Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jak lépe rozumět týmům? Michal Osuský Cyril Hoschl Veronika Langrová.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jak lépe rozumět týmům? Michal Osuský Cyril Hoschl Veronika Langrová."— Transkript prezentace:

1 Jak lépe rozumět týmům? Michal Osuský Cyril Hoschl Veronika Langrová

2

3 Lidé zvyknou být slepí ke kontextu a přeceňovat „figuru“

4 Obsah prezentace  Co je to „výkon týmu“?  Nástroje  Týmová psychodiagnostika  Týmové role  Sociální sítě (Sociomapa)  Koučování týmu  Případová studie (sociomap. analýza)

5 Co je to „výkon týmu“?  Přístupy k měření výkonnosti týmu:  Výstupy (outputs)  Procesy  Vstupy (inputs)  Platí, že  výkon týmu ≠ součet výkonu jednotlivců  Koordinační náklady + soc. lenivost

6 Formativní a sumativní diagnostika  Pojmy  Přístupy k měření výkonnosti týmu:  Výstupy (outputs)  Procesy  Vstupy (inputs)

7 Co se může pokazit? (formativní diagnostika)  Nevhodné vstupy – lidi  Dispozice  Motivace  Příliš vysoké koordinační náklady – týmové role  Nevhodné procesy – neefektivní týmová spolupráce

8 Nástroje  Nevhodné vstupy – lidi  Dispozice  Motivace  Příliš vysoké koordinační náklady – týmové role  Nevhodné procesy – neefektivní týmová spolupráce  Psychodiagnostika  Audit motivace  Belbinův dotazník  Sociální sítě (SNA, ONA, Sociomapa)

9 Psychodiagnostika  Screening jedinců  Týmový profil

10 Týmový profil + Screening (spojení dílčích psychologických profilů)

11 Analýza psycholog. profilů

12 Nástroje  Nevhodné vstupy – lidi  Dispozice  Motivace  Příliš vysoké koordinační náklady – týmové role  Nevhodné procesy – neefektivní týmová spolupráce  Psychodiagnostika  Audit motivace  Belbinův dotazník  Sociální sítě (SNA, ONA, Sociomapa)

13 Belbinovy týmové role koordinátor analytik implementátor formovač hledač zdrojů inovátor stmelovač dotahovač

14 Nástroje  Nevhodné vstupy – lidi  Dispozice  Motivace  Příliš vysoké koordinační náklady – týmové role  Nevhodné procesy – neefektivní týmová spolupráce  Psychodiagnostika  Audit motivace  Belbinův dotazník  Sociální sítě (SNA, ONA, Sociomapa)

15 Analýza sítě  Uzly  Spojení  Huby  Izoláty  Ostrovy ……

16 Social Network Analysis mapa teroristické sítě

17 Organizational Network Analysis

18 Jak koučovat „síť“?  3 problémy:  Jak srozumitelně zobrazit síť?  No co se v síti zaměřit? Jaké intervence provést?  Jak zobrazit změny/dynamiku?

19 Jak na složité výpočty h d

20 Numerické kódování

21 Vizuální kódování

22 Sociomapa – graficky znázorněná data Vnímání a zapamatování tvarů Podíl zapamatovaných položek Přesnost zapamatovaných položek A KORELAČNÍ MATICE B SOCIOMAPA

23 Fuzzy logika “buď-anebo” “více-nebo-méně” více středně méně Lidi, které znám, jsou buď Lidi, které znám, jsou mí přátelé do určitého stupně mí přátelé nebo ne-přátelé

24 Různé fuzzy množiny…

25 …se spojí v jeden obrázek nízký vysoký Síla vzájemných vztahů Sociální status

26 Dynamika F se stává více respektovaným Vztah mezi F a A zesiluje D utíká mimo mapu, nebyl ostatními přijat E se přibližuje k C

27 Fotbal Brazílie vs. Kostarika po 15 min 2:0 3:2  3:1  5:2

28 Jak koučovat „síť“?  3 problémy:  Jak srozumitelně zobrazit síť?  No co se v síti zaměřit? Jaké intervence provést?  Jak zobrazit změny/dynamiku?

29 Jak koučovat „síť“?  3 problémy:  Jak srozumitelně zobrazit síť?  No co se v síti zaměřit? Jaké intervence provést?  Jak zobrazit změny/dynamiku?

30 Sociomapovací analýza  Rámec: kontext týmu  Viz. základní atribuční chyba  Na co se zaměřit?  Kompetenční model týmové spolupráce  Komunikace, inovace, motivace,..  (probíhá výzkumný program)

31 Koučování týmu  Start:  Kde jsme?  Kam se chceme dostat?  Proces  Jak se tam dostaneme?  Co budeme potřebovat?  Jak dlouho to bude trvat?  Jak zjistíme, zda jsme byly úspěšní?

32 Případová studie (VERONIKA LANGROVÁ)  Popis situace:  HR oddělení - tým rozvoje a vzdělávání  2 subtýmy  13 lidí  Cíl projektu  analyzovat situaci v týmu  odhalit kritická místa spolupráce  nastartovat spolupráci mezi subtýmy

33 Co bylo realizováno  Vzájemné hodnocení všech členů týmu v oblasti komunikace a spolupráce pomocí (anonymního) dotazníku  Sociomapovací analýza komunikace a spolupráce  Workshop k výsledkům analýzy:  Prezentace zážitkovou formou  Vzájemná zpětná vazba  Sestavení individuálních akčních plánů

34 Současná frekvence komunikace

35 Optimální frekvence komunikace

36 Důležitost spolupráce / kvalita výstupů

37 Přínosy projektu  Zaměření pozornosti členů týmu na problematiku kooperace a zvědomění pozice v týmu pro každého člena týmu  Zvýšení kooperace mezi subtýmy i v rámci týmu celkově  Zvýšení míry poskytování zpětné vazby v rámci týmu i bez formálního ustanovení

38 Děkujeme za pozornost Michal Osuský Cyril Hoschl Veronika Langrová


Stáhnout ppt "Jak lépe rozumět týmům? Michal Osuský Cyril Hoschl Veronika Langrová."

Podobné prezentace


Reklamy Google