Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilPetr Liška
1
Trendy v poznávacím cestování do Asie Miloš Podpěra, Jan Pospíšil Tisková konference Praha, 4. 10. 2012
3
založena 2001 9 zaměstnanců 50 externistů 1000 klientů/rok obrat 55 mil. Kč/rok
4
Historie a trendy v poznávací turistice do Asie 1990–95: „období zámořských objevů“ o Tradiční trh poznávacích zájezdů neexistoval o Vznik „dobrodružných“ aktivních CK 1996–2000: stabilizace trhu o Velké CK začínají navazovat obchodní kontakty v Asii v návaznosti na úvodní rozvoj pobytových zájezdů o Menší aktivní CK pokračují v extenzivním rozvoji turistických poznávacích zájezdů
5
Historie a trendy v poznávací turistice do Asie Kolem roku 2000 – krystalizace trhu do dnešní podoby o 1) Tradiční poznávací zájezdy = zajištěné jako balíček zahraničního touroperátora, česká CK zajišťuje pouze delegáta-překladatele. Výhody: stálost cestovního produktu, jednoduché opakování Nevýhody: místní touroperátor má stejnou nabídku pro celý svět, povinný místní průvodce, nutnost velkých skupin (cena) Významná vlastnost: čím je zájezd organizačně jednodušší, tím je relativně levnější vůči 2) o 2) Poznávací zájezdy aktivní = český průvodce je nositelem programu zájezdu, zájezd se charakterem blíží spíše individuální cestě. Výhody: malé skupiny, unikátní zážitky Nevýhody: dva zájezdy s totožným programem nemusejí mít totožné provedení Významná vlastnost: čím je zájezd organizačně složitější, tím je relativně levnější vůči 1) Na takto nastavený český trh v roce 2001 vstoupila China Tours s pokusem oba koncepty propojit.
6
Srovnání přípravy zájezdů Tradiční CKChina ToursAktivní CK Zahraniční partner služeb Velký celostátní touroperátor Malí místní nebo regionální touroperátoři Řeší se operativně Ubytování Doprava Zajištěné předem, ***; Pronajaté busy, dálkové vlaky Zajištěné předem, ** nebo ***; Pronajaté busy, dálkové vlaky, MHD dle potřeby Řeší se ad hoc Místní veřejná Český doprovod skupiny Delegát-překladatel z angličtiny Odborný průvodce hovořící jazykem v zemi běžným Průvodce-cestovatel, který „se vyzná“ Místní průvodce Odborní průvodci s výkladem v angličtině po celé trase zájezdu, s podporou místních Řeší se na místě dle potřeby nebo povinně dle místní legislativy Výjimečně Náročnost realizace pro CK #, snadno opakovatelné, nulová flexibilita programu ##, opakovatelné, flexibilita – snadno upravitelné dle zájmu klientů #, pracně opakovatelné, závislé na osobě průvodce, flexibilita Zážitek klienta, velikost skupiny + > 16 ++ 6 – 16 +++ >6
7
Vývoj zájmu o jednotlivé regiony Asie Mírný pokles zájmu o „tradiční“ destinace Mírný nárůst zájmu o „průřezové“ zájezdy (kombinace více zemí či kultur) Výrazné zvýšení obliby Indočíny (zejména Vietnam a Kambodža) Citelný růst ostrovní JV Asie (zejména Indonésie) Turistiku v Japonsku těžce poškodilo zemětřesení a Fukušima
8
Aspekty ovlivňující cestování českých turistů Bezpečnostní situace Zdravotní situace Módnost destinace Cestovatelská zkušenost Cestování jako součást společenského statusu
9
Očekávání našinců od poznávacích zájezdů Poznání země Někdy spíše památek či naopak přírody (záleží na tom, čím daná země více oplývá) či opravdové hlubší poznání celé země a života jejích obyvatel Odbornost průvodců Odborné znalosti z historie i současného života v dané zemi Optimalizace času a eliminace časových prostojů, které by vznikaly při individuálním cestování Neotřelé zážitky se zázemím (někdy s převahou „pohodlí“) „Dobrodružství pod kontrolou“
10
Připravenost českých turistů na asijské prostředí Důležité je rozlišovat, zda turisté jedou do „exotiky“ (Asie) poprvé či opakovaně, a stejně tak, do jaké země jedou o Např. v Číně stále ještě mnohdy očekávají téměř kulturní revoluci o … na realitu Indie se teoreticky moc připravit nedá, i když je postavena na 4* hotelech
11
Příprava nových cest Neustále rozšiřujeme spektrum našich zájezdů Doplňujeme již existující trasy novými do oblastí, které jsou třeba u nás méně známé a méně navštěvované Snaha inovovat „staré“ trasy a obohacovat je o nové zážitky o Kulinářské zájezdy, které sice mají standardní poznávací program, ale jsou výrazně obohaceny o kulinářskou složku – návštěva zajímavých (slavných) restaurací (i zákulisí přípravy?), ochutnávky specialit, tematické večery, „škola vaření “ o Tematické zájezdy – fotocesty, čajové cesty… spolupráce s průvodci o Využití zkušeností z jejich soukromých cest a výletů o Inspirace k inovacím starých tras či tvorbě zcela nových tras (něčím jedinečná místa či místa ještě nedotčená masovou turistikou)
12
12. sezona China Tours 66 zájezdových titulů 138 termínů 34 asijských zemí průřezové cesty klasické trasy speciální trasy zážitkové cesty zakázkové cesty cesty za golfem
13
KVALITA JEDINEČNOST FLEXIBILITA FÉROVOST 12. sezona
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.