Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVladimír Bezucha
1
Rovnovážná cena je cena, při níž je trh v rovnováze Při rovnovážné ceně nedochází k tlakům na její zvýšení (převis poptávky) ani k tlakům na její snížení (převis nabídky). Zdroj: Petr Kinský a kol.: Finanční gramotnost, obsah a příklady z praxe škol. Praha. Národní ústav odborného vzdělání, 2008
2
Rovnovážná cena Banány 1 kg
3
Podle grafu: S růstem ceny roste nabídka množství zboží a současně klesá poptávka Postupně dochází k vyrovnání nabízeného množství Tato situace se neustále mění – proto se mění i ceny výrobků a služeb Ne všichni obchodníci dokáží na tuto situaci reagovat
4
Otázky a úkoly: 1. Proč používají obchodníci akční ceny 2. Kde může obchodník použít akční cenu, která jde pod rovnovážnou cenu? 3. Představ si, že si otevřeš obchod s ovocem a zeleninou. Podle čeho stanovíš ceny jednotlivých produktů, když obchod nově otvíráš? Jak stanovují cenu velké firmy (video)
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.