Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výsledky části V. Vyhodnocení aktivit projektu v obchodních centrech ZPRACOVÁNÍ MARKETINGOVÝCH ANALÝZ A VÝZKUMŮ V RÁMCI PROJEKTU MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ –

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výsledky části V. Vyhodnocení aktivit projektu v obchodních centrech ZPRACOVÁNÍ MARKETINGOVÝCH ANALÝZ A VÝZKUMŮ V RÁMCI PROJEKTU MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ –"— Transkript prezentace:

1 Výsledky části V. Vyhodnocení aktivit projektu v obchodních centrech ZPRACOVÁNÍ MARKETINGOVÝCH ANALÝZ A VÝZKUMŮ V RÁMCI PROJEKTU MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ – KRAJ PLNÝ ZÁŽITKŮ II Listopad 2012 / Dílčí zpráva z exkluzivního výzkumu pro Moravskoslezský kraj / Client Service Manager: Kateřina Tučková Listopad 2012 / Analytik: Jaroslav Ovesný / STEM/MARK, a. s.

2 OBSAH Hlavní zjištěnístrana 4 Detailní výsledky Hodnocení showstrana 6 Atraktivita MSK a účinek showstrana 11 Přílohystrana 18 Struktura vzorku respondentů Dotazník Realizátor projektu

3 STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 3 Aktivita je spolufinancována Evropskou unií prostřednictvím Regionálního operačního programu NUTS II Moravskoslezsko 2007 – 2013.

4 STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 4 Hlavní zjištění: hodnocení show  V průměru pouze 6 % respondentů vědělo o konání show předem. Informovanost byla významně vyšší ve Zlíně, naopak v Jihlavě o akci nevěděl nikdo.  Lidé, kteří o prezentační akci věděli, se o ní nejčastěji dozvěděli z doslechu od lidí. Pouze 3 lidé z celkových téměř 400 si vzpomněli na plakáty a 1 člověk dostal leták od hostesky ve městě.  Celkové hodnocení show je velmi pozitivní. 95 % dotázaných se domnívá, že povzbuzuje k návštěvě MSK.  Nejlépe akci hodnotili návštěvníci v polských Katowicích (100 %). Nejhorší hodnocení show dostala od Jihlavanů, i zde ale plných 87 % respondentů hodnotilo kladně.  Některé dílčí akce show měly výrazně nižší návštěvnost. Cca 1/3 respondentů neviděla taneční soubor, neochutnala štramberské uši ani frgály, nevšimla si simulátoru lyží či nedostala balónek pro děti. Částečně je to způsobeno rozdílným charakterem show v jednotlivých regionech.  Nejlépe hodnocenými (v absolutních počtech) prezentačními akcemi jsou nabídka propagačních materiálů, map a suvenýrů (93 %) a ukázka lidových řemesel (89 %). Velký ohlas měla i soutěž o deskovou hru / puzzle. Nejhůře naopak kraj reprezentoval simulátor lyží.

5 STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 5 Hlavní zjištění: atraktivita MSK a účinek show  Jasným symbolem regionu zůstává Ostrava, následují Beskydy a Jeseníky.  Podobně jako při dotazování v multikinech, i tentokrát o něco méně zaznívala hesla spojená s průmyslem a znečištěním ovzduší než během dotazování obecné populace. Zdá se, že návštěvníci propagačních akcí MSK na tento negativní aspekt regionu poněkud zapomínají, jsou-li jim prezentovány krásy zdejší přírody a turistické nebo sportovní příležitosti v kraji.  V průměru 74 % respondentů nevylučuje možnost trávení dovolené v MSK. Toto číslo se nijak zásadně neliší napříč regiony.  Nejvíce vyložených „odmítačů“ dovolené v MSK bylo v Jihlavě (16 %) a Katowicích (11 %).  Celá akce velmi dobře plní svůj účel, 81 % dotázaných uvádí, že show zvýšila jejich ochotu strávit příští dovolenou v MSK.  Pozitivní vliv show na jejich celkové smýšlení o regionu deklaruje 27 % návštěvníků. Největší dopad měla akce v Pardubicích (42 %), nejnižší v Jihlavě a Katowicích (shodně 16 %).

