Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Práce s bodem a vektorem.
Luštěnka 2 Práce s bodem a vektorem.
2
Quidquid discis, tibi discis.
Jedna moudrost říká: Quidquid discis, tibi discis. Což znamená: (tajenka).
3
Zapište si výsledky následujících příkladů:
1. Určete střed úsečky AB, jestliže A=[2;1] a B =[8;3]. 2. Určete střed úsečky CD, jestliže C=[-4;2] a D =[6;4]. 3. Určete bod B úsečky AB, jestliže A=[2;5] a střed úsečky S =[3;9]. Nápověda 4. Určete bod D úsečky CD, jestliže C=[-2;0] a střed úsečky S =[2;4]. 5. Určete střed úsečky CD, jestliže C=[-5;4] a D =[1;0]. 6. Určete bod A úsečky AB, jestliže B=[5;9] a střed úsečky S =[4;7]. 7. Určete bod C úsečky CD, jestliže D=[3;3] a střed úsečky S =[0;1].
4
Nápověda Střed úsečky se vypočítá: Potom: Zpět
5
Nyní počítejte s vektory:
8. Určete souřadnice vektoru, který je určen body AB. A=[2;1] a B =[5;6]. 9. Určete souřadnice vektoru, který je určen body BA A=[2;3] a B =[5;4]. 10. Určete souřadnice vektoru, který je určen body MN M=[6;5] a N =[4;7]. 11. Určete velikost vektoru u=(8;15). 12. Určete velikost vektoru v=(6;8). 13. Určete velikost vektoru u=(12;5).
6
14. Určete souřadnice koncového bodu B vektoru uAB=(4;2), jestliže počáteční bod vektoru je A=[-6;0]. Nápověda 15. Určete souřadnice koncového bodu D vektoru uCD=(3;5), jestliže počáteční bod vektoru je C=[6;-3].
7
Nápověda Vektor se vypočítá: Potom: Zpět
8
Ke každému číslu nyní přiřaďte písmeno podle následujícího klíče:
1 2 3 4 5 6 7 8 M E U K Č L A I 9 10 13 17 -1 -2 -3 B R O P Š S Í
9
„Čemukoli se učíš, učíš se pro sebe.“
Tajenka „Čemukoli se učíš, učíš se pro sebe.“
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.