Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Současnost a budoucnost tratí 171 a 173
Jan Král DMŽ4
2
Základní údaje o obou tratích
Trať 171 (přes Řevnice) Délka: 43km Počet traťových oddílů: 9 Trakční soustava: 3kV Počet stanic: 8 Počet zastávek: 5 Trať 173 (přes Loděnice) Délka: 34km Počet zastávek: 4 Žel. st. Beroun (zdroj:zelpage.cz)
3
Historie trati č.171 Udělení koncese na stavbu 1854
Zahájení samotné výstavby 1857 Zahájení pravidelného provozu na úseku Praha – Beroun a dále na Plzeň: Zdvoukolejnění tratě 1905 – 1908 Elektrifikace 1,5kV Praha,Wilsonovo – Praha,Smíchov 1926 Elektrifikace 3kV Praha – Beroun 70. léta 20. století
4
Historie trati č.173 Celá trať byla dokončena 1897
1. úsek Praha, Smíchov – Rudná u Prahy (1873) 2. úsek Rudná u Prahy – Beroun, Závodí Od roku 1918 v provozu nákladní lanová dráha V úseku Loděnice – Solvayovy lomy Provoz vápenky v Loděnicích utichl v roce 1963 Vlečka z dnešní funkční vápenky pustne = nákl. automobily
5
Současný stav trati č.171 Jednosměrný hradlový poloautomatický blok
Skoro na celém úseku Celkem 7 hradel Elektromechanické staniční zab. zařízení Ve většině stanic Omezení rychlosti pro vozidla s naklápěcí skříní Traťový úsek Praha,Radotín – Praha,Hl. nádr. je nejvytíženější část tratě v ČR (během ranní přepravní špičky)
7
Specifická řešení Hradlo Barrandov = nejluxusnější hradlo
Hradlo Závodiště = jediné hradlo s induktorem Oddílové návěstidlo nevybaveno PN Dobřichovice = ojedinělé architektonické řešení St.1 = nejvybavenější stavědlo Hradlo Korno = daleké umístění oddílového návěstidla Hradlo Tetín = umístění mimo civilizaci Praha-Řeporyje = SZZ Test Nučice = mechanická návěstidla
8
Návrhy optimalizace trati č.171
První zmínky pocházejí ze 40. let 20. stol. Další návrhy řešení přišly na začátku 21. stol. Varianta 1 = přímý tunel Praha – Beroun Varianta 2 = vyústění u Loděnic a dále mostem po okraji CHKO Český kras Varianta 3 = stejné jako předchozí, akorát mostem po území CHKO Český kras Zrušeno EU z důvodu předraženosti Nyní oprášena varianta ze 40. let 20. stol. Různé návrhy řešení
10
Budoucí význam tratě č.173 Aktuálně probíhá rekonstrukce potřebných úseků Potřeba zvýšení traťové rychlosti Naklopení oblouků Zvýšení bezpečnosti Odklonová trasa pro R od Plzně Kvůli prudkému stoupání nutno více lokomotiv
11
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.