Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Motivační prezentace k tvorbě novoročenky
Novoročenka - PF Motivační prezentace k tvorbě novoročenky Mgr. Ludmila Krčmářová, VY_32_POGRA_1707
2
Novoročenka Pour Feliciter - Pro štěstí
Forma: papírová elektronická dřevěná keramická … Přání do nového roku UVEĎTE PŘÍKLADY A POROVNEJTE ROZDÍLY Adresace: Osobní novoročenky Firemní novoročenky Mgr. Ludmila Krčmářová, VY_32_POGRA_1707
3
Trochu historie a zajímavostí
Přání všeho dobrého do nového roku provází lidstvo již celá staletí a tak i historie novoročenek je velmi pestrá. Vysledovat předchůdce dnešních novoročenek je prakticky nemožné. Zde je několik více či méně důvěryhodných zpráv, zaručených informací a nepodložených fám o vzniku novoročenky z internetu. Třeba opravdu na každém šprochu je pravdy trochu Mgr. Ludmila Krčmářová, VY_32_POGRA_1707
4
Trochu historie a zajímavostí
U Josefa Berglera, prvního ředitele pražské kreslířské akademie, si hrabě Chotek z Vojnína a Chotkova nechal vyrobit gratulační lístky, které svým příbuzným a známým rozesílal poštou. Tak vznikla první česká novoroční přání, jenž jsou naše nynější novoročenky První latinská novoročenka byla vytištěna v Praze roku 1605 Novoročenky u nás pravděpodobně zavedla šlechta díky její lenosti! Vynálezcem populárního přání Pour Féliciter na českých novoročenkách je prý hrabě Chotek z Chotkova a Vojnína. Místo aby podle zavedených zvyklostí přijímal k Novému roku zdvořilostní návštěvy, začal rozesílat na počátku 19. století blahopřejné lístky. Říkalo se jim omluvenky a zdobil je hezký obrázek. Zdání světovosti vytvořil hrabě doplněním textu přáním ve francouzštině - v jazyce diplomatů, šlechty, vzdělanců a vůbec tehdejších všech lepších lidí. Nenechte se ale mýlit, že novoročenky jsou českým vynálezem. Přání k novému roku se začalo používat nezávisle na sobě hned v několika zemích. Další informace: wikipedia Mgr. Ludmila Krčmářová, VY_32_POGRA_1707
5
Mgr. Ludmila Krčmářová, VY_32_POGRA_1707
Současnost V současnosti se jako osobní novoročenka posílá zpravidla klasická pohlednice nebo tzv. rozkládací přání (kartonový dvojlist). Naproti tomu firemní novoročenky se snaží být originální, proto bývají roztodivných tvarů, motivů, grafických zpracování i funkcí. S rozmachem elektronické komunikace však byly klasické fyzické novoročenky částečně vytlačeny virtuálními - lidé posílají ,kde hojně využívají tzv. e-pohlednice - většinou krátká scénka ve formátu Flash). Přesto tradice klasických novoročenek přetrvává a stále více lidí se k nim opět navrací pro jejich osobitost. Mgr. Ludmila Krčmářová, VY_32_POGRA_1707
6
Určete jiný než marketinkový aspekt Vánoc
Současnost Vánoce se staly nejpopulárnějším svátkem západní civilizace zejména proto, že jdou obchodně mnohem lépe využít než Velikonoce. Určete jiný než marketinkový aspekt Vánoc Určete marketinkový význam novoročenek porovnejte jej se sociálním významem novoročenek Mgr. Ludmila Krčmářová, VY_32_POGRA_1707
7
Mgr. Ludmila Krčmářová, VY_32_POGRA_1707
Současnost Významnými propagátory a tvůrci profesionálních novoročenek byli a jsou výtvarní umělci a umělečtí fotografové. Je jejich zásluhou, že novoročenka nemá být pouze slovním sdělením, ale též uměleckým dílem, které má potěšit a případně pobavit. Novoročenky v původním smyslu slova (tj. zhotovené originální grafickou technikou a vesměs rozesílané umělci) jsou vyhledávaným sběratelským artiklem. Mgr. Ludmila Krčmářová, VY_32_POGRA_1707
8
Mgr. Ludmila Krčmářová, VY_32_POGRA_1707
Tvorba novoročenky Na klasických novoročenkách se setkáváme s motivy novoročními, často spojenými s nejrůznějšími vtipy, vtípky a originálními nápady vztahujícími se k osobě odesílatele. Kouzlo klasické novoročenky spočívá právě v možnosti nadsázky, nadhledu, či dokonce sebeironie. Klasické novoročenky patří neodmyslitelně ke koloritu Nového roku a oslav provázejících jeho příchod. Novoroční přání však bývá často spojeno i s přáním vánočním – to se mezi motivy pak setkáváme i s vánočními stromečky, dárky, kometami, občas se objeví i Santa Klaus. Mgr. Ludmila Krčmářová, VY_32_POGRA_1707
9
Novoročenky jako firemní prezentace – profesionální tvorba
Nejčastěji se novoročenky posílají tištěné na nejrůznějších grafických a strukturovaných papírech v podobě pohlednic, knížek či skládaček. Škála papírů je nepřeberná a to jak po stránce barevnosti, tak i struktur povrchu. Existuje spousta ateliérů a grafických studií, která se snaží vybírat ty nejzajímavější speciální materiály, které se na trhu nabízejí. Nezřídka se lze setkat i s použitím nejrůznějších ručních papírů zdobených celou řadou přírodnin – od dekorativních trav až po nejrůznější květy, ale to pak už jde o zakázkovou výrobu. Běžným doplňkem papírové novoročenky bývají tvarové výseky v ploše novoročenky, metalická ražba – zdobení barevnými metalickými fóliemi, reliéfní ražba – slepotisk, digitální výsek, gravírování, rastrování a jiné doplňkové technologie. Motivy firemních novoročenek pocházejí nezřídka i z dílen renomovaných výtvarníků a stávají se pak vyhledávaným sběratelským artiklem. I přes rozmach elektronické komunikace zůstává tištěné novoroční přání nezaměnitelnou součástí osobní i firemní prezentace a propagace. Zasláním, či dokonce osobním předáním novoročního přání dáváme obdarovanému najevo svou úctu. Mgr. Ludmila Krčmářová, VY_32_POGRA_1707
10
Mgr. Ludmila Krčmářová, VY_32_POGRA_1707
Tvorba novoročenky Vyhledejte na internetu alespoň 10 osobních novoročenek a 10 firemních novoročenek, které se Vám líbí a popište, čím Vás zaujaly. Vytvořte jednoduchou prezentaci Mgr. Ludmila Krčmářová, VY_32_POGRA_1707
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.