Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJaroslav Blažek
1
plk. Mgr. Vladislav Husák náměstek policejního prezidenta pro uniformovanou policii Ing. Petr Soukup SAZKA ARENA člen organizačního výboru MSLH 2004
3
Základní charakteristika místa:
5
Základní body prezentace 1.Kvantifikace bezpečnostních rizik 2.Organizace činnosti Policie ČR 3.Návrh bezpečnostních opatření 4.Realizace přijatých návrhů 5.Zhodnocení průběhu akce
6
Pro stanovení bezpečnostních rizik byly osloveny všechny rozhodující útvary na úrovni vrcholového řízení Policie ČR Každý útvar (služba dopravní policie, služba pořádkové policie, služba železniční policie, služba kriminální policie a vyšetřování …) vyhodnotil možná rizika po vlastní linii
7
Z předložených zpráv byl zpracován celkový přehled možných rizikových situací Následně byl zpracován návrh komplexního zajištění bezpečnosti v rámci Integrovaného záchranného systému za účasti všech jeho složek
8
Základní zajištění bezpečnosti se týkalo zejména: – zajištění bezpečnosti objektu a jeho návštěvníků z hlediska možného vnějšího útoku či výskytu nástražného výbušného systému – zajištění veřejného pořádku v případě výskytu diváckého násilí – organizace a koordinace činnosti složek IZS v případě výskytu mimořádné situace – organizace činnosti bezp. složek před zahájením a po ukončení utkání pro zajištění bezproblémového příchodu a odchodu dováků
9
Jako stěžejní bezpečnostní rizika byly hodnoceny zejména tyto skutečnosti: – větší počet návštěvníků Prahy i ze zahraničí s sebou přinese nejen lokální, ale i globální nárůst dopravního zatížení a to nejen vozidel individuální automobilové dopravy, ale i autobusové – před a po pořádání uvedených akcí bude značně zvýšený pohyb chodců v oblastech okolo budov konání akcí a na přístupových a odchodových trasách, což ze strany chodců povede k jejich neukázněnosti, budou používat i komunikace určené pro vozidla.
10
– v rámci prováděných opatření je nutné počítat i s možností a nutností připravit a zajistit případné trasy pro zavedení náhradní povrchové městské hromadné dopravy za výluku METRA. – v rámci příjezdů a příletů jednotlivých delegací a hostů je nutné počítat se skutečností, že i na samotném letišti Praha Ruzyně dojde ke zvýšenému pohybu a především fanoušci jednotlivých mužstev by mohli negativním způsobem ovlivnit dopravní situaci na místě samotném.
11
– nutnost evakuace v případě úniku čpavku, výpadku proudu, při požáru nebo oznámení o uložení nástražného výbušného systému – možnost výhružných anonymů i výskyt fanatických fanoušků – před zahájením jednotlivých utkání lze očekávat prodej padělaných vstupenek – přeprava jednotlivých reprezentačních družstev na utkání v Praze nebo Ostravě se uskuteční mimořádnými vlakovými soupravami. V daném případě může dojít k ohrožení mužstev zejména při nástupu a výstupu z vlakových souprav v prostorech nádraží, ze strany "fanoušků" nebo pachatelů krádeží
12
– možnost zneužití příjezdů a odjezdů fanoušků k jednotlivým zápasům k projevům násilí a k páchání další trestné činnosti v příhraničních oblastech včetně možnosti fyzických střetů fanoušků z řad cizinců na hraničních přechodech České republiky (nádražích, letištích apod.) – možnost překračování státních hranic mimo hraniční přechody u osob, kterým bude dle zákona č. 326/1999 Sb. odepřen vstup na území ČR v souvislosti s konáním této sportovní akce
13
– nebylo známo přesné umístění chráněných osob v hledišti, bylo by dobré aby chráněné osoby, které navštíví utkání měly umístění do oddělených lóží, kde by byl minimální kontakt chráněných osob s diváky – v případě umístění chráněných osob do hlediště je třeba zajistit více místa pro doprovod, osobní ochránce, zahraniční osobní ochránce a upřesnit trasu do zázemí, kde chráněné osoby budou pobývat při přestávkách během hokeje
14
– parkování vozidel chráněných osob by mělo být v podzemních garážích pro VIP osoby a ne v prostoru na venkovním parkovišti, kde by mohlo docházet ke kontaktu mezi návštěvníky, zaparkovanými vozidly a řidiči
15
Pro eliminaci výskytu mimořádné události z hlediska výskytu výbušných systémů bylo zajištěno: – provádění preventivních pyrotechnické prohlídky za účasti osoby s místní znalostí a s generálním klíčem – součinnost s bezpečnostní a pořadatelskou službou – úzká součinnost s IZS – přímá účast pyrotechniků a psovodů v místě konání MS – proškolení bezpečnostních pracovníků
16
Organizace činnosti Policie ČR byla řešena – konstituováním krizového štábu – vydáním interního aktu řízení policejního prezidenta, kterým byly jmenováni jednotliví členové štábu – pravidelnými setkáními celého štábu a průběžným vyhodnocováním plnění zadaných úkolů
17
Motto: Základem je princip jednotného velení a jednoznačné odpovědnosti každého zainteresovaného velitele (na libovolném stupni velení)
18
Mezi základní úlohy štábu patřilo: – Projednat spolupráci a součinnost s ČSLH – Projednat součinnost a spolupráci s Městskou policií v Praze a Ostravě – Pravidelně dokládat svoji činnost (v průběhu mistrovství denně) – V případě mimořádné události ve spolupráci s ostatními složkami IZS zajistit koordinaci činností tak, aby byly minimalizovány případné škody na majetku a zdraví občanů
19
Organizace štábu v průběhu mistrovství Pro potřeby štábu byl vyčleněn zvláštní prostor přímo v objektu haly Štáb se pravidelně scházel nejpozději dvě hodiny před zahájením prvního utkání
20
Pro potřeby komunikace byly k dispozici: – Pevné telefonní linky – Vnitřní telefonní linky objektu – Mobilní telefonní spojení – Internet – Intranet Policie ČR – Sekundární pracoviště operačního střediska hl. m. Prahy
21
V rámci komplexního spojení mezi operačním střediskem hl. m. Prahy a štábem v objektu haly byl použit komunikační systém Maják 158, který se velmi dobře osvědčil
23
I díky přijatým opatřením nebyla zaznamenána žádná mimořádná událost, která by narušila průběh mistrovství světa v ledním hokeji Výsledek:
24
Event Security – realizovala Group 4 Falck – během hokejového utkání celkem 400 osob ve službě – maximální kapacita vstupů 9.200 návštěvníků za hodinu (57 kotrolních bodů) – „high tech“ ( ACS, ID Cards, CCTV, 135 kamer, bezpečností rámy, rentgeny, roboty Mosro, klíče/chipy, bezdrátová komunikace – 220xMotorola, detektory drog, bezpečnostní velín etc.)
25
První pomoc – Záchranná služba hl. m. Prahy – 201 zásahů během MSLH
26
Morální ocenění každému zúčastněnému Zúčastnilo se cca 1350 policistů a příslušníků HZS Každému byl předán personifikovaný děkovný list
29
Děkujeme za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.