Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Pro Sdružení Nového Města Pražského zpracoval Milan ŠULC VÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ 2014 POZITIVA A NEGATIVA OČIMA NÁVŠTĚVNÍKŮ Výsledky výzkumu z podzimu 2013.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Pro Sdružení Nového Města Pražského zpracoval Milan ŠULC VÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ 2014 POZITIVA A NEGATIVA OČIMA NÁVŠTĚVNÍKŮ Výsledky výzkumu z podzimu 2013."— Transkript prezentace:

1 Pro Sdružení Nového Města Pražského zpracoval Milan ŠULC VÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ 2014 POZITIVA A NEGATIVA OČIMA NÁVŠTĚVNÍKŮ Výsledky výzkumu z podzimu 2013

2 Pozadí projektu Sdružení Nového Města Pražského pravidelně monitoruje názory návštěvníků Václavského náměstí. Sleduje především, co návštěvníkům Václavského náměstí vadí a jaké jsou dopady opatření radnice Prahy 1 proti jednotlivým negativním vlivům. Dotazování bylo dobrovolné a probíhalo na podzim roku 2014 (konec září-říjen) dvěma metodami. 1) dotazování s tazatelem 2) dotazování samostatné, respondent vyplnil dotazník bez asistence Dotazníky byly distribuovány mezi návštěvníky Václavského náměstí u příležitosti fotografické výstavy DVĚ TVÁŘE PRAHY (7. ročník) Celkem se zúčastnilo dotazování 900 respondentů (761 respondentů dotazováno tazatelem) = statisticky relevantní vzorek, odpovídající struktuře návštěvníků oblasti konání výstavy.

3 Socio-demo struktura vzorku (absolutní počet). Nejvíce jsou zastoupení mezi respondenty mladí lidé v produktivním věku (18-30 let), české národnosti, přestupujících, turisté a ti, kteří tu pracují a nakupují. Struktura vzorku je zcela identická s minulým rokem. N=900

4 Co se Vám na Václavském náměstí nelíbí? NEGATIVA VÁCLAVSKÉHO NÁMĚSTÍ

5 Co se vám na Václavském náměstí nelíbí? (možno více odpovědí) Nejčastěji spontánně jmenovaným problémem na Václavském náměstí jsou doprava a ruch, stejně jako v minulém roce. Pochybné existence jmenovala spontánně čtvrtina respondentů (opět stejně jako v minulém roce). Respondenti sami jmenovali co je na Václavském náměstí nejvíce odpuzuje. Na narkomany a nepořádek si stěžují především místní a lidé, kteří tu pracují. Zajímaví je, že mladí nadprůměrně jmenovali „ruch, moc lidí“. Respondenti sami jmenovali co je na Václavském náměstí nejvíce odpuzuje. Na narkomany a nepořádek si stěžují především místní a lidé, kteří tu pracují. Zajímaví je, že mladí nadprůměrně jmenovali „ruch, moc lidí“. SPONTÁNNÍ Problémy s dopravou, hlukem Pochybná individua N=895

6 Co na Václavské náměstí nepatří? (možno více odpovědí) Problém s narkomany zase o něco výraznější v porovnání s minulým rokem!!! Na Václavské náměstí také nepatří nevěstince s naháněči. O něco méně lidem v porovnání s minulým rokem vadí herny. Respondenti měli možnost vybrat z několika kritérií (možno více odpovědí). Radnice by se podle nich měla zaměřit nejvíce právě na narkomany. Nevěstince a naháněči také na Václavské náměstí nepatří. Mezi jednotlivými socio demo skupinami není v otázce narkomanů velký rozdíl. Vadí všem Zatímco naháněči vadí více mladým lidem, samotné nevěstince zase starším. Těm také nadprůměrně vadí tramvaje. Respondenti měli možnost vybrat z několika kritérií (možno více odpovědí). Radnice by se podle nich měla zaměřit nejvíce právě na narkomany. Nevěstince a naháněči také na Václavské náměstí nepatří. Mezi jednotlivými socio demo skupinami není v otázce narkomanů velký rozdíl. Vadí všem Zatímco naháněči vadí více mladým lidem, samotné nevěstince zase starším. Těm také nadprůměrně vadí tramvaje. PODPOŘENÉ N=889

7 Co se Vám na Václavském náměstí líbí? POZITIVA VÁCLAVSKÉHO NÁMĚSTÍ

8 Co se vám na Václavském náměstí líbí? (možno více odpovědí) Tradičně nejoblíbenějšími prvky náměstí jsou jezdecká socha svatého Václava a budova Národního muzea, včetně pohledů na ně (eventuálně od nich). Respondenti sami jmenovali co je na Václavském náměstí nejvíce přitahuje. Kromě tradičních pozitiv náměstí jako jsou socha, muzeum, atmosféra a architektura, zeleně a obchodů vnímají návštěvníci náměstí také změny v jeho středu a spodní části. Respondenti sami jmenovali co je na Václavském náměstí nejvíce přitahuje. Kromě tradičních pozitiv náměstí jako jsou socha, muzeum, atmosféra a architektura, zeleně a obchodů vnímají návštěvníci náměstí také změny v jeho středu a spodní části. SPONTÁNNÍ N=891

9 Znalost plánů radnice na obnovu Václavského náměstí? PLÁNY RADNICE

10 Znáte plány magistrátu a radnice Prahy 1 na obnovu Václavského náměstí? Znalost plánů na obnovu Václavského náměstí se od minulého roku nezměnila (stále ¼ zná). Radnice by zřejmě měla více propagovat své plány mezi mladými. Plány magistrátu nejvíce znají spíše starší lidé a ti, kteří tu bydlí nebo pracují. Mladí naopak o plánech nic nevědí. Znalost je zcela na stejné úrovni jako v minulém roce, roste s věkem a je vyšší u místních. Plány magistrátu nejvíce znají spíše starší lidé a ti, kteří tu bydlí nebo pracují. Mladí naopak o plánech nic nevědí. Znalost je zcela na stejné úrovni jako v minulém roce, roste s věkem a je vyšší u místních. N=752 – jen respondenti české národnosti

11 Václavské náměstí se mění… VÝVOJ VÁCLAVSKÉHO NÁMĚSTÍ

12 Václavské náměstí se mění... Pozitivně vnímají vývoj Václavského náměstí starší lidé a ti co tu bydlí a pracují. Vnímání změn je velmi podobné minulému roku. Čtvrtina lidí na Václavském náměstí vnímá jeho změny pozitivně, ovšem 15% si myslí, že se jeho stav zhoršuje. Negativní jsou Češi (více než cizinci), nejstarší (lidé nad 60 let), ale také část těch, kteří tu bydlí (ti jsou rozdělení na dvě výrazné skupiny, kteří nějakým způsobem změny náměstí vnímají, i když pozitivně ladění převažují). Čtvrtina lidí na Václavském náměstí vnímá jeho změny pozitivně, ovšem 15% si myslí, že se jeho stav zhoršuje. Negativní jsou Češi (více než cizinci), nejstarší (lidé nad 60 let), ale také část těch, kteří tu bydlí (ti jsou rozdělení na dvě výrazné skupiny, kteří nějakým způsobem změny náměstí vnímají, i když pozitivně ladění převažují). N=877


Stáhnout ppt "Pro Sdružení Nového Města Pražského zpracoval Milan ŠULC VÁCLAVSKÉ NÁMĚSTÍ 2014 POZITIVA A NEGATIVA OČIMA NÁVŠTĚVNÍKŮ Výsledky výzkumu z podzimu 2013."

Podobné prezentace


Reklamy Google