Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilNikol Dušková
1
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_09/C11 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníBřezen 2014 Ročník/věková kategorie1. - 4. ročník OA, Informatika Vyučovací předmět/klíčová slova Statistika, Informační a komunikační technologie, Matematika Charakteristiky variability, variační rozpětí, průměrná odchylka, relativní průměrná odchylka. Anotace Výukový materiál zaměřený na problematiku vybraných charakteristik variability.
2
Statistika Charakteristiky variability Projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státním rozpočtem České republiky. CZ.1.07/1.5.00/34.0025
3
Variační rozpětí R Rozdíl mez nejvyšší a nejnižší hodnotou sledovaného znaku v daném souboru. R = X max – X min Vychází pouze z extrémních hodnot a ostatní vůbec nebere v úvahu.
4
Variační rozpětí Př. V minulém týdnu naměřili v meteorologické stanici tyto hodnoty v 7:00 h: 2 °C, 0 °C, 6 °C, 1 °C, 2 °C, 2 °C, 1°C X max = 6 °C X min = 0 °C R = 6 – 0 = 6 °C Variační rozpětí teplot v minulém týdnu je 6 °C, tj. od 0 °C do 6 °C.
6
Pokračování příkladu
7
Relativní průměrná odchylka rd Marketing je společenský a řídící proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují a požadují, prostřednictvím tvorby, nabídky a směny hodnotných výrobků s ostatními. (1991)
8
Pokračování příkladu
9
Zdroje informací: Burda, Z., Strachota, F.: Statistika pro obchodní akademie. Praha: Fortuna, 1994. Vlastní databáze úloh.
10
Děkuji za pozornost Ing. Liběna Krchňáková OA Ostrava-Poruba
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.