Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Výzkumy CzechTourism Fórum cestovního ruchu 2011 22. listopadu 2011
Pardubice
2
Obsah prezentace Výzkumy CzechTourism
Výzkum Domácí cestovní ruch – Co si přejí domácí turisté v regionech? Výzkum Rusko a Ukrajina - jak cestují a jak nás vnímají potenciální turisté z těchto zemí? Nově vytvořená databáze výzkumů
3
Výzkum Domácí cestovní ruch LÉTO 2011
4
INFORMACE O PROJEKTU 26 000 respondentů – domácí návštěvníci
400 lokalit v 17 turistických regionech 2 vlny ročně (zimní a letní) Cíle projektu: Monitoring návštěvnosti jednotlivých turistických oblastí a regionů ČR Zmapování skladby návštěvníků, způsobů trávení volného času Zjištění spokojenosti s nabídkou cestovního ruchu
5
Využití výsledků CzechTourism vstupní údaje pro marketingové plánování možnost lépe zacílit na domácího turistu/návštěvníka dle jeho specifik a potřeb promítnutí do marketingových aktivit
6
HLAVNÍ ZJIŠTĚNÍ Převažující důvod návštěvy poznávací a pěší turistika
růst obliby cykloturistiky Rozhodnutí o výběru destinace předchozí dobrá zkušenost (46 % respondentů) doporučení blízkých (19 % respondentů) Informační zdroj Posiluje význam internetu (nejvíce internetové vyhledávače) Klesá význam tištěných propagačních materiálů
7
Spokojenost s pobytem/návštěvou
Silné a slabé stránky regionů ČR silné stránky: dobrá nabídka pro poznávací a pěší turistiku, relaxaci spokojenost s ubytovacími a stravovacími službami slabé stránky: špatná dopravní infrastruktura nedostatečná nabídka pro specifické skupiny (např. rodiny s dětmi)
8
Spokojenost s pobytem/návštěvou
– – +
9
Rusko jak cestují a jak nás vnímají Rusové?
10
Výzkum Rusko Cíl výzkumu definovat profily turistů z Ruska zjistit, jak turisté vnímají ČR jako turistickou destinaci Metodika Výzkum probíhal ve dvou částech: celoplošné telefonické dotazování – 5000 respondentů skupinové diskuze ve 20 ruských městech Výzkum proběhl v menším rozsahu také na Ukrajině
11
Výzkum Rusko – co jsme zjišťovali?
Jak často jezdí na zahraniční dovolenou. Jaké jsou hlavní důvody takových cest. Zda již navštívili ČR a kolikrát. Kde si hledají informace. Proč k nám jezdí. … a mnoho dalších
12
ČR je devátou nejoblíbenější destinací Rusů
13
Třetina návštěvníků ČR má opakovanou zkušenost
Vracejí se?
14
Výzkumy CzechTourism http://vyzkumy.czechtourism.cz
15
Výzkumy CzechTourism – nově vytvořená databáze
Nejnovější zprávy z výzkumu cestovního ruchu Kompletní datové výstupy z výzkumných projektů CzechTourism Výzkumy Ministerstva pro místní rozvoj ČR a dalších partnerských subjektů Aktuální i historická data
16
Výzkumy CzechTourism – nově vytvořená databáze
Novinky První národní cyklo a in-line průzkum Kolik je u nás aktivních cyklistů, bikerů, bruslařů? Jaké jsou jejich oblíbené cyklo, in-line stezky? Jak se chovají, co chtějí, jak jsou spokojeni se současnou nabídkou? Famous Czechs Today Jaké české osobnosti jsou známé v zahraničí? Které z nich mají potenciál pro propagaci cestování po ČR?
17
Děkuji za pozornost! Markéta Vogelová
Vedoucí oddělení výzkumů a analýz Česká centrála cestovního ruchu CzechTourism Vinohradská 46, Praha 2 tel.: vyzkumy.czechtourism.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.