Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLadislav Soukup
1
Případová studie: UNIC-Services Ltd
2
Firma UNIC-Services Založena roku 1993 IT pracovníkem, jménem Saara Remes-Ulkunniemi Firma nabízí vzdělávací služby po celém Finsku Má 16 zaměstnanců a 4 další, kteří pracují dle potřeb firmy
3
Podrobnější informace o Unic- Services Průměrný věk pracovníků firmy je cca 35 let a pracujícími jsou většinou ženy V posledních letech se počet zaměstnanců firmy zvýšil téměř o 40% a její obrat se ztrojnásobil
4
Stresové faktory (majitel a vedení firmy) Nejistota týkající se fungování firmy Obtížná předvídatelnost personálních potřeb (měnící se pracovní zátěž) Zvýšené nároky zákazníků Konkurence Neustálé změny
5
Stresové faktory (zaměstnanci firmy) Povaha činnosti firmy Zákazníci a provozní prostředí Kompatibilita osobního a profesního života Nejistota a neustálé potíže spojené s obtížnou možností předvídat Dlouhá pracovní doba a pracovní cesty
6
Další stresové faktory Hrozba fyzického násilí spojená s výkonem práce Osamocená povaha práce Pracovní zátěž Velké množství práce (občas)
7
Jaké jsou hlavní problémy, se kterými se potýkají malé a střední podniky?
8
Jak se liší faktory způsobující stres u managementu a u zaměstnanců?
9
Jakým způsobem mohou zákazníci ovlivnit nárůst pracovního stresu?
10
Jak může nejistota práce ovlivnit jedince?
11
Metodika hodnocení rizik a implementace Projekt rozvoje kvality Systém řízení kvality ISO 9001:2000 a interní audity zaměřující se na personální otázky Setkání pracovníků Osobnostní dotazník (QPS Nordic) Otevřený dialog v rámci firmy (firemní kultura)
12
Je firemní kultura důležitá pro hodnocení rizik? Jak?
13
Jaké jsou výhody porovnávání dotazníku vyplňovaného v pracovní komunitě s dalšími firmami ze stejného oboru?
14
Prevenční a intervenční techniky Otevřená komunikace mezi členy personálu Investice do komunikačního vybavení (mobilní telefony, bezdrátové připojení k internetu) Interní síť Role vedoucích týmů (interní podpora) Organizační struktura
15
Prevenční a intervenční techniky Systematicky shromažďovaná interní zpětná vazba Porady týmů, schůzky zaměstnanců obecně Personální profil pro každého zaměstnance Osobní diskuze mezi zaměstnanci a personálním manažerem Politika flexibility (v plánování dovolených, seskupování dnů volna a státních svátků dohromady pro získání delší doby odpočinku, flexibilní pracovní doba)
16
Které dobré praktiky pro zvládání pracovního stresu vidíte u způsobu podnikání společnosti Unic-Services?
17
Které z těchto dobrých praktik by podle Vašeho názoru bylo dobré použít ve Vaší pracovní komunitě?
18
Proč je podpora od kolegů v situaci pracovního stresu tak důležitá?
19
Hodnocení procesu zvládání rizik a intervencí Firma nastavila různé způsoby pro rozpoznání stresových faktorů (diskuze, setkání, zpětná vazba, společně trávený čas, zaručená kvalita práce) Firmě se podařilo částečně integrovat hodnocení rizik do normálního fungování firmy
20
Hodnocení procesu zvládání rizik a intervencí Model neustálého zlepšování fungování firmy rovněž s ohledem na personální otázky Systém řízení kvality ISO 9001:2000 jako nástroj pro zvládání pracovního stresu
21
Které ukazatele se používají pro hodnocení pracovního stresu v pracovních komunitách?
22
Jak lze využít výsledky hodnocení?
23
Jaký význam má systém řízení kvality pro zaměstnance a jejich schopnost zvládat své pracovní úkoly?
24
Děkuji Vám za pozornost!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.