Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Přechod na šíři kanálu 8,33 kHz

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Přechod na šíři kanálu 8,33 kHz"— Transkript prezentace:

1 Přechod na šíři kanálu 8,33 kHz
Ing. Jiří Valenta Ministerstvo dopravy Odbor civilního letectví Seminář pro všeobecné letectví

2 Seminář pro všeobecné letectví
Právní rámec Nařízení komise (EU) č. 1079/ Poslední fáze přechodu GND – FL 195 Nad FL Od FL 195 do FL Seminář pro všeobecné letectví

3 Seminář pro všeobecné letectví
Nařízení EU Nařízení je pro ČR právně závazné a přímo vykonatelné Nařízení řeší regulaci: - výrobkovou, průmysl – výroba technologie - kmitočtovou, administrativní řešení přechodu (ČTÚ, MD) Seminář pro všeobecné letectví

4 Seminář pro všeobecné letectví
Technické důvody Nárůst letového provozu Nároky na kmitočtové příděly Nasycení kmitočtového spektra Pro ČR již není možno nalézt kmitočet s celoplošným/regionálním pokrytím od GND Případné požadavky je nutno řešit cestou BPM Žádosti letišť o jiný kmitočet v případě sdílených kmitočtů (122,4 MHz; 122,6 MHz) Seminář pro všeobecné letectví

5 Seminář pro všeobecné letectví
Postup přechodu - 1 Podle nařízení EU v několika časových krocích Zařízení uvedená do provozu nebo modernizovaná k a později musí komunikovat s šíří kanálu 25/8,33 kHz (letecká, letadlová stanice) Do musí všechny letadlové stanice komunikovat s šíří kanálu 25/8,33 kHz Seminář pro všeobecné letectví

6 Seminář pro všeobecné letectví
Postup přechodu - 2 Od nesmí být provozováno letadlo jehož letadlová stanice nepracuje s šíří kanálu 8,33 kHz Celý přechod na šíři kanálu 8,33 kHz musí být uskutečněn do (týká se leteckých stanic – nestačí kmitočtové přeladění) V rámci ČR tyto termíny budou administrativně řešeny formou vydání kmitočtového plánu vydaného MD Diskuse a vydání během 1. pololetí 2013 Seminář pro všeobecné letectví

7 Seminář pro všeobecné letectví
Výjimky Šíře kanálu 25 kHz zůstane * 121,5 MHz, tísňový kmitočet * 123,1 MHz, pátrání záchrana * kmitočty VDL (136,7 až 136,9 MHz) * kmitočty ACARS (131 MHz) U kmitočtů s posunutou nosnou (offsetem) Seminář pro všeobecné letectví

8 Přechod mimo časový plán
Kmitočty OPC (131,4 – 132,0 MHz) mohou být převedeny dříve na základě rozhodnutí FMG a EANPG (V ČR hlášení pro dopravní rozhlas a další) Kmitočty AS (121,55 – 122,0 MHz) mohou být převedeny dříve na základě rozhodnutí FMG a EANPG V ČR dopravní letiště a F AIR Benešov Seminář pro všeobecné letectví

9 Seminář pro všeobecné letectví
Sousední státy lety IFR v prostorech třídy A, B, C výhradně s šíří kanálu 8,33 kHz v následujících státech: Německo Lucembursko Irsko Maďarsko Francie Nizozemsko Itálie Rakousko Velká Británie Seminář pro všeobecné letectví

10 Seminář pro všeobecné letectví
Postup v ČR Dodržovat termíny MD zpracuje kmitočtový plán - období změn 2016 – 3/ prostorově od západu k východu - plán bude konzultován s uživateli Výhody - zvýšení kapacity kmitočtového spektra - možnost vyřešení případů rušení Seminář pro všeobecné letectví

11 Děkuji za pozornost Tel 225 131 216 Email jiri.valenta@mdcr.cz Dotazy
Připomínky Náměty Ing. Jiří Valenta Tel Seminář pro všeobecné letectví


Stáhnout ppt "Přechod na šíři kanálu 8,33 kHz"

Podobné prezentace


Reklamy Google