Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLudmila Moravcová
1
Potravinářský sektor pod tlakem sankcí a řetězců Ing. Miroslav Toman, CSc. prezident Agrární komory ČR a Potravinářské komory ČR
2
Vývoj vzájemného obchodu s Ruskou federací
3
Možnosti řešení krize Strategická skupina Intervenční nákupy v EU Podpora soukromého skladování Kompenzace ztrát (ovoce, zelenina) Nové trhy – Čína, Vietnam, Blízký a Střední východ Exportní subvence
4
Monitorování dovozů Nařízení o hlášení dovozů a cen u živočišných a rostlinných komodit Přehled o tom, co se dováží do ČR – 48 hodin předem Stabilizace trhu, zabránění přílivu nekvalitních levných výrobků Chybí: Kontrola příhraničního prodeje Společných stravovacích prostor Průběžné vyhodnocování
5
Novela přispěje ke zkvalitnění podnikatelského prostředí I jednoznačně vymezuje okruh vztahů, na které bude zákon dopadat, dochází ke zpřesnění pojmu „dodavatel“ a „odběratel“, předložený návrh reaguje na platné evropské potravinové právo a používá pojem „potravina“, nově jsou stanoveny základní náležitosti smlouvy a smluvní vztah bude založen na písemném ujednání, a to včetně určení osoby, která je za tento právní akt odpovědná
6
Novela přispěje ke zkvalitnění podnikatelského prostředí II novela ruší všechny přílohy stávajícího ZVTS, nahrazuje je ovšem mnohem flexibilnějším demonstrativním výčtem praktik, které jsou zakázány a které, reflektují stávající situaci v dodavatelsko-odběratelských vztazích, navržená úprava je v kontextu právní úpravy ve většině evropských zemí a není ani v rozporu se současnými představami EK,
7
Ošetření dodavatelsko- odběratelských vztahů v Evropě
8
Oboustrannost zákona Potravinářská komora zásadně nesouhlasí s rozšířením působnosti zákona i na dodavatele. Pro rozšíření působnosti zákona i na dodavatele neexistuje žádný prokazatelný důvod. Dosud z žádné z existujících studií analyzujících vztahy podél potravinového řetězce nevyplynulo, že by některý byť i z velkých dodavatelů zneužíval nebo byl vůbec schopen zneužít svoji tržní sílu vůči odběratelům.
9
Výčet nejběžnějších nekalých praktik platby za fiktivní služby vytváření smluvní nerovnováhy mezi stranami zalistovací poplatky vyhrožování přerušením obchodního vztahu nedodržení zákonné splatnosti vratky zboží neodůvodněné přenesení sankcí na dodavatele vzájemné zápočty bez předchozího souhlasu dodavatele retroaktivní změny prodej pod nákupní cenu zpětný bonus – 39 – 69 % z fakturovaných částek
10
Obchodní přirážky řetězců u jednotlivých potravin
11
Obchodní přirážky řetězců – tvaroh měkký (cena za kg) Odběratel Cena pro dodavatele po odečtení všech slev Prodejní cena včetně DPH Prodejní cena bez DPHDPH 15 % Přirážka v KčPřirážka % A 56,40124,90108,6116,2952,2192,57 B 52,14124,90108,6116,2956,47108,30 C 53,83124,90108,6116,2954,78101,76 D 54,45124,90108,6116,2954,1699,47 Průměr 54,21124,90108,6116,2954,40100,53
12
DPH u potravin v okolních státech
13
Podpora a propagace českých potravin Komplexní propagace – média, ochutnávky, apod. Důraz na podporu prodeje Značky kvality a původu - podpora KLASA Regionální potravina Český výrobek – garantováno PK ČR Evropské značky kvality – CHOP, CHZO, ZTS Bio
14
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.