Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Podpora nevládních a neziskových organizací v oblasti cestovního ruchu
Ing. Rostislav Hošek, odbor cestovního ruchu 8. října MHMP
2
Zásady vlády ČR pro poskytování dotací ze Státního rozpočtu ČR – právní norma pro ústřední orgány státní správy Aktivity NNO jsou i v oblasti CR plně opodstatněné Současné aktivity v oblasti cestovního ruchu : Koncepce státní politiky cestovního ruchu na období 2014 – 2020 Národní strategie rozvoje cyklistické dopravy Spolupráce se zainteresovanými NNO v oblasti udržitelného rozvoje cestovního ruchu
3
NNO – poskytování neinvestičních dotací v podmínkách MMR na podporu udržitelného rozvoje cestovního ruchu (např.: garance značení v gesci Klubu českých turistů, monitoring návštěvnosti v gesci Nadace Partnerství, vytváření stezek dědictví – GREENWAYS) % území ČR je venkovský prostor, kde má cestovní ruch hustou síť značených cyklotras ( km) jezdeckých stezek ( km) pěších tras ( km) stezek pro vozíčkáře ( 80 km)
4
Příklady dobré praxe s finanční podporou NNO v ČR:
KČT, o.s. – údržba a značení pěších tras, cyklotras, jezdeckých stezek a tras pro vozíčkáře mil.Kč Labská stezka, o.s. – projekt „Od pramene k moři, napříč Evropou bez bariér“, zlepšení služeb pro občany s handicapem mil. Kč Hájenka, o.s. – zlepšení informačních služeb v rámci přípravy nového Národního Geoparku Podbeskydí mil. Kč České Švýcarsko, o.p.s. – projekt na podporu 8 nových aktivit v rámci sociální turistiky noční krajinou Českého Švýcarska mil. Kč Další aktivity Nadace Partnerství (zlepšení služeb podél evropských dálkových tras Euro-Velo), Sdružení pro Vltavu, o.s. - podpora bezpečnosti na Vltavě pro vodáky a návštěvníky. atd.
5
Praktické rady: NNO - připravit zásobník vhodných možností a projektů pro udržitelný rozvoj cestovního ruchu s cílem přispět ke zvýšení úrovně a kvality služeb a konkurenceschopnosti v nabídce regionálních turistických produktů. Zapojit se do aktivit ke hledání možností vhodného ekonomického a udržitelného využití vybraných objektů pro účely rozvoje cestovního ruchu v turistických destinacích spojených s aktivitami NNO. Zvýšit cílený marketing a prezentaci na trhu cestovního ruchu k obnově industriálního a kulturního dědictví v rámci regionů a turistických destinací. Kvalitním posunem v nabídce služeb přispět k tvorbě nových turistických balíčků pro cílové skupiny – děti, mládež, rodiny s dětmi, senioři, občané s handicapem. atd. zkvalitnit dostatečné nastavení udržitelnosti projektů NNO v oblasti cestovního ruchu
6
Využívat portál i prostřednictvím agentury CzechTourism
Pozornost zaměřit na přístupný cestovní ruch pro zlepšení úrovně a kvality služeb v oblasti sociální turistiky (děti, rodiny s dětmi, senioři, občané se zdravotním handicapem). Aktivity NNO rozvíjet zejména v turistických destinacích doposud málo exponovaných s přírodních a kulturním potenciálem pro širokou návštěvnickou veřejnost. Upozornit na jedinečné , originální prvky a cíle v destinacích pro výchovu a poznávání nových informací zejména pro mládež a potenciální turisty a návštěvníky z tuzemska i ze zahraničí. Využívat portál i prostřednictvím agentury CzechTourism který ročně navštíví téměř 5 milionů zájemců v rámci ČR.
7
Informace: NNO kontaktním místem je odbor cestovního ruchu pracoviště Na Příkopě 3, Praha 1 kontaktní osoba: Ing. Rostislav Hošek, odbor cestovního ruchu MMR ČR mobil:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.