Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRostislav Kašpar
1
Pilotní projekt VQTS Ing. Miloš RATHOUSKÝ Mgr. Martina KAŇÁKOVÁ NÚOV, Oddělení mezinárodní spolupráce
2
Základní údaje o projektu: Vocational Qualifications Transfer System (VQTS) VQTS I: pilotní projekt Leonardo da Vinci – vytvoření systému přenosu odborných kvalifikací VQTS II: projekt Leonardo da Vinci- transfer inovací realizace 2003 -2006 a 2008-2009 hlavní koordinátor: 3s research laboratory (AT)
3
partnerství: DK, AT,DE, IT, NL, HU, CZ/DE, AT, NL, SI,MT,CZ Projekt získal tato ocenění:Helsinki 2006: Cena za nejlepší projekt dobré praxe ve vztahu ke Kodaňskému procesu a Life Long Learning Award 2007 in Gold za přispívání k cílům Kodaňského procesu
4
Cíl: Navrhnout systém strukturovaných popisů odborných, pracovně orientovaných kompetencí a jejich postupného získávání. Usnadňuje porozumění mezi světem vzdělávání a světem práce a vychází z modelu ECVET. Výstupy projektu: Matice kompetencí (Competence Matrix) Osvědčení způsobilosti (Competence Profile Certificate) Pilotní ověření pro obor „Mechatronika“ (VQTS I) a „Elektrotechnika/elektronika“ (VQTS II)
5
Přenos získaných kompetencí mezi vzdělávacími systémy : Matice kompetencí – zobrazuje kompetence strukturovaně v tabulce (oblast a stupeň rozvoje kompetencí v rámci oboru nebo skupiny oborů) Profily kompetencí- formují se z individuálních částí vzdělávacího profilu (organizace/školy, jednotlivce) Osvědčení způsobilosti – dokument poskytující informaci o profilu kompetencí žáka
6
3s Research Laboratory, www.3s.co.at Matice kompetencí (s vyznačeným profilem kompetencí) Individuální profil Profil organizace/školy Svisle: oblasti/skupiny kompetencí Vodorovně: stupeň rozvoje kompetence
7
Osvědčení způsobilosti (CPC) Individuální profil, vč. kreditů (současná úroveň jednotlivce) Profil organizace/školy (úroveň dosažená při ukončení studia) Základní informace Další získané kompetence (kromě odborných) Další poznámky
8
VQTS II Jiná oblast- elektronika/elektrotechnika Jiná úroveň vzdělání ISCED 3-5 (VET/HE) Jiný účel- ne mobilita, ale podpora prostupnosti mezi střední a vyšší/vysokou školou
9
Použití modelu VQTS: 1.Přenos odborných kompetencí v rámci VET realizovaného v zahraničí 2.Přenos a uznávání kompetencí získaných v rámci formálního i mimo formální systém VET (neformální a informální učení) 3.K rozvoji nových kvalifikací 4.Ke zlepšení transparentnosti rozdílů v kvalifikacích a tudíž i při vývoji EQF
10
Další informace: Webová stránka projektu: www.vocationalqualification.net Hlavní koordinátor projektu: luomi-messerer@3s.co.at Koordinátor za ČR: martina.kanakova@nuov.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.