Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Kritické faktory úspěchu softwarových projektů Je SCRUM řešením?
Martin Zikmund
2
O čem bude řeč Kritické faktory úspěchu Agilní projektové řízení
Scrum a jeho výhody a nevýhody …a samozřejmě příklady z praxe, jak se to dělat má a nemá
3
Kritické faktory úspěchu
1) Empatie Co zákazník skutečně potřebuje? Pomůžeme mu vyřešit jeho problém, když mu to dáme? Můžeme jeho problém vůbec vyřešit? Máme schopnosti a prostředky splnit zákazníkovi požadavky? Počítáme s tím, že se něco pokazí (tj. máme časovou a finanční rezervu)?
4
Kritické faktory úspěchu
2) Komunikace Rozumí zákazník opravdu tomu, na čem jsme se dohodli? Máme jasně definované cíle projektu (SMART)? Kdo je naše styčná osoba? Víme, kdo komu za co odpovídá? Víme kdy, kolik a za co dostaneme zaplaceno?
5
Kritické faktory úspěchu
3) Řízení projektu Máme jasně definované vedení projektu na naší straně i straně klienta? Umíme řídit takovéto projekty? Jak poznáme, když je něco špatně? Víme, co v takovém případě dělat? Jak poznáme vznikající zpoždění a co s ním budeme dělat? Co budeme dělat, když jsme špatně odhadli náročnost projektu (a tím i jeho cenu)?
6
Kritické faktory úspěchu
4) Řízení očekávání Definice projektu Překonání počátečních potíží Dokončení požadovaných úprav Zadání projektu Uvedení do provozu
7
Kritické faktory úspěchu
4) Řízení očekávání Ví zákazník o tom, jaké konkrétní dopady budou mít jeho rozhodnutí? Bude upravená/zredukovaná verze plnit původní očekávání? Je si zákazník vědom nadcházejících potíží spojených s uvedením do provozu? Máme domluvený průběh poimplementační podpory?
8
Kritické faktory úspěchu
5) Předání hotového projektu Je zřejmé, co přesně předání projektu obnáší? Jak stanovíme odpovědnost za zpoždění při spuštění projektu? Je zákazník informován, z jakého důvodu jsou některé věci jinak, než si představoval? Jsme připraveni operativně řešit nečekané problémy?
9
Kritické faktory úspěchu
6) Poimplementační podpora Je zřejmé, za jakých (finančních) podmínek bude prováděna poimplementační podpora? Jsme připraveni, schopni a ochotni ji zákazníkovi vůbec poskytnout? Co budeme dělat v okamžiku, kdy je podpora potřebná, ale lidsky již není možné nadále udržet spolupráci mezi původními členy týmu?
10
Kritické faktory úspěchu
Empatie Komunikace Řízení projektu Řízení očekávání Předání hotového projektu Poimplementační podpora Více na
11
Jak mi s tím pomůže agilní projektové řízení?
12
Agilní projektové řízení
Celá metoda pochází z roku 1986, kdy Hirotaka Takeuchi a Ikujiro Nonaka publikovali článek The new new product development game v Harvard Business Review Agilní projektové řízení je vhodné pro řízení vývoje nových komplexnějších produktů Základní myšlenkou je postup po elementárních funkčních celcích
13
Scrum Kde se vzal Agilní projektové řízení do světa software přenesl v roce Ken Schwaber a Jeff Stutherland Ve světě SW se používá častěji ragbyový výraz Scrum Scrum – česky skrumáž; proces znovu zahájení hry po jejím přerušení z důvodu nechtěného přerušení nebo autu, kdy se hráči obou týmů postaví čelem k sobě a vrhnou se po míči.
14
Scrum Jak funguje Product Backlog (Wishlist)
Release Backlog (konkrétní plán) Sprint Backlog (dílčí funkční celky) Burn-down Chart (aktuální stav)
15
Scrum Jak funguje Zdroj: Wikipedia
16
Scrum Výhody Všechny kritické faktory se rozprostřou
Křivka očekávání má podstatně mělčí průběh Špatná cesta se odhalí podstatně dřív Chyby jsou levnější a rychleji se odstraní Přehledné grafické znázornění průběhu projektu Možnost neúspěšný projekt včas zastavit
17
Scrum Nevýhody Týmová práce je absolutní nezbytnost
Scrum není samo spásný, hodí se jen někdy Příliš komplexní metoda, vyžaduje představivost a schopnost vnímat souvislosti Někteří zákazníci nejsou ochotni se na nový způsob práce adaptovat Vyžaduje více času v průběhu vývoje na straně zákazníka Více na
18
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.