Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Současnost a budoucnost tratí 171 a 173

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Současnost a budoucnost tratí 171 a 173"— Transkript prezentace:

1 Současnost a budoucnost tratí 171 a 173
Jan Král DMŽ4

2 Základní údaje o obou tratích
Trať 171 (přes Řevnice) Délka: 43km Počet traťových oddílů: 9 Trakční soustava: 3kV Počet stanic: 8 Počet zastávek: 5 Trať 173 (přes Loděnice) Délka: 34km Počet zastávek: 4 Žel. st. Beroun (zdroj:zelpage.cz)

3 Historie trati č.171 Udělení koncese na stavbu 1854
Zahájení samotné výstavby 1857 Zahájení pravidelného provozu na úseku Praha – Beroun a dále na Plzeň: Zdvoukolejnění tratě 1905 – 1908 Elektrifikace 1,5kV Praha,Wilsonovo – Praha,Smíchov 1926 Elektrifikace 3kV Praha – Beroun 70. léta 20. století

4 Historie trati č.173 Celá trať byla dokončena 1897
1. úsek Praha, Smíchov – Rudná u Prahy (1873) 2. úsek Rudná u Prahy – Beroun, Závodí Od roku 1918 v provozu nákladní lanová dráha V úseku Loděnice – Solvayovy lomy Provoz vápenky v Loděnicích utichl v roce 1963 Vlečka z dnešní funkční vápenky pustne = nákl. automobily

5 Současný stav trati č.171 Jednosměrný hradlový poloautomatický blok
Skoro na celém úseku Celkem 7 hradel Elektromechanické staniční zab. zařízení Ve většině stanic Omezení rychlosti pro vozidla s naklápěcí skříní Traťový úsek Praha,Radotín – Praha,Hl. nádr. je nejvytíženější část tratě v ČR (během ranní přepravní špičky)

6

7 Specifická řešení Hradlo Barrandov = nejluxusnější hradlo
Hradlo Závodiště = jediné hradlo s induktorem Oddílové návěstidlo nevybaveno PN Dobřichovice = ojedinělé architektonické řešení St.1 = nejvybavenější stavědlo Hradlo Korno = daleké umístění oddílového návěstidla Hradlo Tetín = umístění mimo civilizaci Praha-Řeporyje = SZZ Test Nučice = mechanická návěstidla

8 Návrhy optimalizace trati č.171
První zmínky pocházejí ze 40. let 20. stol. Další návrhy řešení přišly na začátku 21. stol. Varianta 1 = přímý tunel Praha – Beroun Varianta 2 = vyústění u Loděnic a dále mostem po okraji CHKO Český kras Varianta 3 = stejné jako předchozí, akorát mostem po území CHKO Český kras Zrušeno EU z důvodu předraženosti Nyní oprášena varianta ze 40. let 20. stol. Různé návrhy řešení

9

10 Budoucí význam tratě č.173 Aktuálně probíhá rekonstrukce potřebných úseků Potřeba zvýšení traťové rychlosti Naklopení oblouků Zvýšení bezpečnosti Odklonová trasa pro R od Plzně Kvůli prudkému stoupání nutno více lokomotiv

11 Děkuji za pozornost


Stáhnout ppt "Současnost a budoucnost tratí 171 a 173"

Podobné prezentace


Reklamy Google