Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Audit IT procesů ve FNOL
Ing. Pavel Gartner Ing. Štěpán Macura
2
Program Stav ICT ve FNOL Crux ITIL audit
Seznámení s programem semináře…
3
FN Olomouc 3
4
Stav ICT ve FN Olomouc úroveň ICT odpovídající současným trendům
technologicky významné projekty PACS, datové sítě (infrastruktura), Klinický informační systém (klientské stanice) v letech od roku 2004 nová strategie budování ICT – spolupráce se systémovým integrátorem rozpočet IT oddělení cca mil. ročně (2 % z obratu) počet uživatelů/stanic 2300/1800 počet pracovníků IT oddělení 21 (vč. vedení)
5
Aktuální problémy z pohledu IT oddělení
vytíženost pracovníků IT oddělení nespokojenost (částečně oprávněná) s fungováním informatiky ze strany uživatelů nespokojenost pracovníků IT oddělení s postavením informatiky v organizaci
6
Analýza problémů chybějící specifikace role IT oddělení v organizaci (informatika řeší vše co souvisí s pojmem informace) není definováno které služby uživatel od IT očekává , za jakých podmínek a za jakou cenu IT oddělení tyto službu poskytuje, pozice informatiky v organizaci (rozpočet, informovanost informatiky o nových záměrech organizace) personální audit – tlak na snížení počtu pracovníků v IT oddělení velká fluktuace pracovníků IT oddělení (náročné a dlouhé zapracování nových pracovníků, nepopsané procesy, zastupitelnost)
7
Implementace ITIL, spolupráce s firmou Crux IT
Řešení? rozhodnutí celého IT oddělení řešit uvedené problémy orientace na existující standardy řešení ve spolupráci s externí firmou vzhledem k vytíženosti pracovníků IT preferovat postupné řešení Implementace ITIL, spolupráce s firmou Crux IT Dosavadní postřehy z implementace velmi dobrá spolupráce s firmou Crux IT nutnost SW nástroje
8
Crux ITIL audit
9
Účel auditu Seznámit se s prostředím zákazníka a srovnat ho s „ideálním stavem“ Zaznamenat výchozí stav pro návrh změn Obeznámit s principy ITIL Stanovit si cíl a postupné kroky k cíli
10
Vstupní analýza Uspořádání společnosti Vztahy IT oddělení s okolím
Směrnice, standardy, politiky IT infrastruktura Administrativa IT oddělení Akceptační kritéria Požadavky a omezení Hlavní vnímané problémy
11
Crux ITIL audit Úvodní školení o ITILu 3-4 workshopy
12
1. workshop Katalog služeb Service Level Management Řízení dodavatelů
Finanční řízení
13
2. workshop Správa událostí Uživatelská podpora Správa problémů
Evidence IT zařízení Správa a řízení změn Nasazování změn
14
3. workshop Správa znalostí Řízení dostupnosti Řízení IT kapacit
Havarijní plánování Řízení přístupů Bezpečnostní politika Zlepšování služeb
15
Dotazníkový výzkum Sada otázek Skupiny respondentů
a webový formulář Vyhodnocení dotazníku
16
Závěrečná zpráva Vnímané problémy Skutečnosti zjištěné auditem
Hrubý koncept Etapy projektu Časový rámec
17
Crux ITIL audit Časová náročnost 3-4 měsíce Nutná spolupráce
18
Kontakt Crux information technology, s.r.o. Mlýnská 2353/12
Ostrava
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.