Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Národní informační portál s podporou call centra (NIP) Fórum cestovního ruchu 2011 22. listopadu 2011 Pardubice.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Národní informační portál s podporou call centra (NIP) Fórum cestovního ruchu 2011 22. listopadu 2011 Pardubice."— Transkript prezentace:

1 Národní informační portál s podporou call centra (NIP) Fórum cestovního ruchu 2011 22. listopadu 2011 Pardubice

2 Cíle projektu NIP  Propagace destinace ČR na domácím trhu  Propagace destinace ČR jako celku v zahraničí (zvýšení povědomí o ČR jako o turisticky zajímavé a „trendy“ lokalitě)  Propagace jednotlivých turistických regionů ČR  Podpora potenciálních i reálných návštěvníků ČR  Zlepšení propojení subjektů aktivních v CR  Využití monitoringu soc. sítí (např. morfování systému atd.)  Zkvalitnění statistik o CR  Efektivní využití mobilních aplikací a mob. internetu

3 Dřívější snahy o vybudování NIP  První snahy v 90. letech  RIS (1998) – vznik z iniciativy ATIS (ATIC)  Czechtourservice (2002) – ČCCR – na začátku dochází k významnému rozšíření, nebyl však dlouhodobě udržitelný Důvody neúspěchu těchto projektů:  vysoká cena - vybudování, provoz  absence vhodných technologií  nízká penetrace internetu  primitivní grafické prostředí RIS – www.holiday.cz

4 (Nad)Národní turistické portály v zahraničí  Oficiální turistické portály fungují již ve většině vyspělých zemích  Odlišují se rozdílnou kvalitou zpracování a nabízených služeb  Většina informačních systémů je úzce propojená s rezervačními systémy

5 www.visiteurope.com Zastřešuje tur. informační zdroje z celé Evropy, přehledné a ucelené grafické prostředí Malý počet jazykových mutací, informace z jednotlivých zemí/destinací v obecné rovině, nízká míra aktualizace

6 www.austria.info Přehledný rezervační systém, efektivní využití Google Maps Chybí rezervace dopravních spojů přímo na portále, odkazy na rezervační systém přepravců jsou těžko k nalezení

7 www.spain.info Snadná orientace, neořezané jazykové mutace, vynikající rezervační systém Nedostatky v grafickém zpracování

8 www.visitbritain.com Kvalitní filtry a rozložení, speciální slevové nabídky, přehlednost, mnoho kvalitních jazykových mutací Nepřehledný rezervační systém dopravních prostředků, příliš jednoduchá grafika

9 Koncepce portálu  NIP shromažďuje regionální a celostátní informace  NIP informace distribuuje do zahraničí  Distribuce pomocí webového portálu, marketingových kampaní.  NIP zajišťuje dostupnost relevantních dat v reálném čase a na jakémkoliv místě (mob. aplikace)  NIP integruje prvky moderních technologií a trendů

10 Schéma portálu Call centrum Správa obsahu Statistické nástroje Nástroje propagace Soc. sítě Multimediální galerie Databáze Regiony

11 Databáze NIP  7 a více jazyků  Pravidelná aktualizace  Zařazení subjektu do databáze zdarma  Možnost úprav databáze samotnými subjekty  Využití potenciálu TIC při naplňování, aktualizaci a kontrolách databáze V rámci ČR nyní neexistuje žádné podobné řešení.

12 Příklad zobrazování subjektů z databáze Statistické nástroje

13 Schéma sběru dat do databáze NIP

14 Prvky sociálního CRM  Zapojení klientů prostřednictvím soc. sítí (např. booking přes foursquare)  Využití údajů o aktivitách klientů

15 Informace a vzhled „ušité“na míru

16

17 Trendy využívání mobilního internetu  EU zavádí regulace cen roamingových tarifů. 2015 – cena roaming = cena domácí tarif zahraniční turisté nebudou datové připojení vypínat

18  V roce 2014 se bude internet využívat více na mobilních zařízeních než na PC

19 Zvyšování rychlosti přenosu dat

20 Rozšířená realita součástí NIP

21  Virtuálními prvky doplněna realita  Úzké propojení s mobilními telefony a tablety  Využití LBS, mobilního internetu a dalších technologií pro optimální zobrazení

22 Mgr. Petr Moc Odbor IPCR CzechTourism E-mail:moc@czechtourism.cz Tel.:777702750


Stáhnout ppt "Národní informační portál s podporou call centra (NIP) Fórum cestovního ruchu 2011 22. listopadu 2011 Pardubice."

Podobné prezentace


Reklamy Google