Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilTomáš Sedlák
1
JAK POZNAT HODNOTNÉ ZÁKAZNÍKY …cílíme přesně 1
2
Obsah Teorie zákaznické hodnoty Vyrábění zákaznické hodnoty http://www.datamind.cz/data.xlsx http://www.datamind.cz/data.xlsx Flash disk 2
3
Jan Matoušek – Hlavní analytik Data Mind s.r.o. Zkušenosti v oblasti data miningu od roku 2003 Pracoval: O2 Czech Republic Ogilvy One RCA Research, Easy Research Zakladatel společnosti Data Mind Vytvořil Mnoho modelů předpovědi a profilu zákaznického chování, např.: Afinitní modely Blažek, AUTOMOTIVE, call centra Churn prediction - Telefonica O2 Vyhodnocení a návrhy úprav věrnostních programů pro O2 a Eurotel, Coca-Cola Cílení a vyhodnocení kampaní (Telefonica O2) Design a vyhodnocení výzkumných studií (Komerční i veřejné zakázky) 3 Model http://www.datamind.cz/data.xlsx
4
Data mění pravidla hry Poznání zákazníka Podchycení jeho věrnosti Znalost, co bude kupovat Jak se bude chovat z hlediska klíčových kategorií Podchycení úmyslu jít ke konkurenci Fraud detekce Jak tuto hru hrát ? Prvním stupněm je pracovat s hodnotou zákazníka 4 Komunikace Analýza Předvídání http://www.datamind.cz/data.xlsx
5
Úrovně práce s hodnotou zákazníka 5 ŽádnáÚtrataHodnota Hodnota Věrnost Čerstvost (RFM) Předpověď budoucí hodnoty http://www.datamind.cz/data.xlsx
6
Základní úroveňTabulka zákazníkůCelé databáze Standardní úroveňTransakceHodnota zákazníka, RFM Pokročilá úroveňCenové citlivosti, produktové zaměření Předpovědní modely, Behaviorální segmentace, Analýzy nákupního košíku Inovátorská úroveňSběr a analýza textu (Web, Sociální sítě) Sémantická analýza, Remarketing ÚROVNĚ CÍLENÍ (Targetingu) ÚROVEŇ DATA TARGETING http://www.datamind.cz/data.xlsx
7
Proč segmentovat zákazníky e-shopu Nejlepší je ten, kdo nejvíce utratil Nabídku ale pošleme všem Věrný zákazník snese frekventovanější nabídku, silnější kanály Oslovovat budeme s nabídkou, která odpovídá segmentu potřeb našich zákazníků http://www.datamind.cz/data.xlsx
8
Základem hodnotové segmentace je RFM RFM Recency – čerstvost Frequency – věrnost Monetary – útrata Pro jsou tyto proměnné nejdůležitější ? R: zákazník o vás vůbec neví v čerstvé paměti F: náhodný kolemjdoucí věrný zákazník M: utrácí šetří 8 http://www.datamind.cz/data.xlsx
9
Nyní uděláme Hodnotovou segmentaci Pomůcky pro workshop: MS Excel nebo substitut Otevřená hlava Marketingové cítění Standardní náčiní Databáze transakcí Statistický software + SQL Server Technické i marketingové dovednosti http://www.datamind.cz/data.xlsx
10
Data Mind s.r.o. U průhonu 466/22 170 00 Praha 7 www.datamind.cz Jan Matoušek jan.matousek@datamind.cz +420 720 705 639
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.