Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Současné byznys modely na Internetu Michal Berg eSports.cz
2
Současné?
3
1. Prodej zboží a služeb
4
Prodej reálného zboží: e-shopy všeho druhu Prodej reálných služeb: ubytování, letenky, telekomunikace, finanční služby… Stále byznys model ČÍSLO JEDNA Prodej zboží a služeb
5
Proč? Současné?
6
Protože nejprve je třeba něco vyrobit a prodat, aby bylo možné utrácet na reklamě
7
2. Reklama
8
Formy: Bannery, kontextová reklama, katalogy a vyhledávače, PR obsah, affiliate marketing, videoreklama, sponzoring… Růst o 20-25% ročně (zdroj: PwC) Pro mnoho projektů jediný možný zdroj příjmů, ovšem nejméně stabilní Reklama
9
Proč? Současné?
10
Je mnoho zájemců o sousta z reklamního koláče – a velcí kluci dostanou vždy nejvíc
11
3. Transakce a zprostředkování
12
Platební systémy, aukční služby, seznamky, inzeráty, veřejné zakázky, poptávky, nabídky práce… Nejčastější model v B2B sektoru – jde o to nabídnout kontakty a informace Na trhu není místo pro mnoho subjektů - kritické je množství uživatelů Transakce a zprostředkování
13
Proč? Současné?
14
Protože na velikosti záleží
15
Nyní ale opravdu něco současného!
16
Archivy, hudba, poradenství, software, online hry, gambling, erotika... Vysoká závislost na transakčních a platebních systémech, ale i vysoká invence v hledání nových cest Hyperkonkurenční prostředí na trhu Prodej digitálního obsahu
17
Proč? Současné?
18
Těžko prodávat, když konkurence nabízí alternativu zdarma
19
Webové aplikace, komunitní služby, pronájem zdrojů (např. webhosting) Často vznikají pro pokrytí vlastní potřeby nebo jako vedlejší produkt Mají největší rozsah byznys modelů. Často nemají dokonce žádný. Prodej digitálních služeb
20
Proč? Současné?
21
Protože pokrývají potřeby, o kterých jsme často nevěděli, že vůbec existují!
23
Zdarma. Často doplněno tzv. byznys modelem „exit“ – doufám, že mě někdo draze koupí. Někteří uspějí, většina ne. Reklama. Nevýhoda: čím víc je uživatel soustředěn na aplikaci, tím méně jej zajímá reklama. Problém obou modelů: pokud za něco neplatím, nemohu se na to spolehnout. Známé také pod názvem „problém Skype“ Byznys modely webových služeb
24
Freemium / Premium. Základní verze zdarma, pokročilejší placená. Ideální pro software as a service a další služby, které začínají a končí na internetu Propojení s realitou. Představuje nejslibnější oblast rozvoje webových služeb! Byznys modely webových služeb
25
Proč? Současné?
26
Protože Youtube vám nespraví kapající kouhoutek nebo bolavé zuby.
27
Lidé chtějí řešit své reálné potřeby s jednoduchostí, jakou znají z internetu. Příležitosti leží v propojení online a offline světa. Přes 10 let propojování obou světů stále existuje velká mezera mezi tím, co lidé chtějí, a co tradiční poskytovatelé služeb nabízejí. Obory: Zdravotnictví, služby, veřejná správa, řemesla… zábava až kdesi vzadu. Budoucnost webových služeb
28
Příklady? Současné?
29
ServiceGuy.org - Direct connect to someone who can help you right NOW! Služba vám přidělí číslo na lokálního řemeslníka či specialistu, který vám může pomoci právě teď. Byznys model: platí řemeslník za neustálý přísun zákazníků právě v čase, kdy má volno Webové služby budoucnosti
30
ZocDoc.com - Dentist and Doctor Appointments. Instantly. Smluvení návštěvy zubaře či lékaře online – více než 12 000 specialistů, které je možné hodnotit. Platí zubař za umístění. Možný problém: konflikt mezi komunitním hodnocením a zájmy specialisty. Řešení: konkurence. Webové služby budoucnosti
31
BellaPictures.com – Vaše svatební fotografie musí vyprávět příběh. Služba zařídí vše potřebné, abyste si na svatební fotky vzpomněli až v okamžiku, kdy vám je kurýr doveze domů (výběr fotografa, termíny, výběr a zpracování fotek, zveřejnění na webu) Byznys model: zákazník platí nejen za fotky, ale i za pohodlí Webové služby budoucnosti
32
Všechny tři služby mají úspěšný byznys model.
33
Proč? Současné?
34
Dělají to, co lidé chtějí
35
“ Make something people want.” – Paul Graham
36
Děkuji za pozornost prezentace a odkazy na www.czechidea.com
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.