Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
11 Konečný spotřebitel a SEPA Libor Dupal Předseda SČS
2
22 Témata prezentace Úvod (o Sdružení českých spotřebitelů) Finanční služby: Zapojení spotřebitelů SEPA a konečný spotřebitel
3
33 Úvod (o SČS) Založeno 1990, nejstarší sdružení Celostátní působnost –Regionální kontaktní místa Oblasti působnosti –Standardizace (technické předpisy, posuzování shody, akreditace, dozor nad trhem, metrologie). Zakladatel Kabinetu pro standardizaci, o.p.s. – viz www.top-normy.czwww.top-normy.cz –Bezpečnost výrobků –Potraviny, bezpečnost, kvalita (Pracovní skupina Potraviny a spotřebitel)
4
44 Úvod (o SČS) Oblasti působnosti (2) –Vyhlašování ceny Spokojeného zákazníka v regionech –Platforma pro mimosoudní urovnání sporů při MPO, kontaktní místa –Poradenství, vzdělávací akce, semináře, tiskoviny –Finanční služby Mezinárodní zapojení –ANEC –ISO COPOLCO
5
55 Finanční služby: Zapojení spotřebitelů Reaktivní opatření –Reakce na nepříznivé skutečnosti (poradenství, pomoc při reklamacích, …) Pro-aktivní opatření –Prevence – realizace projektů a spolupráce s preventivními účinky: samoregulace, vzdělávání, posilování informačních toků, …
6
66 Finanční služby: Zapojení spotřebitelů Pro-aktivní opatření - Kooperace s partnery MF – (Expertní a pracovní skupiny při MF) –PS pro kvalitu distribuce –PS pro finanční vzdělávání Profesní asociace: ČBA, AFIZ, USF Cíl: Posilování funkce samoregulace Příklad: Dohoda s ČBA o zajištění monitoringu plnění Standardu pro mobilitu klientů – postupu při změně bank
7
77 Finanční služby: Zapojení spotřebitelů Pro-aktivní opatření - Kooperace s partnery Zastoupení SČS v Národním koordinačním výboru pro implementaci SEPA v ČR
8
88 SEPA a konečný spotřebitel Očekávání spotřebitele: –Žádné „technické“ průvodní potíže při zavádění –Lepší / vyšší kvalita služeb –Nižší cena –Zajištění odpovídajících bezpečnostních opatření při platebních transakcích
9
99 SEPA a konečný spotřebitel „Technické“ průvodních jevy při zavedení –Minimalizace; systém zaváděn v době, kdy ČR není členem Eurozóny
10
10 SEPA a konečný spotřebitel Lepší / vyšší kvalita služeb x nižší cena –Cíle SEPA: „… vyšší úroveň služeb, efektivnější produkty, cenově výhodnější možnosti realizace plateb …“. Jednoduchý způsob placení účtů v EUR (vnitrostátní i přeshraniční); Snadné odsouhlasení plateb na výpisu z účtu; Jednoduchý postup refundace; … CENA ?
11
11 SEPA a konečný spotřebitel Bezpečnostní opatření Institut „zmocnění“ pro věřitele k vybrání platby Časové omezení (36 měsíců) Možnost elektronické formy (nutno jen na dobrovolné bázi) Institut „předběžného avíza“ před výběrem platby Institut odvolání autorizované transakce (8 týdnů) Institut refundace při neoprávněné transakci (13 měsíců) Identifikace věřitele „identifikátorem“
12
12 SEPA a konečný spotřebitel Očekávání spotřebitele - ZÁVĚR Věříme v přínos SEPA z hlediska kvality služeb a souvisejících bezpečnostních opatření; Že organizační a technické průvodní jevy se spotřebitele negativně nedotknou; –Rádi bychom věřili, že jednotný celoevropský platební systém se projeví nižší cenou transakcí a souvisejících služeb pro konečného spotřebitele.
13
13 Kontaktní údaje Děkuji za pozornost Libor Dupal dupal@regio.cz + 420 602 561856 www.konzument.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.