ ÚPRAVY poslechněte si od klienta, jak se o svoje brýle staral (nejlepší pouzdro je kapsa …) pokud je má s sebou, pečlivě si je prohlédněte můžete-li staré brýle držet v ruce, jejich vzhled Vás rychle navede k nabídce lepších povrchových úprav
13
P OVRCHOVÉ ÚPRAVY čočka bez AR –> více světla do oka, vyšší kontrast, nerušený pohled výrazný zbytkový reflex AR –> světlý AR, který nebude tolik dominovat tváři poškrábání –> super tvrzení antistatická úprava olejofóbní úprava samozabarvování
14
P OVRCHOVÉ ÚPRAVY - B LUE CONTROL až 80% uživatelů udává pocit únavy při práci s počítačem zdroje modrého světla (420 – 520 nm) slunce počítače a digitální zařízení umělé osvětlení v interiérech svářečský oblouk xenonové zdroje lasery
15
P OVRCHOVÉ ÚPRAVY – BLUE CONTROL snižuje námahu očí a únavu zlepšením kontrastu neutralizuje modré světlo sníží dopad škodlivého modrého světla na sítnici
16
VÝBĚR VHODNÉHO RÁMEČKU pokud klient pochopil, jak víceohnisková čočka funguje nebude již problém, vybrat vhodný rámeček Jak seděly staré brýle? Má někde otlaky? Malé X velké? Jak se sedí na kořeni nosu? vždy klientovi vysvětlujeme jak má správně obruba sedět
17
C ENTRACE centrační systémy nejsou jen moderní, ale i užitečné přesnost a dodržení rovin – méně odchylek než při ruční centraci centrační odchylky vytváří jednu z nejčastějších komplikací při návyku na novou víceohniskovou čočku (multi, bifo, indoor)
18
C ENTRACE postoj držení hlavy usazení brýlí u kořene nosu vč. anatomických anomálií výškový rozdíl klient – optik
19
VYDÁNÍ NOVÝCH BRÝLÍ je vhodné opět klientovi zopakovat, proč jsme se domluvily na této korekční pomůcce (sváření) nejprve kontrolujeme vidění do dálky / na PC potom pohled do blízka Je spokojen? Vidí tak ostře, jak si představoval? Můžeme pro něho ještě něco udělat? Informace o údržbě a péči o brýle
20
Děkuji Vám za pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.