6 Hodnocení show

7 STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 7 Téměř nikdo o show v OC nevěděl dopředu

8 STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 8 O akci se lidé dozvěděli hlavně od přátel a rodiny

9 STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 9 Show hodnocena velmi kladně, mnoho lidí ale nevidělo dílčí atrakce

10 STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 10 Pozitivní hodnocení show: 95 %, nejlépe hodnotili Poláci

11 Atraktivita MSK a účinek show

12 STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 12 Ostrava zůstává výrazným symbolem kraje Co si turista vybaví, když se řekne Moravskoslezský kraj? ZÁKLAD: Všichni respondenti, n=399 ZDROJ: STEM/MARK, MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012

13 STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 13 Přes 70 % nevylučuje možnost trávení dovolené v MSK

14 STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 14 Dopad show na výběr MSK pro trávení dovolené je jedno- značně kladný

15 STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 15 Show nikomu názor na MSK nezhoršila, její účinek je ale omezený

16 STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 16 Show zvyšuje pravděpodobnost návštěvy MSK, nemá ale velký vliv na celkové smýšlení o regionu

17 STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 17 Show jednoznačně zvyšuje atraktivitu kraje pro trávení volna

18 PŘÍLOHY

19 STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 19 Struktura vzorku respondentů

20 STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 20 Dotazník

21 STEM/MARK, a.s.MSK, Kraj plný zážitků, listopad 2012strana 21 Realizátor projektu Společnost STEM/MARK  Jsme společností zkušených odborníků v marketingovém výzkumu a řídíme se přesvědčením, že kvalitní výzkum musí být dialog. Dialog mezi námi a klientem a dialog s našimi respondenty otevírají cestu k dobrému výzkumu. Dobrý výzkum je předpokladem úspěšného dialogu našeho klienta s jeho zákazníky. Nejlepší služby se rodí z otevřeného dialogu lidí. Marketingový výzkum je dialog.  Od vstupu na český trh v roce 1994 jsme se stali jednou z předních společností v oblasti marketingového výzkumu.  Poskytujeme služby na vysoké profesionální úrovni, prověřené na několika úrovních společnosti nezávislými orgány české asociace agentur pro výzkum trhu SIMAR a odpovídající standardům světové profesní organizace ESOMAR.  Výzkumné série, rozsáhlý archiv dat pořízených ve vlastní režii a znalost prostředí nám umožňují znát odpovědi na některé otázky ještě dříve, než nám je klienti položí.  Pomáháme zákazníkům správně porozumět výsledkům výzkumu a zvolit optimální marketingovou strategii vedoucí k úspěchu a k dosažení jejich cílů. Tím podporujeme jejich růst a zlepšování pozice na trhu.  Je pro nás radost spolupracovat s těmi, kteří své práci rozumí. Client Service Manager Kateřina Tučková  Telefon: 225 986 861  Mobil: 606 114 317  E-mail: tuckova@stemmark.cz Analytik Jaroslav Ovesný  E-mail: ovesny@stemmark.cz STEM/MARK, a.s. Chlumčanského 497/5, 180 00 Praha 8 Telefon: 225 986 811 Fax: 225 986 860 E-mail: Info@stemmark.cz Web: http://www.stemmark.cz IČO: 6185 9591, DIČ: CZ6185 9591 Bankovní spojení: UniCredit Bank ČR, Praha 1 Číslo účtu: 819 010 004 /2700


Stáhnout ppt "Výsledky části V. Vyhodnocení aktivit projektu v obchodních centrech ZPRACOVÁNÍ MARKETINGOVÝCH ANALÝZ A VÝZKUMŮ V RÁMCI PROJEKTU MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ –"

Podobné prezentace


Reklamy Google